بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
معرفی سامانه‌های معاملاتی کارگزاری آگاه؛

تحلیل قیمت‌ها، تمام آن چیزی که سهامدار نیاز دارد

تحلیل قیمت‌ها، تمام آن چیزی که سهامدار نیاز دارد
نمودار تکنیکال یکی از ابزار‌های مدرن محسوب می‌شود که بر پایه تجزیه و تحلیل تکنیکال بنا شده است. تحلیل تکنیکال برای پیش بینی قیمت در آینده با استفاده از روند قیمت‌ها در گذشته به کار می‌رود.
کد خبر : ۲۳۶۳۶۶

خواندن ۸دقیقه

نمودار تکنیکال+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بازار‌های مالی و به خصوص بازار بورس، متأثر از متغیر‌های بی‌شماری هستند. برای پیش‌‎بینی روند قیمت‌ها، داشتن دانش مالی به تنهایی کمک‌کننده نیست. سرعت معاملات و نوسانات در بازار باعث شده است که دیگر نتوان با تحلیل‌های دستی به نتایج مطلوب رسید. با توجه به پیچیدگی‌های تحلیل، استفاده از امکانات نرم‌افزار‌ها ضروری است. نمودار تکنیکال یکی از این ابزار‌های مدرن محسوب می‌شود که بر پایه تجزیه و تحلیل تکنیکال بنا شده است.

تحلیل تکنیکال به ترتیب از متغیر‌های قیمت سهام، حجم معاملات و زمان استفاده می‌کند. در تحلیل تکنیکال، تحلیل‌گران، با نمودار‌های مختلفی سروکار دارند و از این طریق می‌توانند حرکات آتی سهام موردنظرشان را تا حدودی پیش بینی نمایند. تحلیل تکنیکال برای پیش بینی قیمت در آینده با استفاده از روند قیمت‌ها در گذشته به کار می‌رود.

استفاده از نمودار تکنیکال مانند آینه‌های خودرو هنگام رانندگی، به سهام‌گذاران نشان می‌دهد که چه اتفاقاتی پیرامون نماد موردنظرشان در حال رخ دادن است. ضمناً این امکان را نیز برای سهام گذار فراهم می‌سازد که وی سهام مورد نظرش را زیرنظر گرفته و نگاهی از بالا به بازار سرمایه داشته باشد. مهارت و تکنیک تحلیل تکنیکال از تحولات مهم بازار سرمایه است که آموزش و کاربرد آن برای سهام گذاران ضرورت می‌نماید. به همین منظور، سرویس پنل تکنیکال آساترید در اختیار بیش از ۵ میلیون نفر از مشتریان کارگزاری آگاه قرار گرفته است.

کارگزاری آگاه سرویس تکنیکال خود را با هدف بهبود عملکرد و افزایش سهولت و دقت سرمایه‌گذاران در سامانه معاملاتی برخط تحت وب و اپلیکیشن آساتریدر ایجاد کرده که نمودار قیمت و کلیه ابزار‌های لازم برای بررسی تکنیکالی انواع سهام، شاخص‌ها و اوراق بدهی را در داخل سامانه معاملاتی در اختیار سهام گذاران قرار می‌دهد.

به طور خلاصه ویژگی‌های برجسته پنل تحلیل تکنیکال سامانه معاملاتی کارگزاری آگاه را می‌توان به صورت زیر برشمرد:

دسترسی به پنل تکنیکال با استفاده از سامانه معاملاتی تحت وب در کامپیوتر، تلفن و تبلت بدون نیاز به نصب نرم‌افزار و همچنین دسترسی به نمودار تکنیکال در اپلیکیشن آساتریدر آگاه

امکان مشاهده نمودار تعدیل شده قیمتی سهام با احتساب افزایش سرمایه و سود نقدی

امکان مقایسه نمودار قیمت چند نماد مختلف در یک نما

امکان دسترسی به کلیه ابزار‌های مورد نیاز برای تحلیل تکنیکال (۸۰ نوع اندیکاتور و ۷۰ نوع ابزار ترسیم)

امکان مشاهده اطلاعات مرتبط با توزیع سود نقدی و افزایش سرمایه بر روی نمودار قیمت

امکان خرید و فروش نماد دلخواه مورد بررسی در پنل نمودار تکنیکال

برای دسترسی به پنل نمودار تکنیکال سامانه معاملاتی آگاه، لازم است سرمایه گذاران، مشتری کارگزاری آگاه باشند و نام کاربری و رمز عبور سامانه معاملات آنلاین این کارگزاری را در اختیار داشته باشند. در غیر این صورت سرمایه گذاران باید با استفاده از سامانه آگاه اکسپرس اقدام به ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور کند.

شایان ذکر است، امکان ثبت نام و احراز هویت غیرحضوری برای دریافت کد معاملاتی در کارگزاری آگاه وجود دارد. با درج نام کاربری و رمز سامانه در کادر‌های مربوطه، سهام‌گذار می‌تواند وارد سامانه معاملاتی شده و از سه مسیر «منوی دیده‌بان»، «صفحه‌های میانبر سمت راست سامانه» و «لینک نمودار تکنیکال در ردیف مربوط به هر نماد»، به نمودار تکنیکال مورد نظر خود دسترسی یابد. ضمناً نمودار تکنیکال در اپلیکیشن آساتریدر نیز در دسترس سهام گذارانی که کار با اپلیکیشن موبایل را ترجیح می‌دهند نیز قرار گرفته است.

نمودار تکنیکال اپلیکیشن آساتریدر انواع نمودار‌های تکنیکال کلاسیک، روند قیمتی، اسیلاتور و اندیکاتورها، الگو‌های شمعی یا کندل استیک، الگو‌های هارمونیک، پرایس اکشن، خطوط فیبوناچی و کلیه ابزار‌های مورد نیاز موجود در سامانه آنلاین آگاه را دارا است که می‌تواند در ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها، تجزیه و تحلیل الگو‌های قیمتی، قرار دادن سفارش مناسب و کاهش تأثیرت انسانی در انتخاب استراتژی برای انجام معاملات به سهام‌گذار کمک کند. کافی است سهام گذار با کلیک بر روی نام هر نماد در اپلیکیشن آساتریدر به تب تکنیکال دسترسی، نمودار و ابزار‌های رسم را مشاهده و پس از بررسی نماد، در همان پنل اقدام به ثبت سفارش کند.

امکانات موجود در پنل تکنیکال در ۴ منوی جداگانه در دسترس سهام‌گذار قرار گرفته که در ادامه هرکدام به تفصیل، شرح داده خواهد شد:

منوی ابزار (سمت چپ پنل)؛ سهام گذار از طریق این منو می‌تواند به ابزار‌های اصلی (حدود ۱۶ ابزار) دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال از طریق این منو می‌تواند با الگو‌های Pitchfork، Pitchfan، Gannbox، Gannsquare، خطوط فیبوناچی، منطقه زمانی فیبوناچی، دایره‌های فیبوناچی، کانال فیبوناچی و… جهت تحلیل و بررسی دقیق و موشکافانه کار کند.

منوی اصلی (سمت چپ – بالای پنل)؛ در باکس اول سهام گذار می‌تواند نام نماد موردنظر خود را جستجو و نمودار تکنیکال آن نماد را مشاهده نماید. ضمناً بازه قابل مشاهده را می‌تواند از یک دقیقه تا ۱۲ ماه قرار داده و نمودار‌ها را در بازه‌های زمانی دلخواه بررسی کند.

باکس دوم، حالات مختلف نمودار را نشان می‌دهد که بر حسب نیاز و نوع تحلیل سهام‌گذار می‌تواند نمودار‌های میله‌ای، شمعی، شمعی توخالی، Heikin Ashi، خط، ناحیه و Baseline انتخاب شود. دسترسی به اندیکاتور‌های معروف نمودار تکنیکال از طریق باکس سوم در این منو قابل دسترسی است.

سهام‌گذار از این طریق می‌تواند حدود ۸۰ اندیکاتور مختلف را مشاهده و با امکان جستجوی تعبیه شده در این قسمت، اندیکاتور مورد نظر را یافته و مشغول به کار با آن اندیکاتور گردد. باکس چهارم، جهت سهولت مقایسه نمودار یک نماد با نماد دیگر ایجاد شده است تا سهام گذار بتواند با تحلیل دو یا چند نمودار، نماد موردنظر خود را انتخاب و اقدام به خرید و فروش بهینه نماید. در ادامه باکس‌های بعدی جهت رفتن به حالت قبلی، حالت بعدی، حالت تمام صفحه، PRN دریافت خروجی، CSU دریافت خروجی، برای بهبود تجربه کاربری سهام گذار ایجاد شده است.

قسمت آخر این منو نیز جهت انتخاب حالت نمودار به صورت تعدیل، افزایش سرمایه و افزایش سرمایه و سود نقدی در اختیار سهام‌گذار قرار گرفته است.

منوی ذخیره (سمت راست – بالای پنل)؛ در این منو ابزار‌های لازم جهت ذخیره کردن نمودار مانند امکان گرفتن عکس از پنل نمودار تکنیکال و ذخیره نمودار در دسترس قرار گرفته است. ضمناً از طریق همین منو سهام گذار می‌تواند به نمودار‌های ذخیره شده قبلی خود دستیابی و آن‌ها را مجدداً بارگزاری نماید و فرآیند تحلیل خود را روی نمودار مورد نظر ادامه دهد.

منوی مقیاس‌ها (سمت راست – پایین پنل)؛ سهام گذار از طریق این منو می‌تواند مقیاس‌های نمودار را به صورت مقیاس پیش فرض، مقیاس درصدی و مقیاس لگاریتمی قرار دهد. هم چنین از طریق این منو می‌تواند به مواردی از قبیل Left/ Right Axis، تنظیم خودکار محور، قفل کردن محور، Symbol Labels، آخرین مقدار اندیکاتور و… دسترسی یابد. ضمناً سهام گذار می‌تواند تنظیمات محور‌ها را نیز بر اساس نحوه نمایش، محورها، پس زمینه، منطقه زمانی و Trading را مطابق میل خود تغییر دهد.

سهام‌گذار با نگاه داشتن نشانگر صفحه بر روی هر قسمت از نمودار می‌تواند نقطه x و y را به صورت بازه زمانی و بازه قیمتی مشاهده کند. ضمناً هر نقطه، کمترین، بیش‌ترین و آخرین قیمت معامله را نیز در بالای صفحه نمودار در پنل نشان می‌دهد تا اطلاعات در دسترس سهام‌گذار جهت تحلیل کامل و بهینه باشد.

همان طور که بیان شد دسترسی به پنل تکنیکال از سه مسیر متفاوت میسر است. همچنین برای سهولت کار، امکان خرید و فروش نماد، در پایین دیده بان تکنیکال برای سهام گذار فراهم می‌باشد؛ تا وی پس از انجام تحلیل و بررسی از همان صفحه و بدون تغییر آدرس، بتواند سفارش خود را از طریق سامانه معاملاتی آنلاین ارسال و ثبت کند.

آشنایی با نحوه استفاده از ابزار تحلیل تکنیکال:

نحوه بررسی نمودار تکنیکال و استفاده از آن جهت تحلیل نماد‌ها و انتخاب پورتفوی بهینه و سودآور، بسیار حائز اهمیت است. از این رو سهام گذاران احتیاج به کسب دانش در این خصوص دارند. کارگزاری آگاه جهت مرتفع ساختن این نیاز مهم بازار سرمایه اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش بورس کرده است.

سهام‌گذاران محترم می‌توانند با مراجعه به بآشگاه کارگزاری آگاه و قسمت آموزش، فهرست کلاس‌های مربوط را مشاهده نمایند. به عنوان مثال کلاس‌های تحلیل تکنیکال مقدماتی و پیشرفته می‌تواند برای سهام گذاران سطح متوسط و پیشرفته جهت آموزش این مهم، بسیار مؤثر و کاربردی باشد.

نویسنده: سارا احمدی

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چگونه زنجانی‌ها
مدیر شعبه زنجان این کارگزاری عنوان کرد:

چگونه زنجانی‌ها "آگاه" را انتخاب کردند

معرفی سامانه‌های معاملاتی کارگزاری آگاه؛

آشنایی با دیده‌بان سامانه آساتریدر آگاه

معرفی سامانه‌های معاملاتی کارگزاری آگاه؛

آشنایی با بخش مدیریت سبد دارایی آساتریدر آگاه

ارسال نظر