بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند حداکثر ظرف ۵ سال پس از بهره برداری از طرح‌های صنعت و تولیدی مذکور نسبت به واگذاری آن‌ها اقدام نمایند. در غیر این صورت با گذشت ۵ سال از تاریخ بهره برداری مشمول جریمه‌های ماده ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور می‌شوند.
کد خبر : ۲۳۶۸۵۰

به گزارش بورس نیوز، به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی اجازه داده می‌شود از محل منابع خود از جمله منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مازاد در هر یک از پروژه‌های بزرگ زیربنایی و طرح‌های تملک دارائی‌های سرمایه‌ای نظیر طرح‌های آزادراهی و بزرگراهی و راه‌های اصلی، صنعتی و تولیدی در قالب تامین مالی و تملک و ایجاد شرکت و صندوق پروژه و حداکثر تا سقف ۴۰ درصد از سرمایه پایه خود (با احتساب سهم سرمایه گذاری در شرکت‌های مرتبط با فعالیت بانکداری) مشارکت نمایند.

براساس بند الحاقی ۴ تبصره ۱۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰؛ به شرکت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی غیر دولتی، اجازه داده می‌شود تا یک درصد (۱%) از سود ویژه خود (غیر از سود سهم دولت و مالیات) را در چهارچوب قوانین برای رفع محرومیت با اولویت استان‌های محروم و مناطق محروم استان‌هایی که واحد آن‌ها در آن استقرار دارند سرمایه گذاری و هزینه نمایند. 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
Mbm
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳
طرحهای عمرانی همراه با درآمد مثل پتروشیمی ،تولید برق خورشیدی،کشاورزی و غیره اگه شروع نشده که هیچی اما اگر مثل پتروشیمی داراب برای نمایش کلنگ خورده و به سرانجام نرسیده خیانت است به ملت ونسل آینده سرمایه عظیمی را حیف و میل می‌کنند صرفا برای خودنمایی و بالا کشیدن بودجه اختصاص یافته و بعد از مردم هم کلاهبرداری میکنن و سهام هیچی رو می فروشند.