بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تولید محصولات "شستا" ۱۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی صورت گرفت.
کد خبر : ۲۳۵۸۰۴

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، محمد شریعتمداری در حاشیه رونمایی از محصولات جدید و افتتاح پروژه "شستا" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۶۸ محصول جدید "شستا" که امروز رونمایی می‌شود، ۴۰ محصول در طول سال ۹۹ برای اولین بار تولید شد و مابقی نیز برای نخستین بار در شستا تولید می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با تولید این محصولات ۱۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی صورت گرفت، افزود: محصولات تولید شده شامل دارو‌های دامی، مواد اولیه و مکمل‌های دارویی است و به تنوع محصولات دارویی کمک می‌کند.

وی گفت: افتتاح این پروژه‌ها موجب تحقق شعار جهش تولید می‌شود و کمک می‌کند تا بیماران هزینه کمتری داشته باشند.

شریعتمداری همچنین درباره حذف دفترچه تامین اجتماعی گفت: زیر ساخت‌های لازم برای حذف این دفترچه‌ها فراهم شده و از دهه نخست اسفندماه حذف می‌شود تا بیمه شدگان تامین اجتماعی و طرف‌های قرارداد بدون دفترچه از خدمات بهره‌مند شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نحوه تعیین دستمزد کارگران گفت: تعیین حداقل مزد وظیفه شورای عالی کار است، به این دلیل این موضوع به روز‌های پایانی سال می‌رسد که می‌خواهیم سطح عمومی قیمت‌ها تا آخرین روز‌های سال مدنظر قرار گیرد و با تکیه بر روند افزایش ماه به ماه در یک سال گذشته بتوانیم تصمیم گیری کنیم تا قیمت‌ها تا نیمه سال آینده پایدار باشد.

وی تصریح کرد: سعی بر این است بررسی‌ها در طول سال انجام شود، اما برای اینکه ضریب خطا حداقل باشد تصمیم‌گیری به روز‌های پایانی سال موکول می‌شود.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: روند افزایش دستمزد کارگران در سال‌های گذشته کمتر از نرخ تورم نبوده، اما عقب‌ماندگی تاریخی دستمزد کارگران با نرخ تورم وجود داشت که جبران آن به صورت یکجا مقدور نیست.

وی درباره میزان افزایش دستمزد گفت: افزایش دستمزد به صورت کارشناسی بررسی و براساس نظر و مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر