بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
محمدرضا کمالی، کارشناس و فعال سیاسی و اقتصادی:

ایران از فرصت سازش‌های آمریکا در برجام استفاده کند

ایران از فرصت سازش‌های آمریکا در برجام استفاده کند
کارشناس اقتصادی و سیاسی گفت: ولید دانش در هر کشور نشانه توانمندی آن کشور در خصوص درنوردیدن مرز‌های علمی نوین بوده و بدون شک تولید دانش یکی از مهمترین فرایند‌های مدیریت دانش نیز به حساب می‌آید، و علوم و فنون هسته‌ای جزو فن‌آوری‌های پیشرفته و برتر در عصر کنونی است.
کد خبر : ۲۳۶۱۷۱

محمدرضا کمالی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمد رضا کمالی با داشتن دانش در زمینه اقتصادى و سیاسی اظهار کرد: تولید دانش در هر کشور نشانه توانمندی آن کشور در خصوص درنوردیدن مرز‌های علمی نوین بوده و بدون شک تولید دانش یکی از مهمترین فرایند‌های مدیریت دانش نیز به حساب می‌آید، و علوم و فنون هسته‌ای جزو فن‌آوری‌های پیشرفته و برتر در عصر کنونی است.

روز پنجشنبه تروئیکاى اروپایى و آمریکا درباره برجام بیانیه‌ای صادر کردند که در آن اعلام شده واشنگتن آماده گفتگو با تهران است. همزمان با این بیانیه دولت آمریکا نیز سه چراغ سبز به ایران نشان داد.

بر این اساس واشنگتن درخواست کلید زدن مکانیزم ماشه را پس گرفت و محدودیت‌های تردد علیه دیپلمات‌های ایران را نیز کاهش می‌دهد؛ و ویزا براى ایرانیان نیز انجام مى شود همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دعوت اروپا برای مذاکره با ایران را می‌پذیریم.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی در ادامه با اشاره به اینکه دولت آمریکا، آقای جو بایدن پذیرفت  که به ١+٥ یا همان توافقنامه برجام (توافقنامه‌ای که قبلا فقط آمریکا از آن خارج شده بود) بازگردد و با اشاره به بیانات رهبری که "انرژی اتمی ما جنگی نیست و به دنبال بمب اتم نیستیم" تصریح کرد: ضروری است این اظهارات را ملاک قرار دهند و هماهنگی کنند که بیش از این کشور دچار بحران نشود.

کمالی همچنین، با اشاره به سازش‌های اخیر آمریکا و سیگنال‌های مثبت رئیس جمهور این کشور به ایران بیان کرد: مسئولین از فرصت به وجود آمده در راستای کاهش فشار به مردم و رفع چالش‌های کشور استفاده کنند.

وی افزود: همه مسئولین باید دست در دست هم، کاری کنند که سرانجام این امر مهم به نتیجه برسد و با بازگشت کشور‌ها به برجام تحریم‌ها لغو شود و در حال حاضر به دلیل شرایط و مشکلات به وجود آمده توسط شیوع بیماری کرونا، احیای برجام به نفع جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

کمالی با تاکید بر ضرورت مذاکره و رایزنی ایران با کشور‌های ۱+۵ و ضرورت رفع نگرانی اعضای سازمان انرژی اتمی با توجه به تصمیم ایران برای کاهش نظارت آژانس گفت: نباید به گونه‌ای عمل کرد که شرایط بدتر شود و ضروری است تا با اتخاذ سیاست صحیح و مذاکره، کشور‌ها را برای بازگشت آمریکا به برجام هماهنگ کرد.

این کارشناس و فعال سیاسی و اقتصادی با اشاره به تشدید تحریم‌ها و شرایط کشور در دوران کرونا گفت: نباید در بیان اظهارنظر در شرایط فعلی عجله به خرج داد و باید از بیان مطالب تند و بیراه چه از طرف جناح چپ و راست و چه اصلاح طلب و اصولگرا بیش از پیش پرهیز کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
هم آمریکا غلط کرده و هم این ............که گفته از فرصت استفاده شود
کارشناسهای شما لطف کنند ........رو .بهتره که مردم رو تو این گرداب انداختند
.