بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بورس جذاب است؛ ولی نه در کوتاه مدت

بورس جذاب است؛ ولی نه در کوتاه مدت
چشم‌انداز بازارسرمایه در چند ماه آینده، نوسانی بوده و بعید است که رشد پایداری در این بازار شاهد باشیم.
کد خبر : ۲۳۵۹۰۶

خواندن ۴دقیقه

بورس جذاب است؛ ولی نه در کوتاه مدت

به گزارش بورس‌نیوز اگرچه انتظار می‌رفت با اعمال تغییرات جدید در سرمایه، بورس تهران چند روزی سبز باشد اما؛ فشار فروش در بازار کماکان مشهود بود و حتی اخباری مثل جهش خیره‌کننده قیمت جهانی مس و سیر صعودی قیمت نفت خام و ... نیز روی سرمایه‌گذاران دلزده این بازار تاثیری ندارد.

سعید شیرزادی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: "بورس" با ترسی مواجه شده که همزمانی این ترس با کمبود نقدینگی در بازار و نزدیکی به پایان سال، بازار سرمایه را به سمت پایین سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: اجرای دامنه نوسان نامتقارن، از ریزش سنگین بازارسرمایه جلوگیری کرد؛ ولی به هر حال صرف افزایش دامنه نوسان مثبت، معجزه‌ای به دنبال نخواهد داشت و در این شرایط اتفاقا شاید وضعیت از آنچه هست، بدتر هم شود. کمبود نقدینگی باعث شده حقوقی های بازار نه تنها اقدام به خرید نکنند، بلکه به محض آنکه فرصتی فراهم شود، فروشنده نیز هستند!

این کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: آزادسازی سهام عدالت هم به خیل فروشندگان افزوده است؛ بسیاری از شرکت‌های فعال در بازار هم به جای تقسیم سود بین سهامداران، در قالب افزایش‌سرمایه، سهام بیشتری به سهامداران داده‌اند و بازار بزرگتر شده است.

شیرزادی افزود: بسیاری از تازه‌واردهای بازار هم با هر پالس منفی، در جایگاه فروش قرار می‌گیرند و حاضر هستند دارایی خود را به هر قیمتی شده، عرضه کنند! در چنین شرایطی، مدیریت این بازار نیاز به نقدینگی سنگینی دارد و هر تصمیمی مثل تغییر دامنه‌نوسان و ... فقط منجر به تسری نوسان بازار خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته می‌توان از مکانیزم‌های تشویقی برای بهبود وضعیت بازارسرمایه و کاهش ترس سرمایه‌گذاران استفاده کرد؛ انتشار گزارش‌های پیش‌بینی سود شرکت‌ها و شفاف‌سازی‌های بیشتر از سوی شرکت‌ها به منظور اعلام برنامه‌های آتی و طرح‌های توسعه‌ای و افزایش‌سرمایه‌ها و .‌.. از جمله مکانیزم‌هایی است که احتمالا به بهبود اوضاع کمک خواهد کرد.

شیرزادی در ادامه گفت: چشم‌انداز "بورس" در چند ماه آینده، نوسانی بوده و بعید است که رشد پایداری در این بازار شاهد باشیم؛ این وضعیت، به معنای عدم ارزندگی سهم‌ها نیست.

این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: بسیاری از سهم های بازار ارزنده بوده و پتانسیل رشد قیمت خوبی دارند اما؛ بهتر است سرمایه‌گذاران، نگاه بلندمدت‌تری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های خود داشته باشند. بازارهای موازی از جمله بازار مسکن و بازار طلا و بازار ارزهای دیجیتال، اشباع شده‌اند و بازارسرمایه، کماکان بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت خواهد بود.

شیرزادی در پایان خاطرنشان کردتنها رقیب بازار سرمایه، بازار پول است که اگر نرخ سود سپرده‌های بانکی افزایش نیابد، سپرده‌گذاری در بانک‌ها هم برای سرمایه‌گذاران جذاب نخواهد بود. از میان صنایع بورسی، در صنعت فولاد، پالایشی و سیمانی، سهم‌های ارزنده و پر پتانسیلی وجود دارد که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشند.

بیشتر بخوانید:

دارایی بی رقیب برای سرمایه گذاری 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
انتخاب روش مستقیم سهام عدالت توسط ۱۹ میلیون نفر
مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خبر داد؛

انتخاب روش مستقیم سهام عدالت توسط ۱۹ میلیون نفر

ارزش سهام عدالت باز هم افت داشت
در پایان معاملات روز گذشته؛

ارزش سهام عدالت باز هم افت داشت

سرعت‌گیر‌های پیش‌روی
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

سرعت‌گیر‌های پیش‌روی "بورس"

ارسال نظر