بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
محدوده قیمتی دلار بازار آزاد تا پایان سال جاری به نظر بازدیدکنندگان بورس‌نیوز؛

جرقه دلار ؛ انفجار یا خاموشی ...

جرقه دلار ؛ انفجار یا خاموشی ...
بانک مرکزی این روز‌ها به جای در پیش گرفتن سیاست‌های انبساطی و تزریق منابع برای سوق دادن مردم به سمت خرید سهام، سیاست‌های انقباضی در پیش گرفته و با عرضه حجم قابل توجهی اوراق، فشاری به دولت بعدی تحمیل خواهد کرد که نتیجه‌ای جز تورم به دنبال نخواهد داشت.
کد خبر : ۲۳۶۹۵۸

نظرسنجی مردمی در سایت بورس نیوز/ جمعه باید منتشر شود

طبق نظرسنجی سایت بورس‌نیوز در مورد پیش بینی نرخ دلار در پایان سال ۹۹، حدود ۵۰ درصد از مشارکت کنندگان معتقد بودند دلار در پایان سال، در محدوده ۲۲ الی ۲۵ هزار تومان خواهد بود.

نظرسنجی مردمی در سایت بورس نیوز

ابراهیم قزل گل کارشناس بازار‌های مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: انتظارات تورمی قطعا روی نرخ ارز تاثیرگذار خواهد بود؛ ولی پیش بینی دلار ۲۲ الی ۲۵ هزار تومانی تا پایان سال غیر منطقی نبوده و شخصا معتقدم میانگین نرخ دلار در بهترین شرایط، به کمتر از ۲۲ هزار تومان نخواهد رسید.

وی افزود: اگر چه با آزادسازی منابع بلوکه شده ایران و همچنین رفع محدودیت‌های فروش نفت ایران، عرضه ارز افزایش خواهد یافت؛ ولی حتی اگر این منابع ارزی در بازار تزریق شده و نرخ ارز تحت تاثیر افزایش عرضه‌ها و جو روانی کاهش یابد، تقاضا آنقدر بالا است که مجال کاهش نرخ به بازار ارز نخواهد داد.

نظرسنجی مردمی در سایت بورس نیوز/ جمعه باید منتشر شود

قزل گل در رابطه با نرخ منطقی دلار که می‌تواند در تحلیل‌ها لحاظ گردد، گفت: به لحاظ سیاسی بر سر یک دو راهی بزرگ هستیم؛ احتمال توافق سیاسی یا عدم توافق و تداوم تحریم ها. هر یک از این دو اتفاق، شرایط متفاوتی برای بازار ارز رقم خواهد زد. در صورت توافق و بازگشت به برجام، میانگین نرخ دلار ۲۰ الی ۲۲ هزار تومان برای سال آینده منطقی خواهد بود و در صورت عدم توافق، قطعا بازار ارز از سقف‌های قبلی فراتر خواهد رفت.

وی تصریح کرد: نمی‌توان حجم نقدینگی بدون پشتوانه را نادیده گرفت. امسال، حجم قابل توجهی اوراق بدهی در بازار عرضه شده و پرداخت سود این اوراق، خود تورم زا خواهد بود. بانک مرکزی هم این روز‌ها به جای در پیش گرفتن سیاست‌های انبساطی و تزریق منابع برای سوق دادن مردم به سمت خرید سهام، سیاست‌های انقباضی در پیش گرفته و با عرضه حجم قابل توجهی اوراق، فشاری به دولت بعدی تحمیل خواهد کرد که نتیجه‌ای جز تورم به دنبال نخواهد داشت.

قزل گل در پایان خاطرنشان کرد: منابع بلوکه شده ایران و درآمد ناشی از رفع تحریم فروش نفت ایران، جوابگوی تقاضای ارز در کشور نخواهد بود و منطقا، غول نقدینگی مهلت کاهش نرخ به بازار ارز نخواهد داد و بزرگترین هنر سیاست گذاران، تثبیت نرخ دلار در محدوده ۲۰ الی ۲۲ هزار تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

تعریف نادرستی که کار دست سرمایه‌گذاران داد

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
تعریف نادرستی که کار دست سرمایه‌گذاران داد
کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تعریف نادرستی که کار دست سرمایه‌گذاران داد

چشم انداز روشن ۳ صنعت در سال ۱۴۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چشم انداز روشن ۳ صنعت در سال ۱۴۰۰

ریالی‌های جذاب به شرط ...
مدیر سبد شرکت تحلیلگر امید در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ریالی‌های جذاب به شرط ...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
کمپین آری به جمهوری اسلامی و نه به بورس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
کارشناش نیستند . همین ادمها بودند که اوایل 99 بورس را بمردم تجویر کردند الان با شستا و پالایشها و دارایکم و دیگر اقلام مردم چه کنند/؟سهام بهشت زهرا را عرضه کرده بودند بهتر بود