بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دسته‌و‌پنجه نرم‌کردن "بورس" با کمبود نقدینگی

دسته‌و‌پنجه نرم‌کردن
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار با کمبود نقدینگی مواجه است، بیان کرد: در شرایطی فعلی، سپرده بانکی با توجه به سود آن نسبت به بازار توجیه بیشتری پیدا کرده است.
کد خبر : ۲۳۶۰۷۹

دسته و پنجه نرم کردن بازار با کمبود نقدینگی

محمد گودرزی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: به نظر می‌رسید با اجرای دامنه نامتقارن کمی از ریسک بازار کاسته و در مقابل نقدینگی به بازار وارد شود، اما در شرایط فعلی موضوع برعکس شده است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه برخی سهامداران با توجه به کاهش دامنه منفی به ۲ و با استدلال اینکه زیاد متضرر نمی‌شوند در صف فروش قرار می‌گیرند، افزود: سهامداران نسبت به شرایط کلی اقتصاد خوشبین نیستند و این موضوع عاملی برای ریزش بازار است.

وی گفت: بحث ضرب الاجل ۵ اسفند که از سوی مجلس مطرح شده و باقی ماندن ارز ۴۲۰۰ تومانی، که بواسطه آن برخی شرکت‌ها تصور می‌کردند با آزادسازی قیمت، درآمد بیشتری خواهند داشت را تحت تاثیر قرار داده است.

گودرزی با بیان اینکه بازار با کمبود نقدینگی مواجه است، بیان کرد: در شرایطی فعلی، سپرده بانکی با توجه به سود آن نسبت به بازار توجیه بیشتری پیدا کرده است.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بازار غیر قابل پیش بینی شده و مشخص نیست در حالی که متولیان به دنبال حمایت هستند چرا روند ریزشی متوقف نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال سهمی که در بازار جهانی با رشد قیمت همراه بوده و در داخل نیز با افزایش نرخ ارز روبه رو بوده مشخص نیست چرا هر روز صف فروش است.

گودرزی گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار به سهامداران توصیه می‌شود به دنبال نوسانگیری نباشند و به دنبال سهم‌های بنیادی باشند و دید بلندمدت نسبت به آن داشته باشند تا به موقع سود آن را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

سهامداران دست به معاملات انتقامی نزنند

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سهامداران دست به معاملات انتقامی نزنند
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سهامداران دست به معاملات انتقامی نزنند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"نقدینگی" و "ضعف خریدار" چالش بورس شد

متغیر قدرتمندی که مغفول مانده!
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

متغیر قدرتمندی که مغفول مانده!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
لطفا با اين به اصطلاح كارشناسان بازار سرمايه كمتر مصاحبه كميد ، هركى از راه ميرسه نظرشو ميگه بدون اينكه متوجه باشه شايد نتايجش اشتباهه ، وزير اقتصاد هم گفته من ديگه درباره بورس نظرمو نميگم و فقط رئيس سازمان حق گفتگو دارند ، بورس نيوز لطفاً كمى حرفه ايى تر برخورد كنيد با اين موضوع