بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط (هفته منتهی به ۲۹ بهمن ۱۳۹۹)؛

بدترین و بهترین بازدهی در صندوق های مختلط

بدترین و بهترین بازدهی در صندوق های مختلط
متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به ۱۰۴ درصد رسید.
کد خبر : ۲۳۶۴۷۳

بدترین و بهترین بازدهی در صندوق های مختلط

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه، فصلی و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است.

 


پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

بدترین و بهترین بازدهی در صندوق های مختلط

بدترین و بهترین بازدهی در صندوق های مختلط

 ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز ۵ اسفند سال جاری به ۲۴ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال رسیده است. پر ارزش‌ترین صندوق‌های مختلط در حال حاضر شامل دو صندوق تجربه ایرانیان و ثروت آفرینی پارسیان به ترتیب با ۶.۴۶۵ و ۲.۸۶۵ میلیارد ریال است.

 

متوسط بازدهی هفتگی صندوق‌های مختلط در هفته گذشته به ۱.۶ درصد بازدهی منفی رسیده است. در هفته‌ای که از ۱۶ صندوق مختلط مورد بررسی تنها ۱ صندوق بازدهی مثبت داشته است، دو صندوق ثروت آفرین پارسیان و ارمغان ملل به ترتیب با ۳.۵ و ۲.۹ درصد بازدهی منفی بدترین عملکرد هفتگی را داشته اند. صندوق قابل معامله سپهر اندیشه نوین نیز با ۰.۳ درصد بازدهی مثبت تنها صندوق در هفته قبل بوده که بازدهی مثبت محقق کرده است.

 

 در محاسبات ماهیانه نیز مشخص گردید که متوسط بازدهی این صندوق‌ها در ماه قبل به ۲ درصد بازدهی منفی رسیده است. بدترین عملکرد ماهیانه را صندوق مشترک کوثر با ۶.۳ درصد بازدهی منفی داشته است و بهترین عملکرد ماهیانه نیز مربوط به صندوق قابل معامله سپهر اندیشه نوین با ۲.۹ درصد بازدهی مثبت بوده است.

 

 متوسط بازدهی فصلی صندوق‌های مختلط نیز در سه ماه منتهی به ۵ اسفند ماه سال جاری به ۳.۵ درصد بازدهی منفی رسیده است. بهترین عملکرد فصلی را صندوق گوهر نفیس تمدن با ۸.۴ درصد بازدهی مثبت داشته است و ضعیف‌ترین عملکرد فصلی را نیز صندوق ثروت آفرین پارسیان با ۱۷.۶ درصد بازدهی منفی داشته است.

 

در یک سال منتهی به ۵ اسفند ماه سال جاری متوسط بازدهی صندوق‌های مختلط به ۹۴.۱ درصد رسیده است. بهترین عملکرد سالیانه را دو صندوق قابل معامله سپهر اندیشه نوین و گوهر نفیس تمدن به ترتیب با ۱۳۵ و ۱۲۲ درصد داشته اند. ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه را نیز دو صندوق مشترک کوثر و ثروت آفرین پارسیان به ترتیب با ۵۸ و ۶۱.۲ درصد داشته اند. از ۱۶ صندوق مورد بررسی، ۸ صندوق بازدهی کمتر از ۱۰۰ درصد داشته اند.

 

 در هفته گذشته شاهد خروج ۳۳۹ میلیارد ریال منابع مالی از صندوق‌های مختلط بوده ایم. صندوق تجربه ایرانیان با خروج ۲۵۰ میلیارد ریال، بیشترین خروج منابع مالی را داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر