بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
اژدهای بروس لی در راه بورس/گل بورس بازان به فدراسیون فوتبال
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به تصمیم کبری در بورس و عرضه اولیه هایی با طعم کپک و...
کد خبر : ۲۳۶۶۷۱

اژدهای بروس لی در راه بورس/گل بورس بازان به فدراسیون فوتبال

به گزارش بورس نیوز، دیشب دوستان باز مرحمت فرموده و تصمیم جدیدی برای بازار گرفتند! بماند که قرار شده از مهر ۱۴۰۰ تصمیم ملاصدرا جای تصمیم کبری را در کتاب های درسی بگیرد؛ ولی نکته عجیب این تصمیم اینجاست که دقیقا از بعد از اجرای نسخه قبلی شان، ۹ هزار میلیارد تومان از بورس خارج شده بود، حالا با مصوبه جدید، فیکس اینکام ها باید ۳ درصد سرمایه گذاری شان را در سهام افزایش دهند و از آنجا که همین حالا فیکس اینکام ها ۳۰۰ هزار میلیارد تومان موجودی دارند، ۳ درصدش می شود دقیقا ۹ هزار میلیارد تومان. یعنی به اندازه ای که این چند روزی خارج شده، دوباره وارد گود بورس خواهد شد! یک سری سهامدار فروخته و خارج شده اند، بالایی ها هم کلی اوراق قالب کرده اند؛ حالا باز جریان نقدینگی تاثیر منفی اتفاقات اخیر را خنثی می کند! اگر این تصمیمات نشانه ای از درایت دوستان نیست، پس چیست؟

اژدهای بروس لی در راه بورس 

تازگی ها اسم عرضه اولیه می آید، کهیر میزنیم! هر چه به اسم عرضه اولیه در چند ماه گذشته وارد کردند، کپک زده و روی دست سهامدار مانده؛ حالا معلوم نیست به چه رویی، باز چند نماد را صف کرده اند که وارد شوند! عرضه اولیه دیگری در راه است؛ ولی این ورود از جنس ورود اژدهای بروس لی است! شرکتی که حداکثر ۳۰ میلیارد تومان سود بسازد را چطور ۴ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری کرده اید؟ به نظرتان خرید یک عرضه اولیه با p به e سه رقمی منطقی است؟؟؟ حتما از روز بعد عرضه هم که منفی شود، تازه واردهای هیجانی را مقصر قلمداد می کنید.

بانک خوش سلیقه

بانک نارنجی پوش بازار که ۲۲ هزار میلیارد تومان زیان انباشته روی دست سهامداران گذاشته، انگار علاقه مفرطی به مِلک بازی داشته! فقط در یک فقره مزایده، چند ملک حراج کرده که بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان ارزش دارند! جالب اینجاست که خوش سلیقه هم هستند و فقط روی املاک بالای ۲۰۰ میلیارد تومانی دست گذاشته اند!

گل بورسی ها به فدراسیون

و اما خبر خوب امروز هم اینکه اگرچه فوتبال دوستان امروز به سر و کله خود میزدند که چرا سلطان شان برای ریاست در فدراسیون فوتبال رای نیاورده؛ اما بورسی ها خوشحال بودند که مستقیم دروازه فدراسیون را نشانه گرفته و یک مدیر با سابقه بورسی را که اتفاقا ید طولایی هم در عضویت در هیات مدیره پتروشیمی ها داشت، به داخل دروازه شوت کرده اند! اگر چه این بزرگوار سابقا بورسی و جدیدا فوتبالی، در دوران فعالیت خود در بازار سرمایه خیلی هم موثر نبوده؛ اما امیدواریم حداقل در فوتبال موفق باشند...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
الان خیلی از سهم های بنیادی بخصوص در گروه پتروشیمی با پی به ای تحلیلی ۵ برای سال ۱۴۰۰ در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ هستند.بعد مردم برای سهم های با پی به ای ۵۰ صف می کشند بعد هم همه جا جار می زنند که در بورس نابود شدیم
دولت مردم ...
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
.و .بر این دولت ..با این مقامات ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
5 میلیون زیان دیده در بورس همه پای صندوق انتخابات
وعده ما خرداد 1400