بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
پتروشیمی غدیر در پایان آذرماه، ۵.۰۴۱ ریال سود ساخت؛

رشد ۳۸۵ درصدی سود خالص "شغدیر"

رشد ۳۸۵ درصدی سود خالص
پتروشیمی غدیر میزان سود خالص تحقق‌یافته خود طی آذرماه امسال را بالغ‌ بر ۷ هزار و ۲۱ میلیارد ریال گزارش کرده است.
کد خبر : ۲۳۵۲۷۲

پتروشیمی غدیر + بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، پتروشیمی غدیر در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری، مجموع درآمد‌های عملیاتی حاصل‌شده خود را بالغ‌بر ۱۴.۷۸۶ میلیارد ریال به ثبت رسانده که این میزان درآمد شناسایی‌شده نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۱۳۲ درصدی را شاهد بوده است.

صورت سود و زیان "شغدیر" منتهی به آذرماه سال ۹۹

صورت سود و زیان

بر پایه این گزارش، پتروشیمی غدیر میزان سود خالص تحقق‌یافته خود را طی این دوره بالغ‌بر ۷ هزار و ۲۱ میلیارد ریال ارائه کرده و توانسته نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۸۵ درصد افزایش سود خالص را تجربه کند، میزان سود پایه به ازای هر سهم نیز رقمی بالغ‌بر ۵.۰۴۱ ریال ثبت شده است.

صورت وضعیت مالی میاندوره‌ای "شغدیر"

بر اساس این گزارش، پتروشیمی غدیر در صورت وضعیت مالی منتهی به آذرماه ۹۹، مجموع دارایی‌های خود را طی این دوره بالغ بر ۱۳.۷۹۴ میلیارد ریال گزارش کرده که نسبت به پایان اسفندماه سال گذشته ۱۲۰ درصد رشد را به ثبت رسانده، میزان موجودی مواد و کالا "شغدیر" نیز در این دوره ۹ ماهه با رشد ۳۳ درصدی همراه بوده و به مبلغی بالغ بر ۲.۴۲۲ میلیارد ریال دست یافته است.

صورت وضعیت مالی

سود انباشته ارائه شده پتروشیمی غدیر در پایان آذرماه ۹۹، با افزایش ۲۰۰ درصدی نسبت به پایان سال گذشته به مبلغ ۷.۳۱۹ میلیارد ریال رسیده، همچنین میزان سرمایه و اندوخته قانونی "شغدیر" به ترتیبت ۱.۳۰۰ میلیارد ریال و ۱۳۰ میلیارد ریال گزارش شده که هیچ تغییری نسبت به دوره پیشین نداشته اند.

درآمد‌های عملیاتی پتروشیمی غدیر

مبلغ فروش محصولات و بهای تمام شده

پتروشیمی غدیر طی دوره ۹ ماهه میاندوره‌ای همانطور که گفته شد، میزان مبلغ فروش خود را برابر با ۱۴.۷۸۶ میلیارد ریال گزارش کرده، این مبلغ نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۳۱ درصد رشد را در کارنامه خود به ثبت رسانده، میزان سود ناخالص "شغدیر" با افزایش ۲۸۸ درصدی در مقایسه با پایان اسفندماه ۹۸، به مبلغ ۷.۹۵۰ میلیارد ریال دست یافته است.

اهداف و راهبرد‌های آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات

بهره گیری از حداکثر توان در تولید و فروش محصولات در جهت افزایش سود و دستیابی به رشدپایدار، و خلق ارزش افزوده پایدار برای سهامداران و کسب حداکثر رضایت مشتریان و در نتیجه حفظ سهم بازار با تکیه بر کارکنان متعهد، شناسایی بازار‌های جدید، بهره گیری ازتکنولوژی‌های نوین را دنبال می‌کند.

برآورد شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه

برآورد نرخ فروش محصولات در ۳ ماهه آینده منتهی به اسفندماه ۹۹، بر اساس فروش هر تن محصول با نرخ ۱.۱۰۰دلار و نرخ تسعیر ۲۵۰.۰۰۰ ونرخ متوسط فروش داخلی هرتن معادل ۲۶۱.۲۵۰.۰۰۰ریال در برای دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ پیش بینی شده، همچنین نرخ خرید مواد اولیه نیز بر اساس نرخ خرید خوراک برای اتیلن برای هر تن ۷۰۵ دلار و EDC هر تن ۵۲۰ دلار با نرخ تسعیر۲۵۰.۰۰۰ ریال است.

نرخ خرید کلر ۷.۶۴۴.۰۰۰ برای هرتن برای دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

پتروشیمی غدیر همچنان می‌تازد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش ۱۴۰ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛

ادامه روند افزایش نرخ پی وی سی "شغدیر"

افزایش ۱۲۵ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛

رشد محسوس نرخ PVC "شغدیر"

ارسال نظر