بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۷
ماه سپتامبر در حال تبدیل به یک کابوس است

سقوط شدید وال استریت

روز سه شنبه به دنبال سقوط سهام شرکتهای بخش مالی و همچنین بخش بهداشت و درمان شاخص های اصلی وال استریت به شدت کاهش یافتند.
کد خبر : ۲۳۶۳۴

گروه بین الملل بورس نیوز ؛ روز سه شنبه به دنبال سقوط سهام شرکتهای بخش مالی و همچنین بخش بهداشت و درمان شاخص های اصلی وال استریت به شدت کاهش یافتند. روز گذشته شاخص ها در حدود دو درصد سقوط کردند و ضعیف ترین عملکرد خود را از 17 آگوشت تاکنون به ثبت رساندند.

برخی کارشناسان معتقدند که گزارشات مثبت اقتصادی اعلام شده هفته های اخیر منجر به ایجاد چشم انداز مثبت برای بورس ها طی ماه های آینده شده و همین امر سرمایه گذاران را در این روز ها به سمت فروش سهام و کسب سود مختصری سوق داده است .

روز سه شنبه شاخص بانکی KBW به میزان 5.8 درصد افت کرد .

اما شاید اصلی ترین علت سقوط بازارها را می توان با رسیدن شاخص VIX به 29.15 واحد دانست . این شاخص که مهمترین فاکتور منعکس کننده میزان ترس سرمایه گذاران نسبت اوضاع اقتصادی می باشد . به تبع ایجاد مشکلاتی در ترازنامه بانک ها طی روز های اخیر ، به شدت بالا رفته است .

طی معاملات روز سه شنبه شاخص صنعتی داوجونز 1.96 درصد کاهش یافت و به 9310.6 واحد رسید .

شاخص ترکیبی نزدک نیز دو درصد سقوط کرد و به 1968.89 واحد رسید . همچنین شاخص S&P500 با رسیدن به سطح 998.04 واحد به میزان 2.21 درصد کاهش یافت.

به دنبال سقوط وال استریت و همچنین اعلام کاهش سوددهی شرکت Sekisui House ، بزرگترین انبوه ساز مسکن ژاپن ، بورس های آسیایی نیز با افت شاخص های خود مواجه شدند.

تا این لحظه از معاملات روز جاری در بورس توکیو شاخص نیکی 225 به میزان 2.04 درصد پایین آمده و شاخص هانگ سنگ بازار هنگ کنگ 2.1 درصد کاهش یافته است .

میزان افت شاخص Straits Times سنگاپور و شاخص ترکیبی بازار 1.04 و 0.48 درصد گزارش می شود . در این میان شاخص ترکیبی بازار شانگهای و شاخص وزنی بازار تایوان به میزان مختصری مثبت شده اند .

همچنین دیروز در اروپا بازار ها منفی بودند و شاخص ها در حدود 1.5 درصد سقوط کردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر