بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
رشد ۹۵ درصدی درآمد
پلیمر آریا ساسول در دوره یازده ماهه منتهی به بهمن ۹۹ مبلغ ۱۵۴,۷۳۶ میلیارد ریال فروش محقق کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد ۹۵ درصدی همراه بوده است.
کد خبر : ۲۳۶۳۱۸

شرکت پلیمر آریاساسول+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، شرکت پلیمر آریاساسول در دوره ۱۱ماهه منتهی به بهمن ۹۹ مبلغ ۱۵۴,۷۳۶ میلیارد ریال فروش محقق کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد ۹۵درصدی همراه بوده است.

مبلغ فروش بهمن ۱۸,۵۳۷ میلیارد ریال محقق شده که کاهش ۱۴درصدی نسبت به ماه گذشته دارد، اما از متوسط مبلغ فروش در ۱۰ماه گذشته ۳۶درصد بیشتر است.

از نظر فصلی تاکنون بهترین عملکرد فروش شرکت در فصل پاییز بوده و حالا متوسط فروش در دو ماه دی و بهمن ۱۱درصد از متوسط پاییز بالاتر بوده است.

تناژ فروش بهمن نسبت به ماه گذشته ۶درصد کاهش داشته و مقدار کل تناژ فروش از ابتدای سال تا بهمن نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴درصد افزایش نشان میدهد.

همانطور که از نمودار مشخص است در نرخ‌های فروش محصولات اصلی نسبت به ماه گذشته کاهش جزئی دیده می شود. در مقایسه با بهمن ماه سال گذشته رشد ۱۵۰ درصد نرخ فروش محصولات را شاهد هستیم.

بررسی عملکرد "آریا" در بهمن

شرکت در بهمن ۸۶هزار تن محصول فروخته که ۵۵هزار تن آن صادراتی بوده و متوسط فروش ماهانه سال جاری ۹۱هزار تن و در مجموع فروش ۱۱ماهه سال جاری رشد ۴درصدی نسبت به مدت مشابه ۹۸ دارد.

درآمد فروش آریا در سه ماه ابتدایی سال به ترتیب ۷۳۴، ۹۰۶ و ۸۳۸ میلیارد تومان بوده و در سه ماهه دوم به ترتیب ۱.۱۷۴، ۱.۱۷۱ و ۱.۳۵۶ میلیارد تومان فروش گزارش کرده بود. در پاییز ارقام فروش از مهر برابر ۱.۶۰۳، ۱.۵۶۳ و ۲.۲۱۴ میلیارد ثبت شد.

در دی ماه هم عدد خوب ۲.۱۶۷ میلیارد تومانی را دارد و بهمن نیز ۱.۸۵۳ میلیارد فروش روانه کدال کرده است. فروش ۱۱ماهه سال جاری رشد ۹۵درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ دارد.

نمودار مبلغ فروش آریا+بورس نیوز

متوسط نرخ پلی‌اتیلن آریاساسول در فصل اول و دوم ۹۹ به ترتیب ۱۰۳.۷۱۳ و ۱۵۸.۸۷۵ ریال برای هر کیلو بوده که در فصل سوم به متوسط ۲۴۱.۶۵۲ و در دی با رشد ۲درصدی نسبت به آذر، ۲۶۲,۷۱۰ و در بهمن نیز ۲۴۵.۴۵۷ ریال شده و نرخ‌های فعلی نسبت به میانگین ۱۱ماهه سال گذشته رشد ۳۳ درصدی دارد.

بیشتر بخوانید:

ادامه روند افزایش سودآوری آریاساسول در سه ماهه سوم سال

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پس از افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی منتشر شد؛

"آریا" در ۹ماهه با سود ۷.۲۱۱ میلیارد تومانی

درآمدهای این شرکت پلیمری بر مدار «فروش های صادراتی»؛

۲۲۰ دلار کف نرخ خوراک اتان "آریا"

مجمع عمومی فوق‌العاده آریا تصویب کرد؛

۱۰۰ درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته

ارسال نظر