بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
مدیرعامل بانک اقتصاد نوین تاکید کرد:

حمایت از صنایع پیشران، اولویت راهبردی سال ۹۹

حمایت از صنایع پیشران، اولویت راهبردی سال ۹۹
مدیرعامل بانک اقتصادنوین اولویت راهبردی این بانک در سال ۱۳۹۹ را حمایت از صنایع پیشران، در راستای تحقق شعار «جهش تولید» دانست.
کد خبر : ۲۳۵۷۹۳

بانک اقتصاد نوین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، علیرضا بلگوری، مدیرعامل بانک اقتصادنوین در تشریح عملکرد این بانک در سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: بانک اقتصادنوین در راستای همگامی و همسویی با سیاست‌های کلان اقتصادی و تحقق شعار جهش تولید با به‌کارگیری تمام توان و ظرفیت خود سعی کرده تا با تمرکز بر تامین مالی صنایع پیشران، استراتژیک و ارزآور رسالت خود را در خنثی‌سازی اثرات جنگ اقتصادی و تاب‌آوری در شرایط تحریمی به‌جا آورد.

وی با اشاره به عزم این بانک برای نقش‌آفرینی در توسعه اقتصادی کشور، افزود: بانک اقتصادنوین سال جاری به پشتوانه اعتماد مشتریان رشد درخشانی در منابع داشت و در پاسخ به این اعتماد تلاش کرد با تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های ملی و راهبردی رسالت و وظیفه ذاتی خود را به منصه ظهور برساند.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، تسهیلات پرداختی توسط این بانک به بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی تا پایان دی‌ماه ۹۹ را ۵۸۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به هدف اصلی و راهبردی بانک در سال جاری اغلب صنایع کشور را تامین مالی کردیم، اما دو صنعت پتروشیمی و خودروسازی در صدر توجه این بانک قرار داشتند.

بلگوری صنعت پتروشیمی را از جمله صنایع استراتژیک، پیشران، ارزآور و فقرزدا دانست و خاطرنشان کرد: نقش مهم صنعت پتروشیمی در خنثی‌سازی تحریم‌ها، اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و نیز جلوگیری از خام فروشی که همواره مورد تاکید بوده، ما را بر آن داشت تا با شناخت بیشتر این صنعت و زنجیره خلق ارزش در آن بتوانیم راهکار‌های موثری برای تامین مالی این صنعت ارائه کنیم و در همین راستا این صنعت با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بیشترین سهم در تسهیلات پرداختی این بانک را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین صنعت خودرو را دومین صنعت مورد توجه بانک اقتصادنوین اعلام و بیان کرد: هم‌اکنون در صنعت خودروسازی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم یک‌میلیون نفر مشغول کارند که تامین مالی این صنعت به تداوم اشتغال در کشور کمک می‌کند. از این رو از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه سال جاری در مجموع حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال توسط این بانک به این صنعت پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین در پایان به تداوم حمایت از صنایع پیشران و اولویت‌دار به‌عنوان سیاست کلیدی و راهبردی بانک اقتصادنوین در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: کشورمان ایران برهه حساسی را به لحاظ اقتصادی سپری می‌کند و در چنین شرایطی بانک اقتصادنوین در ایجاد رونق اقتصادی و محدود کردن اثرات تحریم از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

فهرست پروژه های تامین مالی شده توسط بانک اقتصاد نوین+بورس نیوز

فهرست پروژه های تامین مالی شده توسط بانک اقتصاد نوین+بورس نیوز

بیشتر بخوانید:

رشد ۸۳ درصدی درآمد‌های "ونوین"

اشتراک گذاری :
ارسال نظر