بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

کاهش ریسک بازار با شفاف سازی ابهامات

کاهش ریسک بازار با شفاف سازی ابهامات
مدیرعامل کارگزاری آریانوین گفت: هر چه میزان فاکتورهایی که روی بازار اثرگذار هستند تعداد بیشتری از آنها شفاف شود می تواند ابهامات را کاهش دهد.
کد خبر : ۲۳۷۰۰۴

کاهش ریسک بازار با شفاف سازی ابهامات

حامد ستاک در گفت‌وگو با بورس نیوز در تحلیل امروز بازار اظهار کرد: روند منفی بورس قرار نیست که برای همیشه باقی بماند همانگونه که در همه امور روند منفی ادامه دار نخواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار طی ماهه اخیر به شدت تحت فشار بود و صف های فروش و عدم نقدشوندگی نتیجه بدی را به بار آورد.

وی گفت: بازار از نظر ارزندگی به جایی رسیده که سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری شوند اما غلبه بر ترس به قدرت زیادی نیاز دارد که امیدواریم طی چند مرحله با سبز شدن بازار و تغییر وضعیت، بازار بتواند قبل سال جدید به تعادل برسد تا در آسل اینده بازار با وضعیت تعادل استارت بزند.

ستاک با اشاره به مصوبه صندوق های ثابت بیان کرد: به لحاظ روحی روانی این مصوبه می تواند اثرگذار باشد اما در بسیاری از نمادها طرف خرید حقیقی ها همچنان بیشتر است و زیاد نمی توان جهت بازار را دستوری تعیین کرد .

مدیرعامل کارگزاری آریانوین خاطرنشان کرد: هر چند این اقدامات موثر است اما تمام این اقدامات باید به گونه ای باشد که به صورت غیرمستقیم سرمایه گذاران را مجاب کند که بازار محل امنی است.

وی تصریح کرد: اینکه انتظار داشته باشیم منابع این صندوق ها روند بازار را مثبت کند اینگونه نخواهد بود بلکه این مصوبات باید نشان دهد که افراد مسئولی هستند که دغدغه بازار دارند و سرمایه سهامداران برای آنها مهم است و این احساس بیشتر به بازار کمک می کند.

کارشناس بازار سرمایه درباره تعیین تکلیف بودجه توسط مجلس در شب گذشته گفت: هر چه میزان فاکتورهایی که روی بازار اثرگذار هستند و تعداد بیشتری از آنها شفاف شود می تواند به تحلیل بازار بیشتر کمک و ابهامات را کاهش می دهد و همین کاهش ریسک موجب می شود تعداد سرمایه گذاران بیشتری به بازار وارد شوند.

بیشتر بخوانید:

نقدشوندگی یا ظن دستکاری، شمشیر دولبه حذف "دامنه‌نوسان"

اشتراک گذاری :
ارسال نظر