بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
نسبت قیمت به سودآوری شرکت به بیش از ۲۰۰ واحد رسید؛

سود تنها ۹۸میلیارد ریالی "غدام" در برابر ارزش بازار ۲۴.۷۰۰میلیارد ریالی

سود تنها ۹۸میلیارد ریالی
این شرکت برای سال مالی جاری فروش بیش از ۳۶ هزار تن محصول را برآورد کرده است.
کد خبر : ۲۳۵۴۸۶

شرکت خوراک دام پارس+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در هفته‌های اخیر شاهد افت سنگین قیمت‌ها در بازار سرمایه هستیم؛ این موضوع در حالی روی می‌دهد که انگشت اتهامات به سمت مسئولان بازارسرمایه، مجلس شورای اسلامی و دولت نشانه گرفته شده و بسیاری توجیهات و دلایل مختلف در خصوص کم‌کاری و اهمال این نهاد‌ها درخصوص عدم جلوگیری از ریزش بازار دیده و شنیده می‌شود.

گزارش عملکرد غدام+بورس نیوز

این موضوع در حالی روی می‌دهد که سرمایه‌گذاران حاضر در بازارسرمایه کوچک‌ترین اهمیتی نسبت به رفتار‌های سرمایه‌گذاری خود ندارند و در هر قیمتی سهام این نوع شرکت‌ها با «قیمت‌های غیرواقعی» را خریداری می‌کنند و پس از آن انتظار کسب سود تضمین شده و کوتاه‌مدت و سنگین را نیز دارند.

نمونه واضح این موضوع در قیمت ۳۹۰.۰۰۰ ریالی سهام شرکت خوراک دام پارس مشاهده می‌شود. این شرکت که در زمینه تولید خوراک دام و دان مرغ فعالیت دارد در سال مالی سپری شده که یکی از بهترین عملکرد‌های چند سال این شرکت روی داده، تنها موفق به کسب سود خالص ۹۷ میلیارد و ۸۰۰‌میلیون ریالی شده و این در حالی است که ارزش بازار سهام این شرکت آن هم پس از افت ۵۰ درصدی به ۲۴ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال رسیده است.

به این ترتیب نسبت قیمت به سود این شرکت به بیش از ۲۰۰ واحد رسیده و سوال اینجاست که اگر سهامدار و سرمایه‌گذاری در این قیمت‌ها و در این نسبت‌ها اقدام به خرید این قبیل سهام می‌کند در زمان‌های افت سنگین بازار می‌بایست از مسئولان گله‌مند باشد یا اینکه خود نیز باید حداقل توانایی در ارزیابی ریسک سرمایه‌گذاری را داشته باشد؟ آیا کسب زیان در بازارسرمایه تماما بر عهده مدیران نالایق است؟ آیا تمامی تصمیمات سرمایه‌گذاران ما صحیح و متکی بر منطق اقتصادی بوده یا صرفا براساس هیجانات و سفارشات دوستان و کانال‌های بی‌نام و نشان تلگرامی صورت می‌گیرد؟

این شرکت در سال گذشته درآمد عملیاتی ۸۳۱‌میلیارد ریالی داشته که ناشی از فروش ۱۸.۹۵۱ تن دان مرغ و خوراک دام بوده که این میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۲۵۰‌درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت برای سال مالی جاری فروش بیش از ۳۶ هزار تن محصول را برآورد کرده است.

مواد اولیه مصرفی شرکت که در حدود ۸۵ درصد از کل هزینه‌های تولید شرکت را شامل می‌شود شامل ذرت، گندم، سویا و سایر مواد اولیه بوده که در سال گذشته مبلغ مصرف شده در این بخش معادل ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است.

بیشتر بخوانید:

دورهمی سهامداران "غدام" در بهمن ماه

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شرکت خوراک دام پارس برگزار می کند؛

دورهمی سهامداران "غدام" در بهمن ماه

مجمع شرکت خوراک دام پارس برگزار شد؛

انتخاب هیات مدیره جدید در "غدام"

قیمت گذاری هر کیلو "دان مرغ" معادل "پسته"؛

جابه جایی مرز‌های علوم سرمایه گذاری توسط سهامداران "غدام"

ارسال نظر