بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
سود فروش سهام عامل تعدیل مثبت سال مالی ۱۳۹۹ بود؛

علامت سوال در مقابل تکرار سود‌های غیرعملیاتی "وسکاب"

علامت سوال در مقابل تکرار سود‌های غیرعملیاتی
همانند هر شرکت سرمایه‌گذاری دیگری، درآمد‌های "وسکاب" نیز عمدتا از محل دریافت سود نقدی سرمایه‌گذاری‌ها و فروش سرمایه‌گذاری‌هاست.
کد خبر : ۲۳۵۵۵۷

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بی‌شک یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری در سال مالی آتی، کاهش چشمگیر سود‌های ناشی از محل فروش سهام بوده که سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست و علیرغم شناسایی سود چشمگیر حاصل از فروش سهام در سال مالی ۱۳۹۹، به نظر نمی‌رسد با توجه به شرایط کنونی بازار سرمایه شاهد تکرار این روند در سال مالی آتی باشیم.

عملکرد وسکاب+بورس نیوز

همانند هر شرکت سرمایه‌گذاری دیگری، درآمد‌های "وسکاب" نیز عمدتا از محل دریافت سود نقدی سرمایه‌گذاری‌ها و فروش سرمایه‌گذاری‌هاست.

این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ عمدتا با فروش سهام شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه و ملی مس ایران موفق به شناسایی ۱۱.۷۸۹ میلیارد ریال درآمد‌های حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها شده و این در حالی است که این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸، تنها ۲.۲۹۷ میلیارد ریال از این محل درآمد محقق کرده بود.

لازم به ذکر است، مجموع کل درآمد‌های شناسایی شده این شرکت سرمایه‌گذاری در سال مالی گذشته ۱۳.۶۰۲ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ در حدود ۱۱.۷۸۹ میلیارد ریال فروش سرمایه‌گذاری، ۱.۴۶۴ میلیارد ریال سود سهام و ۳۳۲ میلیارد ریال درآمد سود تضمین شده است.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سهامداران
طبق اعلام از سوی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها؛

سهامداران "وسکاب" بخوانند

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها؛

"ثبهساز" از ۵ واحد آپارتمان، یک واحد را فروخت

ارسال نظر