بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
بازار سرمایه برای کمک به رشد اقتصادی کشور پیشگام است
مدیرعامل تامین سرمایه امین با بیان اینکه بازار سرمایه برای کمک به رشد اقتصادی کشور پیشگام است، گفت: تامین مالی‌های بزرگ در سال‌های اخیر بجای سیستم بانکی، بیشتر از طریق انتشار اوراق و مکانیسم بازار سرمایه صورت گرفته است.
کد خبر : ۲۳۶۰۷۲

به گزارش بورس نیوز، خادم‌الملّه  در حاشیه همایش نقش بازار سرمایه در توسعه صنعت پتروشیمی گفت: با همکاری سازمان برنامه بودجه و مجلس شورای اسلامی و سازمان امور مالیاتی، موانع موجود برای گواهی سپرده کالایی رفع شد و موافقت با طرح و تبیین سازوکار اجرایی رفع ابهامات مربوط به تکالیف مالیاتی سرمایه گذاران در ابزار گواهی سپرده کالایی از سوی سازمان امور مالیاتی اعلام شد. در این حالت، شرکت‌ها می توانند به اندازه ۱۰ درصد میانگین مانده انبار سالیانه خود گواهی سپرده کالایی به فروش برسانند و از این طریق امکان تامین مالی نیز فراهم خواهد شد.

وی در ادامه افزود: استفاده از گواهی سپرده کالایی موجب شفافیت قیمت گذاری می‌شود و تهدید قیمت گذاری دستوری محصول را از بین می‌برد.

خادم‌المله گفت: ۳۵ محصول پتروشیمی جهت انتشار گواهی سپرده کالایی شناسایی شده است که پس از تکمیل بررسی‌ها معرفی خواهد شد.

مدیرعامل تامین سرمایه امین در ادامه افزود: تامین مالی‌های بزرگ در سال‌های اخیر بجای سیستم بانکی، بیشتر از طریق انتشار اوراق و مکانیسم بازار سرمایه صورت گرفته است، اما این اقدام در بازار سرمایه در بیشترین زمان ممکن نهایت ۲ الی ۲.۵ ماه زمان می‌برد.

خادم‌الملّه به انتشار اوراق اخیر اشاره کردند و ادامه دادند: طی مدت چند روز گذشته ۴۰۰۰ میلیارد تومان اوراق برای شستا و صندوق بازنشستگی کشوری تامین مالی انجام شده است که این کار کلا کمتر از دو ماه زمان برده است و این موضوع نشان دهنده توانایی تامین سرمایه امین و آمادگی بازار سرمایه است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر