بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
مدیرعامل شرکت سایه گستر سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

بورس نیازمند جان تازه/مدیران فرسوده را نوسازی کنید

بورس نیازمند جان تازه/مدیران فرسوده را نوسازی کنید
بهتر است اجازه بدهیم فعلا بازار با همین شرایط فعلی خود را تطبیق دهد و از ابلاغ دستورالعمل های مکرر که جز افزایش ریسک بازار ثمره ای در بر ندارد، اجتناب کنند.
کد خبر : ۲۳۵۴۵۳

بورس نیازمند جان تازه

 

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه دیگر نا ندارد و امروز هم شاهد افت ۳۶ هزار واحدی شاخص کل هستیم.

سید محسن موسوی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سایه گستر سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: یکی از مولفه های اثرگذار بر روند بازار سرمایه ما نرخ ارز است. آنچه موجب رشد بازار سرمایه شد، انتظار تداوم حضور ترامپ در دولت آمریکا و دلار ۴۰هزار تومانی در کشورمان بود؛ با تغییر شرایط، منطقی است که بازار سرمایه هم بر اساس چشم انداز نرخ ارز تعدیل شود. اما نکته اینجاست که بازار سرمایه با سایر بازارها متفاوت بوده و همواره هم در منفی ها و هم در مثبت ها، بیش از انتظارات رشد یا افت میکند و بعد به تدریج اصلاح کرده و به اعداد واقعی خواهد رسید. بنابراین اصلا عجیب نیست اگر انتظار دلار ۱۷ هزار تومانی، سبب شود بازار سرمایه با دلار ۱۳ الی ۱۴ هزار تومانی هماهنگ شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور و اظهار نظرهای رئیس کل بانک مرکزی و... بعید است که دلار قیمت کمتر از ۲۰ هزار تومان را لمس کند. اما معتقدم بسیاری از سهم های بازار سرمایه با دلار بیش از ۲۰ هزار تومانی قیمت گذاری نشده بوده که حالا افت نرخ ارز منجر به کاهش قیمت سهم ها شود. برای مثال شرکت های خودروسازی، دارویی و حتی برخی غذایی ها و... در صورت آزادسازی قیمت گذاری ها و امکان فروش محصول با نرخ واقعی، منتفع خواهند شد و اتفاقا پتانسیل رشد خواهند داشت.

 

تصمیم جدید ، ممنوع!

این کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از مداخله ها در قیمت گذاری برخی صنایع و نیز تصمیم گیری های ناگهانی که موجب افزایش ریسک سرمایه گذاری شده، اظهار کرد: انتظار می رود حداقل مدیران و متولیان بازار سرمایه از اتخاذ تصمیمات ناگهانی و اثرگذار بر روند این بازار خودداری کنند. امیدواریم رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار رفتار منطقی داشته باشند و فعلا هیچ تغییری در مقررات بازار سرمایه اعمال نکنند. اگر قرار است تغییری در مقررات بازار سرمایه رخ دهد، باید قبل از تصمیم گیری و اجرا، مورد مطالعه قرار بگیرد. در چند سال اخیر بازار سرمایه محل آزمون و خطا بوده و تصمیماتی برای این بازار اتخاذ شده که گاها خطا و اشتباه بوده است. بنابراین بهتر است اجازه بدهیم فعلا بازار با همین شرایط فعلی خود را تطبیق دهد و از ابلاغ دستورالعمل های مکرر که جز افزایش ریسک بازار ثمره ای در بر ندارد، اجتناب کنند.

 

مدیران سازمان بورس را نوسازی کنید 

موسوی ضمن تاکید بر اینکه مدیران هر مجموعه باید برنامه ای بلندمدت برای ارتقای آن مجموعه داشته باشند و عملکرد آنها بر اساس همان برنامه سنجیده شود، گفت: به نظر می رسد رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، برنامه جامعی برای اداره این سازمان ندارد! و امیدواریم ایشان هر چه زودتر برنامه های خود برای یک دوره ۴ ساله را ارائه کنند. ضمن اینکه اصولا هر مدیر، هر ایده ای داشته باشد در ۴ الی ۵ سال فعالیت خود پیاده کرده و حتی اگر سازمان بورس رشد مناسبی هم داشته باشد، فعالیت مدیران بیش از ۵ سال در این مجموعه مفهومی ندارد.

وی افزود: بازار سرمایه کارشناسان و متخصصان صاحب ایده، کم ندارد و بسیاری از این اشخاص، سابقه حضور در هیات مدیره شرکت ها و... را هم دارند و چه بسا با حضور مدیران جدید در سازمان بورس و اوراق بهادار، این سازمان جان تازه ای بگیرد. میتوان از تجربه این اشخاص بهره گرفت و اجازه داد برنامه هایشان را اعلام کنند و بر اساس برنامه های آنها، حضور آنها را در ترکیب مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار رقم زد؛ ضمن اینکه باید در فواصل زمانی مثلا هر ۶ ماه یکبار، میزان موفقیت مدیران در اجرای برنامه ها و تحقق اهداف شان هم مورد بازنگری قرار بگیرد تا برنامه های اعلام شده، در حد وعده و شعار به فراموشی سپرده نشود.

 

بیشتر بخوانید:

سقوط بورس و سکوت...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
نرم افزار
از سوی کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان؛

نرم افزار "متاویو" رونمایی شد

آقایان کم‌دانش خواهشا
نشت نظر سفته‌باز قدیمی و تصمیم‌هایی که آشناست؛

آقایان کم‌دانش خواهشا "بورس" را نابود نکنید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مالباخته بورسی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
حق گرفتنیست و این دولت فقط .............را میفهمد.
بزرگان بورس پیشقدم شوند و هماهنگ کنند برای اعتراض عمومی مالباختگان سهامدار میلیونی.در ...
.بر این دولت مردم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
بورس فقط نیازمند حذف دامنه نوسان است
ناشناس
Germany
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
دمتون گرم خوب به ملت آسیب زدید .... .......میگیرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹
ازسازمان و شرکتی که مدیران اتوبوسی وارد و خارج میشوند چه انتظاری دارید سطوح مدیریتی در شرکت بورس به حداقل ممکن تنزل یافته هر کس از هرجامانده و رانده بوده تو شرکت بورس شده مدیر و معاون و کسانی که سواد و سابقه ای داشتند انجا را ترک کردن.حواشی خیلی پر رنگتر از متن هست.