بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
رئیس جمهور گفت: کار اقتصادی باید به بخش خصوصی واگذار شود، مردم بهتر می‌توانند تولید و اقتصاد را اداره کنند.
کد خبر : ۲۳۶۰۸۱

به گزارش بورس نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جریان مراسم بهره‌برداری و افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی پس از استماع گزارش مدیر عامل مجتمع گندله‌سازی مادکوش بندرعباس اظهار کرد: امیدواریم همه طرح‌های صنعتی که در استان هرمزگان در حال فعالیت است، به ثمر بنشیند، زیرا برای اشتغال مردم و رشد اقتصادی استان و کشور بسیار مهم است.

روحانی تاکید کرد: ما به بخش خصوصی اعتماد داریم و معتقدیم کار اقتصادی باید به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با بیان اینکه این اصرار و شعار من از روز اول دولت یازدهم تا امروز بوده است، گفت: امروز هم اصرار می‌کنم بخش‌هایی که به دولت تعلق دارد باید به مردم واگذار شود، زیرا مردم بهتر می‌توانند تولید و اقتصاد را اداره کنند.

رئیس‌جمهور افزود: ما باید پشتیبان بخش خصوصی باشیم و برنامه‌های آینده کشور را به خوبی ارائه کنیم تا آن‌ها بتوانند فعالیت خودشان را انجام دهند.

روحانی همچنین پس از استماع گزارشی در خصوص اسکله شماره ۵ بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب، اظهار کرد: به همه حضار محترم در آن مراسم بخصوص آقای نعمت‌زاده [وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت]که مدتی است خدمت ایشان نرسیدیم سلام عرض می‌کنم. آقای نعمت‌زاده جزو مدیرانی هستند که از آغاز انقلاب همواره در همه شرایط برای صنعت کشور فعال بودند و حق بزرگی به گردن صنعت کشور دارند.

وی پس از استماع گزارشی در خصوص افتتاح واحد گندله‌سازی شماره یک شرکت گوهرزمین سیرجان، گفت: امروز شاهد تولید ۵ میلیون تن گندله آهن هستیم که بخاطر تحریم ۴۷ درصد قطعات این مجتمع توسط ایرانیان و مهندسین داخلی طراحی شده است.

رئیس‌جمهور به مساله تأمین آب برای این مجتمع اشاره کرد و گفت: انتقال آب از منطقه جنوب و خلیج فارس به سیرجان تحول بسیار بزرگی بود که این انتقال به مس سرچشمه و اصفهان ادامه پیدا می‌کند.

روحانی گفت: خط انتقال دوم به اصفهان و خط انتقال سوم به بیرجند و مشهد خواهد رسید و مجموعاً یک تحول بسیار بزرگ در شرق کشور ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کل این طرح جزو طرح‌های بی نظیر تاریخ ایران است، گفت: از گذشته تاریخ وقتی نگاه کنیم، منطقه شرق همیشه در مساله آب فقیر بوده و یکی از راه حل‌ها همین بوده که آب را از جنوب شیرین‌سازی و منتقل کنیم. بخشی از این کار بزرگ افتتاح شده و بخشی از آن نیز در دست اجرا است و امیدواریم آغاز عملیات اجرایی خط دوم و سوم در همین دولت آغاز شود.

رئیس‌جمهور گفت: مردم بدانند که شرق کشور باید احیا شود و این برای امنیت ملی، توازن جمعیت، اجرای عدالت و تحول در رشد شرق کشور بسیار مهم است. یکی از کمبود‌های مهم در این زمینه آب بوده که با این طرح، مشکل مرتفع خواهد شد.

روحانی پس از استماع گزارشی در خصوص افتتاح پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر پارس جویبار در استان مازندران، گفت: این اقدام ارزشمند برای تجارت، کشاورزی و معرفی بهتر ایران و جهان بسیار حائز اهمیت است و وقتی نام ایران بر روی یک محصول صنعتی، کشاورزی و خدماتی هک شده و آن محصول با کیفیت خوب ارائه می‌شود، موجب تبلیغ فرهنگ ایران می‌شود و جایگاه کشور در منطقه و جهان را رشد می‌دهد.

وی افزود: یک بخش از قدرت ملی، مربوط به جایگاه ایران در اذهان مردم در سراسر دنیا است. مردمی که مصرف کننده هستند وقتی نام ایران را می‌بینند، به کیفیت، بهداشت، سلامت و تداوم آن اعتماد می‌کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در نقاط دیگر کشور هم باید چنین پایانه‌هایی تأسیس کنیم تا به کشاورزی کمک شود و دولت هم از این اقدامات حمایت می‌کند.

روحانی با اشاره به آمار مبتلایان کرونا در مازندران، گفت: دیشب آمار‌هایی که با وزارت بهداشت و ستاد کرونا مرور می‌کردیم، دیدیم وضع مازندران به یک نقطه تعادلی رسیده است.

وی تاکید کرد: جایگاه مازندران در این زمینه خوب شده بود، اما متأسفانه شرایط خوزستان در کرونا، شرایط خوبی نیست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر