بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

سایه تعزیرات بر ۳۵ کالا سبد "غفارس" / تشریح محصولات و طرح‌های توسعه‌ای جدید

درآمد‌های "شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس" در بهمن‌ماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش را به ثبت رسانده و در همین راستا با مدیرعامل این شرکت گفت‌وگویی انجام شده تا سهامداران از آخرین وضعیت این کارخانه لبنی مطلع شوند.
کد خبر : ۲۳۷۰۶۰

محمد بزم آراء مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس + بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شیر پاستوریزه پگاه فارس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری میزان درآمد‌های عملیاتی طی دوره یک‌ماهه را برابر با ۶۲۰ میلیارد ریال اعلام کرده، از ابتدای سال مالی تا انتهای بهمن ماه نیز درآمد‌های ثبت‌شده بالغ‌بر ۶.۱۳۵ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

درآمد‌های حاصل‌شده در بهمن‌ماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش درآمد را ثبت کرده و همچنین میزان درآمد‌های شناسایی‌شده از ابتدای سال مالی تا انتهای بهمن‌ماه نیز در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش درآمد داشته است.

در همین راستا بورس‌نیوز گفت‌وگویی با "محمد بزم آراء مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس" انجام شده که به شرح زیر است:

سوال:: قیمت سهم با توجه به افزایش سرمایه‌ای که رخ داد، آیا منطقی است؟

با توجه به قیمت سهم قبل از افزاش‌سرمایه در ابتدای سال و کار‌های موثر و زیربنایی انجام‌شده در شرکت، قیمت سهم پتانسیل بیشتری برای رشد داشته ضمن آنکه باید اشاره شود که در ابتدای سال۹۹، افزایش‌سرمایه ۳۶۰درصدی از محل تجدید ارزیابی و دارایی‌ها انجام‌شده است.

سوال:: آیا محصولات جدیدی که به سبدکالایی این شرکت اضافه شده است؟

«شیر غنی‌شده با ویتامین D»، «ماست دبه پروبیوتیک»، «ماست آرسیل با ویتامینD»، «پنیر پروسس ۳۰۰ گرمی»، «پنیر کاپ دانمارکی ۳۰۰ گرمی»، «دوغ هفت گیاه»، «پودر بستنی» و «محصولات جدید صادراتی از قبیل شیر کندانس» و چند محصول دیگر در سبد تولید شیر پاستوریزه پگاه فارس قرار گرفته است.

صادرات "غفارس" در چه دایره‌ای در منطقه گسترش پیدا کرده است؟

پگاه فارس، پس از تثبیت جایگاه خود در بازارهای داخلی، هدف‌گذاری صادراتی خود را بنا نهاد و امروز این دایره به کشورهایی از قبیل عراق، پاکستان، افغانستان، امارات، فیلیپین، مالزی، تاجیکستان، ازبکستان و بحرین و کشور‌های CIS گسترش پیدا کرده است.

از سوی دیگر نباید این نکته را فراموش کرد که در سال ۹۴، پگاه فارس توانست به‌عنوان نخستین شرکت لبنی از بین ۴ شرکت منتخب با دریافت کد IR سازمان دامپزشکی روسیه، بازار جدید و بزرگ صادراتی را برای خود در روسیه و اوراسیا ایجاد کند.

در حال حاضر نیز این شرکت با صادرات بیش از ۱۰درصد از فروش خود به کشور‌های فوق‌الذکر توانسته جزو صادرکنندگان کشور جای بگیرد.

از طرف دیگر باید اشاره شود که محصولاتی همچون «محصولات پودری»، «شیر‌های استریل»، «انواع پنیر»، «انواع ماست»، «انواع دوغ»، «شیر کندانس» و «ماده اولیه پنیر» در سبد صادراتی این شرکت قرار گرفته‌اند.

سوال:: پیش‌بینی "غفارس" از سودآوری‌ها در سال ۱۴۰۰ چگونه برنامه‌ریزی شده است؟

با توجه به اقدامات مثبت و زیربنایی صورت گرفته در شرکت و رشد بودجه در سال ۱۴۰۰، باید به سهامداران این نوید را داد که حدود ۳ الی ۴درصد از سهم فروش به سود تعلق خواهد گرفت.

سوال:: دلیل زیان‌ده بودن تولید و فروش ماست و شیر در سه‌ماهه نخست سال جاری چیست؟

قیمت‌های تمام شده کلیه مواداولیه از جمله شیرخام، روند صعودی را پیش گرفت اما؛ قیمت‌های دستوری و تعزیراتی باعث شد که بسیاری از محصولات تمام شرکت‌های لبنی، به سوی زیان‌ده شدن گام بردارند.

سوال:: دلیل رشد ۶۷درصدی هزینه‌های عمومی و اداری در سه‌ماهه نخست سال جاری چیست؟

با توجه به آمارهایی که در صورت‌های مالی افشا شده است، افزایش ۳۵درصدی هزینه‌های حقوق و دستمزد نسبت به ۳ ماهه مشابه سال گذشته و همچنین افزایش هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی جزو موارد این رشد هزینه‌ها است.

سوال:: خبر خوش یا عیدی برای سهامداران دارید؟

مهم‌ترین خبرها را می‌توان به طرح‌های توسعه‌ای که شرکت در برنامه دارد، اختصاص داد ؛ بنابراین «تکمیل و توسعه سالن کشک»، «خرید دستگاه چرن و راه‌اندازی خط تولید کره»، «افزایش چشم‌گیر صادرات و توسعه بازار‌های صادراتی با ایجاد بازار‌های جدید و افزایش تناژ» و «فروش محصولات جدید» و «توسعه و تجهیز سالن محصولات استریل در راستای افزایش تولیدات محصولات استریل» از جمله مهم‌ترین اهداف برای خوشنودی سهامداران است.

پگاه فارس مأموریت خود را همچون گذشته و با قدرت بیشتر برای سال ۱۴۰۰ کمک به ارتقا سلامت جامعه و افزایش فرهنگ استفاده از محصولات لبنی از طریق تولید و توزیع محصولات سالم و ایمن در کنار حفظ محیط زیست قرار داده است و در راستای این چشم‌انداز اهداف دریافت روزانه حداقل ۳۰درصد افزایش دریافت شیر خام نسبت به سال گذشته و بالاترین سهم بازار صنعت لبنیات در داخل کشور و صادرات ۲۰% از فروش محصولات خود به بازار‌های خارج از کشور را مدنظر قرار داده است و کوشیده است جهت تحقق این چشم‌انداز، ارزش‌های سازمان را که حفظ سلامت جامعه، مشتری مداری، حفظ محیط زیست، مسئولیت‌پذیری، صداقت، مشارکت در بهبود مستمر، نوآوری و هم‌افزایی و افزایش بیشتر مسئولیت‌های اجتماعی بوده را ارتقاء بخشد.

سوال:: در پایان دیگر مشکلات "پگاه فارس" را هم تشریح کنید؟

باوجود اعمال تحریم‌ها علیه اقتصاد کشور، عدم تأمین اقلام وارداتی مانند پاکت‌های کامبی بلاک مطمئناً سبب کاهش تولید محصولات استراتژی می‌شود؛ از سوی دیگر «مشکلات نقدینگی»، «کاهش فروش»، «کاهش قدرت خرید مردم» و «سایه ۳۵درصدی تعزیرات بر سبد محصولات»، «حاشیه زیان»، «افزایش قیمت شیر خام» متناسب با رشد قیمت محصولات نبوده و باعث شده که تمامی این موارد با افزایش قیمت تمام‌شده محصولات همراه شود.

بیشتر بخوانید:

«شیر» پر فروش ترین محصول "غفارس"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
"غفارس" در آبان ماه ۵۵۹.۰۶۸ میلون ریال درآمد داشته است؛

«شیر» پر فروش ترین محصول "غفارس"

بازار صادرات پگاه رونق گرفت؛

رشد ۴ برابری صادرات «غفارس»

ارسال نظر