بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
سبدیار محصولی است برای مدیریت و حسابداری عملیات سبدگردانی که در حال حاضر در اختیار چندین شرکت سبدگردانی معتبر قرار گرفته است. این نرم‌افزار توسط شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا ارائه شده است.
کد خبر : ۲۳۵۶۵۵

نرم افزار سبدیار+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سبدیار محصولی است برای مدیریت و حسابداری عملیات سبدگردانی که در حال حاضر در اختیار چندین شرکت سبدگردانی معتبر قرار گرفته است. این نرم‌افزار توسط شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا ارائه شده است.

از آنجا که این نرم‌افزار مطابق با الزامات و دستورالعمل‌های سازمان بورس تهیه شده، یکی از نرم‌افزار‌هایی بوده که با رویه‌های بازار‌های مالی ایران کاملاً سازگار است.

عملیات سبدگردانی، بدون داشتن یک نرم‌افزار دقیق مدیریت و حسابداری تقریباً ناممکن بوده و در حال حاضر شرکت‌های تأمین سرمایه، شرکت‌های سبدگردانی و شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری جزو نهاد‌های مالی هستند که اقدام به عملیات سبدگردانی برای مشتریانشان می‌کنند.

آنچه این نهاد‌های مالی برای عملیات سبدگردانی نیاز دارند نرم‌افزاری بوده که در عین داشتن رابط کاربری ساده، کار‌آمدی لازم را داشته باشده و تمام امکانات را به‌صورت یکپارچه در اختیارشان قرار دهد.

تجربه نشان داده برای آنکه یک نرم‌افزار سبدگردانی به‌اندازه کافی کارا باشد، باید خصوصیات زیر را داشته باشد:
۱- مطابق دستورالعمل‌های سازمان بورس ایران نوشته شده باشد. کپی‌برداری کورکورانه از نمونه‌های خارجی معمولاً موجب ناکارآمدی نرم‌افزار‌های پردازش مالی است.
۲- از همه انواع دارایی اعم از سهام، اوراق مشارکت، صندوق، اختیار معامله و. پشتیبانی کند.
۳- حتی‌المقدور اطلاعات خرید و فروش به‌صورت خودکار در آن ثبت شود تا از خطا‌های انسانی جلوگیری به‌عمل آید.
۴- امکان دریافت گزارش‌های مختلف برای مدیر سبدگردانی، مشتری و سایر ذینفعان را در اختیار کاربر قرار دهد.
۵- قابلیت محاسبه گزارش بازدهی MWRR و TWRR با دقت بالا و در بازه‌های زمانی مختلف را داشته باشد.
نرم‌افزار سبدیار یکی از کامل‌ترین محصولاتی است که با داشتن تمامی این خصوصیات عملیات سبدگردانی را تسهیل می‌کند. این نرم‌افزار علاوه بر موارد گفته شده از مزایای دیگری هم برخوردار است:

سبدیار+بورس نیوز

• سبدیار می‌تواند با یک کلیک تمام گزارش‌های موردنیاز مشتریان را در اختیار سبدگردان قرار دهد. این گزارش‌ها شامل عملکرد پرتفوی، بازدهی، ترازنامه، سود و زیان و هر گزارش دیگری بوده که مشتری ممکن است به داشتن آن علاقمند باشد.
• برخلاف نرم‌افزار‌های دیگر، اطلاعات بازار در این نرم‌افزار، نه با یک روز تأخیر، بلکه هر پانزده دقیقه به‌روزرسانی می‌شود.
• مواردی از قبیل افزایش سرمایه، تقسیم سود، تعدیل قیمت سهام پس از افزایش سرمایه، و مواردی از این دست به‌صورت لحظه‌ای در سبدیار آپدیت و اطلاع‌رسانی می‌شود.
• این امکان را در اختیار سبدگردان قرار می‌دهد تا اطلاعات سبدگردانی با تأخیری زمانی متناسب با هر قرارداد در اختیار مشتری قرار گیرد.


استفاده از یک نرم‌افزار دقیق برای عملیات سبدگردانی می‌تواند نیاز به نیروی انسانی را به‌شکل چشمگیری کاهش دهد و ضمن آن سود و بازده سبدگردانی را افزایش دهد. در این زمینه سبدیار جزو محصولاتی بوده که بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه استفاده از آن را پیشنهاد می‌دهند و اخیراً به‌شدت مورد توجه شرکت‌های سبدگردانی قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر