بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

روغن‌جلاء برای رفع زنگ‌زدگی صف‌های فروش

روغن‌جلاء برای رفع زنگ‌زدگی صف‌های فروش
کارشناس بازار سرمایه گفت: حدود ۹ هزار میلیارد تومان برآورد پولی است که صندوق‌های با درآمد ثابت باید وارد بازار کنند که رقم صف فروش در مقابل آن به چشم نمی‌آید.
کد خبر : ۲۳۶۸۴۴

تزریق ۹ هزار میلیارد تومان با مصوبه صندوق‌های با درآمد ثابت

روزبه شریعتی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: روند بازار طی سه هفته اخیر با اجرای دامنه نامتقارن تقریباً به‌صورت غیرنقدشونده قفل در صف فروش‌ها مواجه بوده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بازاری که به‌صورت یکپارچه صف فروش می‌شود و انتظار این است که اگر قرار است مثبت شود یکپارچه صف خرید باشد یعنی از تحلیل به دور است و نمی‌تواند بین ۷۰۰ شرکت تفکیک قائل شود.

وی گفت: اینکه بازار با تغییر ریزساختار‌ها مانند دامنه نوسان به مشکل نقدشوندگی خورده شکی در آن نیست، اما در شرایطی که بازار از ابهام شدیدی رنج می‌برد و سرمایه‌گذاران در یک اقدام پیش واکنشی فارغ از ارزندگی یا غیر ارزندگی سهم در منفی ۵ اقدام به فروش می‌کردند تصمیم درستی بود.

شریعتی بیان کرد: طی هفته‌ای که گذشت کمی شرایط با توجه به ابلاغیه درباره صندوق‌های درآمد ثابت و افزایش سقف سهام آن‌ها تغییر کرد و بازار با شوک مثبت همراه شد.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه این مصوبه اقدام درستی برای حمایت از بازار بود تصریح کرد: هنوز این صندوق‌ها اقدام به خرید نکردند و با شروع به خرید، تا آخر سال بازار می‌تواند شرایط نقدشوندگی بهتری پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بازار در شاخص یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار واحد به شرایطی رسیده که کل حجم صف فروش ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان است.

شریعتی گفت: حدود ۹ هزار میلیارد تومان برآورد پولی است که صندوق‌های با درآمد ثابت باید وارد بازار کنند که رقم صف فروش در مقابل آن به چشم نمی‌آید.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: رشد سرعت نقدینگی در کشور بسیار زیاد و حدود ۳.۲ میلیون میلیارد تومان است و هفته‌ای ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز به حجم این نقدینگی در حال اضافه شدن است بنابراین نقدینگی وجود دارد، اما اینکه به‌صورت ریسک گریزانه به سمت بانک، صندوق‌های درآمد ثابت یا اوراق رفته است به دلیل ابهاماتی است که در نرخ ارز، نرخ بهره و موارد دیگر وجود دارد و قدرت تصمیم‌گیری را سخت کرده است.

بیشتر بخوانید: 

اعتمادی که با وعده‌های پوچ بر باد رفت

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در یادداشتی برای بورس‌نیوز تاکید کرد:

اصل انصاف زیر سوال رفت ...

چشم انداز روشن ۳ صنعت در سال ۱۴۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چشم انداز روشن ۳ صنعت در سال ۱۴۰۰

تدوین قوانین مصادیق اغوا برای اغواگری
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تدوین قوانین مصادیق اغوا برای اغواگری

یا سکوت کنید یا بخوابید!
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

یا سکوت کنید یا بخوابید!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
با این روند دستکاری و ریزش قیمت سهم شرکت های بورس دولت به دنبال چه اهدافی است؟ هر چه کنکاش می کنم دلیلی بر این کار دولت پیدا نمی کنم؟ ولی این را می دانم که اکنون حاکمیت دست گروه اصلاح طلب است و هر چه زمان می گذرد دولت بیشتر و بیشتر لگام بورس را می فشارد و تحت سلطه خود در می آورد، در اینجا پرسش من دقیقتر می شود، آیا اصول گراها با این امر موافقند؟ اگر در انتخابات آتی اصول گراها بر مسند قدرت بنشینند تمام سهم ها همانند دانش بنیانها صف خرید خواهند شد و کسی از حقیقی هایی که همۀ سهامشان را با این روند کاهش قیمت از دست داده اند نخواهند توانست سهمی بخرند. حال از دست اندکاران بازار بورس که قیمت سهم ها را بیشتر در طی دوره های واریز یارانه های مختلف میریزد تا بهانه ای بر عملکرد بیشتر خود باشد می پرسم آیا با این کار که مردم را عصبانی کرده به دنبال چه اهدافی هستید؟ من که جزو ملت هستم و هیچ پست و مقامی در این کشور ندارم و تنها سر خود را با خرید و فروش سهم سرگرم می کنم دلیل اینکار را فقط و فقط در نشان دادن قدرت تو سط دولت اصلاح طلب می دانم ولا غیر، چرا که با تماس با مدیران عامل شرکتهای همنام سهم در بورس که چرا سهم شرکت شما میریزد؟ اعلام می کنند که ارزش سهام هیچ وابستگی با شرکتها ندارد و حتی نمی توانند سهم همنام شرکت خود را خریداری کنند، و همانند ارزهای دیجیتالی که وابستگی به ارز و طلا ندارند و خرید و فروش می شوند. حال باز می پرسم چرا در کشوری که دو گروه یارای حکومت بر کشور را دارند یک گروهی که بر کشور حکم می راند اینقدر زمام امور را در دست بگیرد و تغییر و تحول ایجاد کند؟ من که حتما و هیچ وقت به اصلاح طلب ها رای نخواهم داد زیرا همین نوع فشار بر مردم در ..بود که منجر به .شد و مردم را .به .آورد و آنچه مردم خواستند شد، من الله التوفیق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
فقط علاج بورس مثبت ۶ ومنفی ۰ برای مدتی تا لااقل سرمایه مردم دراین حد حفظ شود .
حکمت
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
علاج بورس فقط مثبت ۵ ومنفی ۰ تا بیش از این افت سرمایه نکنیم تا چاره ای درست اندیشه شود