بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
چالش سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری در سال مالی ۱۴۰۰؛

"ونیکی" و سود‌هایی که تقسیم نمی‌شود

احتمالا کاهش درآمد‌های ناشی از فروش سهام با توجه به شرایط این روز‌های بازار سرمایه و رکود ناشی از بهبود شرایط سیاسی کشور، منجر به تعدیل منفی سودآوری بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ازجمله شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران می‌شود.
کد خبر : ۲۳۷۱۸۳

خواندن ۴دقیقه

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شاید مهمترین چالش سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری در سال مالی ۱۴۰۰، عدم شناسایی درآمد‌های ناشی از فروش سهام و کاهش سود خالص این شرکت ها است.

احتمالا کاهش درآمد‌های ناشی از فروش سهام با توجه به شرایط وخیم این روز‌های بازار سرمایه و رکود ناشی از بهبود شرایط سیاسی کشور، منجر به تعدیل منفی سودآوری بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ازجمله شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران می‌شود.

شناسایی بیش از ۱۰.۲۸۶ میلیارد ریال از ۱۷.۹۵۵ میلیارد ریال جمع کل درآمد‌های ناخالص شرکت خود گویای تاثیر ویژه درآمد‌های شناسایی شده ناشی از فروش بوده که با توجه به ماهیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری بی شک شاهد تقسیم این درآمد‌ها در مجمع نخواهیم بود.

سود هر سهم ونیکی+بورس نیوز

شناسایی بیش از ۷.۶۵۲ میلیارد ریال درآمد سود سهام و همچنین درآمد چشمگیر بیش از ۱۰.۲۸۶ میلیارد ریالی حاصل از خرید و فروش سهام در عملکرد سالانه شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران منجر به شناسایی بیش از ۱۷.۹۵۵ میلیارد ریال درآمد‌های ناخالص و رشد بیش از ۱۰۳ درصدی این درآمد‌ها در مقایسه با سال گذشته است.

عمده درآمد‌های حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شرکت همانگونه که در جدول نیز دیده می‌شود مربوط به سود‌های دریافتی از شرکت‌های داروپخش، نفت پارس، سرمایه‌گذاری توسعه و معادن و فلزات، شیمی بافت، آهن و فولاد ارفع، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد خوزستان است.

سود حاصل از سرمایه گذاری ها+بورس نیوز

از نکات قابل توجه این گزارش می‌توان به شناسایی قابل توجه سود فروش سهام شرکت‌های عمدتا سفته‌بازی اشاره داشت که به نوعی می‌تواند از نکات مناسب مدیران سرمایه‌گذاری این شرکت به شمار آید.

بخش عمده‌ای از درآمد‌های فروش سهام شرکت‌های موجود در پرتفوی این سرمایه گذاری مربوط به سهام ذکر شده در جدول زیر است:

سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها+بورس نیوز


لازم به ذکر است، بیش از ۴.۱۱۸ میلیارد ریال از ۴.۲۹۱ میلیارد ریال درآمد‌های غیرعملیاتی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ مربوط به فروش سهام شرکت‌های قند ثابت خراسان، بهنوش ایران، شهد ایران، افست و شیشه و گاز در شرکت‌های زیرمجموعه است.

بیشتر بخوانید:

زیرمجموعه "ونیکی" ۱۲ درصد سهام یک شرکت را خرید

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سود‌های حاصل از فروش و تحقق سودی مناسب در ۶ ماهه؛

"ونیکی" و سودی که قیمتش را توجیه نمی‌کند

گزارش حسابرس در خصوص افزایش‌سرمایه ارائه شد؛

"ونیکی" در تفکر جبران مخارج سرمایه‌گذاری

فال نیک این سرمایه‌گذار از بورس؛

"ونیکی" به تقاضای سهامداران پاسخ محکمی داد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
نوشتید: «از نکات قابل توجه این گزارش می‌توان به شناسایی قابل توجه سود فروش سهام شرکت‌های عمدتا سفته‌بازی اشاره داشت که به نوعی می‌تواند از نکات مناسب مدیران سرمایه‌گذاری این شرکت به شمار آید.» چرا به جای سفته‌بازی عبارت درست که همون پروژه کردن سهام هست رو ننوشتید؟ یعنی ونیکی به عنوان قدیمی‌ترین شرکت بورسی ایران یه پای ثابت پروژه کردن سهام هست. بعد کجای این «می‌تواند از نکات مناسب مدیران سرمایه‌گذاری این شرکت به شمار آید.»؟!
غمارگ که الان یکماهه از فرط ارزندگی قفل در صف فروشه و حتی پایانی پر نمیکنه و داستان برکنار شدن حسین نیکخواه مدیر عامل این شرکت که سال گذشته در مورد رشد حبابیش هشدار داد رو میتونید خودتون پیگیری کنید، غدام متعلق به سازمان اقتصادی کوثر (بنیاد شهید) که فقط از طریق پروژه کردن سهم سود میکنه و سود عملیاتی نداره خودتون هم درموردش نوشتید boursenews.ir/000nSl، قشرین شرکت لغو پذیرش شده که دوسال متوالی داره ضرر میده، غبهنوش متعلق به بنیاد مستضعفان با p/e ۳۷ که دوبرابر گروهش هم هست، یعنی ۳۷ سال طول میکشه تا شما اصل سرمایه شما رو برگردونه الان هم که یک ماهه قفل در صف فروش و حتی پایانی پر نمیکنه. یه تابلوی کامل از سهم سوپر حبابی چه چیزی این قیمت رو توجیه میکنه؟ یا p/b ۲۲ که نشون دهنده ارزش بازار ۲۲ برابر ارزش دفتری هست. اگر بحث ارزش جایگزینی هست جواب اینه که اگر افراد بخوان زمین بخرن خوب خیلی راحت و شفاف میرن به اندازه پولشون یه زمین داخل یا بیرون شهر پیدا میکنن که قیمتش هم معلومه چرا بیان شرکت بورسی بخرن که ارزش جایگزینیش یه مسأله غیرشفاف، دربسته و براساس شایعات هست. اینجوری سرمایه‌شون هم از دست نمیره.