بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۱۲ اسفند ۱۳۹۹)

ارزش صندوق‌های مختلط به ۳۰۸ هزار میلیارد تومان نزدیک شد

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در پایان روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه سال جاری به بیش از ۳۰۷ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر : ۲۳۶۸۹۹

خواندن ۴دقیقه

ارزش صندوق‌های مختلط به ۳۰۸ هزار میلیارد تومان نزدیک شد

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت پرداخته شده و اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در پایان روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه سال جاری به بیش از ۳۰۷ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه شده، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

صندوق سرمایه گذاری مختلط+بورس نیوز

ارزش صندوق‌های مختلط +بورس نیوز

 صندوق‌های مختلط +بورس نیوز

بازدهی ماهیانه صندوق های مختلط+بورس نیوز

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ به ۳۰۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید. در این هفته شاهد جذب منابع مالی جدید به ارزش ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان و معادل یک درصد از ارزش صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. روند نزولی بازار سهام در کنار کاهش تورم انتظاری و نرخ سود بالاتر این صندوق‌ها نسبت به سپرده‌های بانکی را می‌توان از عوامل افزایش استقبال مردم از این صندوق‌ها برشمرد.

همچنان سه صندوق گنجینه زرین شهر، لوتوس پارسیان و درآمد ثابت کاردان بیشترین ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت را به خود اختصاص می‌دهند. این صندوق‌ها بیش از ۲۰ درصد از کل ارزش صندوق‌های درآمد ثابت را دارند. بیشترین جذب منابع مالی در هفته گذشته نیز مربوط به صندوق لوتوس پارسیان بوده که با جذب ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی جدید به ارزش ۲۹ هزار میلیارد تومان رسید.

متوسط بازدهی ماهیانه این صندوق‌ها به ۱.۲۷ درصد رسید. بهترین عملکرد ماهیانه مربوط به صندوق پاداش سهامداری توسعه یکم با ۳.۳ درصد بازدهی مثبت و بدترین عملکرد نیز مربوط به صندوق توسعه سرمایه نیکی با ۲.۲ درصد بازدهی منفی بوده که این بازدهی برای یک صندوق درآمد ثابت در نوع خود عجیب است. از ۷۵ صندوق مورد بررسی، در یک ماه گذشته ۷ صندوق بازدهی منفی داشته اند.

متوسط بازدهی سه ماهه صندوق‌های درآمد ثابت به ۴.۱ درصد رسیده است. همچنین متوسط بازدهی سالیانه آن‌ها به ۲۸.۷ درصد رسیده تا شاهد فاصله گرفتن بازدهی این صندوق‌ها از بازدهی ۳۰ درصدی باشیم.

بیشترین بازدهی سالیانه مربوط به صندوق گنجینه الماس بیمه دی با ۵۶.۵ درصد بازدهی بوده و پس از آن صندوق‌های پاداش سرمایه بهگزین و مشترک البرز به ترتیب با ۵۱ و ۵۰ درصد دارند. ضعیف‌ترین عملکرد نیز مربوط به صندوق‌های درامد ثابت کمند، امین ملت و لوتوس پارسیان به ترتیب با ۱۷.۶، ۱۸.۳ و ۱۸.۴ درصد بازدهی است.

بیشتر بخوانید:

بازدهی صندوق‌های مختلط به ۱۰۴درصد رسید

اشتراک گذاری :
ارسال نظر