بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
مدیر مالی "وآفری" در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

هزینه واقعی، ثمره ارائه پیش بینی غیر واقعی

هزینه واقعی، ثمره ارائه پیش بینی غیر واقعی
امیدواریم افزایش سرمایه در دست انجام، تا پایان سال اجرایی شده و موجب رضایت خاطر سهامداران را فراهم کند.
کد خبر : ۲۳۵۸۳۷

هزینه واقعی، ثمره ارائه پیش بینی غیر واقعی

به گزارش بورس نیوز، در منفی های چند ماهه بازار سرمایه، سهم هایی هم بودند که خوش درخشیدند. "وآفری" از ۱۵ مردادماه تا کنون بازدهی تقریبا ۱۴۰ درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده است. بدون شک افزایش سرمایه ۴۴۳ درصدی این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و نیز رشد ۲۶۰ درصدی سود شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل(بر اساس عملکرد ۹ ماهه) در جذابیت این سهم بی تاثیر نبوده است. باید دید سودآوری صنعت بیمه در سال آینده چقدر با امسال متفاوت خواهد بود و آیا این روند مثبت سال بعد هم ادامه دارد یا نه.

مجید رافع مدیر مالی شرکت بیمه کارآفرین در گفت و گو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: در تدوین بودجه بیمه ها، ۲ مورد حساس وجود دارد؛ ذخایر و نرخ ارز. اینکه شرکت ها این دو پارامتر را چه میزان لحاظ کنند، روی سود پیش بینی شده اثر مستقیم خواهد داشت. البته نرخ ارز در صنعت بیمه به اندازه صنایع صادرات محور که گردش ارزی بالایی دارند، اثرگذار نخواهد بود؛ اما به هر حال نرخ پیش بینی شده برای ارز در پیش بینی EPS بیمه ها بی تاثیر نیست. شرکت های بیمه به سبب تحریم ها، از درآمد ارزی برای پرداخت هزینه های خسارت و کارمزدها استفاده می کنند و مازاد ارز شرکت های بیمه هم در بانک ها پارک خواهد شد.

وی افزود: شرایط کلان اقتصادی هم روی سودآوری بیمه ها تاثیرگذار خواهد بود؛ اما نوسان بازارها و یا ثبات نسبی در اقتصاد کشور، به سرعت سودآوری بیمه ها را نشان نخواهد داد و تاثیر اوضاع اقتصادی روی EPS بیمه ها، در بلندمدت خود را نمایان خواهد کرد. علاوه بر این، روند بازار سرمایه هم روی درآمد سرمایه گذاری های شرکت های بیمه موثر خواهد بود. ریزش بیشتر بازار سرمایه می توانست ریسک کاهش ارزش سرمایه گذاری ها را تشدید کند. اما اگر در اسفندماه بازار سرمایه رشد مناسبی داشته باشد و افت قیمت سهم ها جبران شود، احتمالا اثر مثبتی هم بر سود سرمایه گذاری های بیمه ها خواهد داشت. به هر حال در پیش بینی سود ۱۴۰۰ بیمه ها، تمام این نکات لحاظ خواهد شد. اگرچه با در نظر گرفتن اوضاع مبهم اقتصادی کشور، پیش بینی دقیق امکانپذیر نیست؛ اما تلاش می شود سود پیش بینی شده تا حد امکان به واقعیت نزدیک باشد؛ چرا که ارائه پیش بینی سود غیر واقعی، هزینه واقعی به سهامداران تحمیل خواهد کرد.

وی با اشاره به برخی برنامه ها برای افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه، گفت: اقداماتی در حال انجام است که بیمه هایی که تا کنون کمتر متداول بوده؛ اما به لحاظ کمّی، می تواند حجم زیادی داشته باشد و هم برای بیمه گر و هم برای بیمه گزار سودمند باشد؛ توسعه یافته و اجرایی شود. بیمه حوادث اجباری کلیه واحدهای مسکونی در سال ۱۴۰۰ هم از همین برنامه هاست که با توجه به مبلغ نسبتا اندک حق بیمه پرداختی توسط مردم و امکان دریافت خسارت در صورت بروز حوادث، برای مردم جذاب خواهد بود و احتمالا صنعت بیمه هم بابت این حجم بیمه، منتفع خواهد شد.

مدیر مالی "وآفری" در خاتمه اظهار کرد: امیدواریم افزایش سرمایه در دست انجام، تا پایان سال اجرایی شده و موجب رضایت خاطر سهامداران را فراهم کند.

 

بیشتر بخوانید:

رشد چشمگیر سپرده های ارزان قیمت "وتجارت"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
طبق اعلام شرکت بیمه آرمان؛

"آرمان" از سهامداران دعوت کرد

الزام حمایت از
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارند در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

الزام حمایت از "بورس" با ارائه EPS شرکت‌ها

کم شدن ریسک کاهش قیمت سهام
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

کم شدن ریسک کاهش قیمت سهام

فرصتی دوباره برای دست‌کاری در بازار
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصتی دوباره برای دست‌کاری در بازار

ارسال نظر