بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
افزایش ۲۱۱ درصدی سودآوری شرکت نسبت به سال گذشته؛

رشد ۹ درصدی حاشیه سود عملیاتی"دیران"

رشد ۹ درصدی حاشیه سود عملیاتی
حاشیه سود عملیاتی شرکت نسبت به سال ۹۸ از ۴۵ درصد به ۵۴ درصد رسیده و ۹ درصد افزایش را تجربه کرده است.
کد خبر : ۲۳۷۲۶۹

خواندن ۳دقیقه

ایران دارو+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت ایران دارو در سال مالی منتهی به پایان آذرماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده موفق به کسب سود خالص ۷۰۹ میلیارد ریالی شده که این سود که معادل ۱.۲۲۳ ریال به ازای هر سهم بوده، نسبت به گزارش حسابرسی نشده تغییری نداشته و در مقایسه با سال ۱۳۹۸ افزایش محسوس ۲۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

درآمد‌های عملیاتی محقق شده این شرکت در این سال به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده که ۱۲۵ درصد بیشتر از سال ۹۸ محسوب می‌شود. مقادیر فروش شرکت که عمدتا شامل محصولات قرص، کپسول، لوسیون و اسپری بوده به ۷۱۱ میلیون واحد رسیده که در حدود ۵۰ درصد نسبت به سال قبل از آن بیشتر است.

سود هر سهم دیران+بورس نیوز

نرخ فروش محصولات شرکت نیز در یک سال اخیر بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته و این شرکت برای سال ۱۴۰۰ نیز فروش بیش از ۸۱۵ میلیون واحد انواع محصولات را برآورد کرده است.

بیشترین حاشیه سود ناخالص محقق شده شرکت مربوط به تولید و فروش کپسول، قرص، لوسیون و محصولات بهداشتی بوده است.

حاشیه سود عملیاتی شرکت نسبت به سال ۹۸ از ۴۵ درصد به ۵۴ درصد رسیده و ۹ واحد درصد افزایش را تجربه کرده است.

هزینه‌های مالی شرکت به دلیل افزایش محسوس حساب‌های دریافتنی و مشکلات نقدینگی شرکت که منجر به افزایش اخذ تسهیلات آن شده با حدود ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ به بیش از ۲۱۳ میلیارد ریال رسیده است.

لازم به ذکر است، مانده حساب‌های دریافتنی و تسهیلات اخذ شده شرکت در پایان آذرماه سال جاری به ترتیب با ۸۵ و ۱۷۸ درصد افزایش نسبت به آذر ماه ۹۸ به ۱.۸۶۲ و ۱.۱۱۲ میلیارد ریال رسیده است.

بیشتر بخوانید:

فرصتی پیش صنعت دارو در سال ۱۴۰۰

اشتراک گذاری :
ارسال نظر