بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
دلال‌بازی نقش اساسی در گرانی میوه دارد
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه کشور به دلیل تولید مکفی و ذخیره کافی در تامین میوه مشکلی ندارد، اما عدم نظارت، بازار را به هم ریخته است.
کد خبر : ۲۳۷۲۳۳

خواندن ۲دقیقه

گرانی میوه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، قاسم ساعدی، با انتقاد از افزایش قیمت میوه در ادامه افزایش قیمت بسیاری از کالا‌های اساسی، اظهار کرد: اگرچه کشور به دلیل تولید مکفی و ذخیره کافی در تامین میوه مشکلی ندارد، اما عدم نظارت، بازار را به هم ریخته است تا جایی که میوه‌ای مانند خیار که تولید آن کاملا داخلی بوده به یکباره قیمت سرسام‌آوری پیدا می‌کند؛ لذا اگر متولیان نظارت بر بازار بر وظایف خود عمل کنند چنین مشکلاتی به وجود نخواهد آمد.

نماینده مردم دشت آزداگان و هویزه در خانه ملت با بیان اینکه فراز و نشیب‌های قیمتی در بازار کالا‌های اساسی از نبود نظارت دقیق و باز گذاشتن دست دلال‌ها نشات می‌گیرد، افزود: همچنین تداخل مسئولیتی میان دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی عدم اجرای "قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی" علت بسیار مهم دیگر این مسئله است.

وی با ابراز نگرانی از کوچک‌تر شدن سفره مردم در آستانه عید نوروز، ادامه داد: دلال‌بازی نقش اساسی در گرانی میوه دارد و تنها راهکار برطرف کردن این معضل اعمال سیاست‌های نظارتی شدید از مبدا تولید محصول تا رسیدن به دست مصرف‌کننده بوده، بنابراین سزوار نیست سود کشاورز که با زحمات طاقت‌فرسا محصولات را به زیرکشت می‌برد را واسطه‌گر‌ها کسب کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه مسئولان در روز‌های پایانی دولت دل به کار اجرایی نداده و بازار را به حال خود رها کرده‌اند، گفت: تفاوت قیمت برخی از میوه‌ها نشان از بی‌تدبیری دولتی است که نتوانسته سیستم‌های اجرایی و مسئول در کشور را هم‌نوا کرده و به کاهش قیمت‌ها در بازار منجر شود.

بیشتر بخوانید:

سوداگران با دپوی کالاهای اساسی منتظر شب عید هستند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر