بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
در انتظار آخرین خبرها از معدن
اتوجه به اینکه شرکت توسعه معادن سرب و روی مهدی آباد در اسفند ۹۹ به بهره برداری می‌رسد وضعیت شرکت اطلاع‌رسانی خواهد شد. درخصوص تولید سیلیس و پودر باریت آن شرکت در مراحل اولیه بوده و عرضه اولیه این شرکت در حال حاضر در برنامه کاری شرکت زرین‌معدن آسیا نیست.
کد خبر : ۲۳۷۰۵۹

خواندن ۳دقیقه

فزرین

به گزارش بورس نیوز، شهرام کدخدایی، مدیرعامل شرکت زرین معدن آسیا درخصوص میزان خرید سهام خزانه اظهار کرد: باتوجه به شرایط بهبود رشد سهام و شرایط نقدینگی شرکت تاکنون نسبت به خرید سهام خزانه اقدام نشده و امیدواریم با حمایت سهامداران این روند رشد ادامه داشته باشد و نیازی به خرید سهام خزانه نباشد.

وی درباره آخرین وضعیت بهره برداری از طرح کانسار مس قلعه علیمراد خواه ملایر افزود:در این محدوده عملیات اکتشاف انجام شده و امور اداری مربوط به صدور گواهی کشف به زودی به پایان می‌رسد و گواهی کشف صادر خواهد شد، اما متاسفانه علیرغم پیگیری‌های لازم هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم.

۳۹ میلیون تن زغال سنگ حرارتی "فلات زرین کیمیا"

مدیرعامل شرکت زرین معدن آسیا با اشاره به مالکیت ۱۰درصدی در شرکت توسعه معادن فلات زرین کیمیا درخصوص زمان بهره‌برداری از طرح زغال‌سنگ و حجم تولید این شرکت ادامه داد: شرکت فلات زرین کیمیا در حال حاضر در خصوص استخراج و فرآوری زغال سنگ حرارتی فعالیت می‌کند و پروانه بهره‌برداری شرکت ۲۵ ساله بوده و از دی ماه سال ۱۳۹۷ قرارداد سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران منعقد کرده که ۴ اسال اول جهت تجهیز و آماده سازی معدن در نظر گرفته شده و در حال حاضر باطله‌برداری و استخراج روباز زغال‌سنگ در حال انجام است؛ ذخیره کل زمین شناسی معدن ۳۹ میلیون تن زغال سنگ حرارتی است.

کدخدایی درخصوص استخراج طلا خاطرنشان کرد: استحصال فلز طلا فعلا در دستور کار عملیات این شرکت نیست مگر اینکه در محدوده‌های مس، فلز طلا نیز همراه کانی‌های معدنی باشد. تاکنون عنصر طلا که استخراج آن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد در معادن تحت پوشش به دست نیامده است.

خبری از عرضه در فرابورس

وی درخصوص برنامه شرکت زرین معدن آسیا برای استفاده از منابع مالی حاصل از عرضه اولیه "گسترش صنایع روی ایرانیان" در فرابورس ادامه داد: شرکت زرین معدن آسیا منابع حاصل از فروش عرضه اولیه گسترش صنایع روی ایرانیان را صرف سرمایه گذاری‌های جدید شرکت‌ها و یا محدوده‌های معدنی و تامین سرمایه در گردش خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت زرین معدن آسیا درباره میزان سهام قابل عرضه شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان با نماد معاملاتی "فگستر" در عرضه اولیه توضیح داد: حداکثر ۱۱درصد از سهام گسترش صنایع روی ایرانیان توسط این شرکت در عرضه اولیه و روز‌های بعد از آن عرضه خواهد شد وسهم مدیریتی همچنان در اختیار شرکت زرین معدن آسیا خواهد بود. در سال جاری این شرکت برنامه عرضه اولیه دیگری در شرکت‌های زیرمجموعه را در دستور کار ندارد.

کدخدایی درباره ظرفیت اسمی تولید محصولات شرکت عنوان کرد: باتوجه به اینکه سهمیه موادمعدنی این شرکت از طرف شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران مشخص می‌شود و معمولا کمتر از ظرفیت اسمی شرکت بوده با این حال شرکت برنامه دارد از طریق انجام خدمات دستمزدی کانه‌آرایی و خرید ماده معدنی از طریق مزایده و همچنین سرمایه گذاری در معادن سرب و روی کمبود ماده معدنی موردنیاز خود برای رسیدن به ظرفیت عملی تولید بالاتر را فراهم آورد.

آخرین وضعیت معادن سرب و روی مهدی‌آباد

وی درخصوص شرکت معادن سرب و روی مهدی‌آباد بیان کرد: باتوجه به اینکه شرکت توسعه معادن سرب و روی مهدی آباد در اسفند ۹۹ به بهره برداری می‌رسد وضعیت شرکت اطلاع‌رسانی خواهد شد. درخصوص تولید سیلیس و پودر باریت آن شرکت در مراحل اولیه بوده و عرضه اولیه این شرکت در حال حاضر در برنامه کاری شرکت زرین‌معدن آسیا نیست.

کدخدایی درباره تصمیم به افزایش سرمایه ازمحل تجدید ارزیابی دارایی‌ها گفت: در حال حاضر افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در برنامه شرکت نیست.

بیشتر بخوانید: 

اعلام سود ۶۰۰ ریالی "فزرین" در ازای هر سهم

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اعلام سود ۶۰۰ ریالی
نرخ‌های فروش کنستانتره روی در دی ماه افزایشی شد؛

اعلام سود ۶۰۰ ریالی "فزرین" در ازای هر سهم

نرخ‌های فروش کنستانتره روی ۳۲درصد کاهشی شد؛

سهامداران "فزرین" در انتظار ادامه روند ماه‌های گذشته

یک سورپرایز و سوال ویژه برای سهامداران؛

"فزرین" و ثبت فروشی فوق‌العاده در ابتدای پاییز

ارسال نظر