بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
فارکس به زبان ساده (۱۱)؛

استراتژی پرایس اکشن

استراتژی پرایس اکشن
در این گزارش با تعیین خط روند، نقاط حمایت یا مقاومت، دو کندل جادویی، و سیگنال گیری با پرایس اکشن آشنا می شوید.
کد خبر : ۲۳۷۳۰۴

استراتژی پرایس اکشن

به گزارش بورس‌نیوز، پرایس اکشن استراتژی تصمیم گیری در معاملات برمبنای حرکت قیمت است و شما نیازمند هیچ ابزارکمکی دیگری نیستید تا نقاط حمایت یا مقاومت را برای شما تعیین کند. بازار‌های مالی اطلاعات خود را در قالب قیمت به بازار ارسال می‌کنند. نمودار قیمت منعکس کننده رفتار و عملکرد معامله گران شخصی یا ابررایانه‌ها هستند.

داده‌های اقتصادی و رویداد‌های خبری در قیمت خود را نشان می‌دهند. فعالان پرایس اکشن یا حرکت قیمت براین باورند که تمام رویداد‌ها در بازار خود را در قیمت یا پرایس price نشان می‌دهد. از اینرو نیازی به اندیکاتور‌های پیشرو مانند RSI یا اندیکاتور‌های پسرو مثل MACD نیست. مهارت در پرایس اکشن می‌تواند فرصت‌های معاملاتی سودمندی را برای شما ایجاد کند درک قیمت به شما در پیش بینی حرکت آینده مارکت نیز کمک می‌کند.

نمودار (چارت) خود را کامل پاک کنید

اولین حرکت اینکه نمودارتان را از اندیکاتور یا خطوط هر چه هست پاک کنید و فقط شکل خالی کندل‌ها را ببینید. از این لحظه به بعد شما راحت‌تر چارت را می‌بینید. تا اینجا مثل بانک‌ها و تریدر‌های حرفه‌ای عمل کردید آن‌ها این بازار پیچیده را آسان می‌کنند تا قیمت را درک کنند. پیشنهاد من استفاده از کندل استیک (نمودار‌های شمعی) است و حتی شکل نمودار را برای راحتی سیاه و سفید کنید.

تعیین روند Trend

چارت خود را برروی نمودار روزانه Daily قرار دهید و کماکان صفحه شما خالی از هر نوع خط یا اندیکاتور اضافه باشد. تا اینجا راحت با یک دید متوجه روند صعودی یا نزولی کلی بازار می‌شوید. به آخرین قیمت صفحه بنگرید اگر بالاتر از اوج High قبلی بود روند به احتمال قوی صعودی است و اگر زیر Low قبل بود یعنی وارد روند نزولی شده ایم. در غیر اینصورت در روند یکنواخت یا sideway قرار داریم. شاید شما همواره و در هر آموزشی با عناوین و بسته‌های یادگیری گیج شده باشید، ولی سود در ساده دیدن بازار است نه در ساده پنداشتن آن.

نقاط حمایت یا مقاومت

پس از اینکه روند را در بازه زمانی روزانه تشخیص دادید البته با تمرین مهارت شما به مرور بیشتر می‌شود. سپس وارد تایم M۳۰ یا سی دقیه بشوید نزدیکترین اوج قیمت High یا کف قیمت Low را با خط افقی مشخص کنید حالا شما نقاط حمایت و مقاومت ارزشمندی دارید. شما می‌توانید از تایم پانزده دقیقه یا حتی چهار ساعته و سایر تایم‌ها استفاده کنید مطلع هستید که هر چه بازه زمانی شما بزرگتر باشد حاشیه سود و زیان بزرگتری دارید و هر چه تایم فریم Time Frame یا بازه زمانی شما کمتر باشد میزان نوسان بیشتری دارید و زمان کمتری برای بسته شدن معامله شما صرف می‌شود در هر صورت تمرین در محیط دمو Demo و حساب غیرواقعی از الزامات کار است.

دو کندل جادویی

اگر در خطوط حمایت و مقاومت شما کندل Pin Bar یا Engulfing را دیدید یعنی بازار آماده یک بازگشت قیمتی احتمالی است. دقت کنید که هر چه شکل این دو کندل بزرگ‌تر باشند یعنی قدرت حرکت بعدی بازار بیشتر است.

سیگنال گیری با پرایس اکشن

تا اینجا با روند بازار آشنا شدیم چارت شما تمیزتر است نقاط حمایت و مقاومت بازار را بخوبی کشف کرده اید؛ و از بازه زمانی خود نیز بخوبی مطلع هستید حالا آماده سیگنال گیری هستیم. اصولن بهترین بازار و پرنوسان زمان بازار لندن است این بازار و جفت ارز‌های اصلی بخوبی حاشیه سود و زیان مناسبی دارند و سرعت حرکت قیمتی بالایی نیز دارد.

سیگنال خرید BUY

فرض می‌کنیم قیمت در نزدیک خط حمایت در نوسان است با مشاهده کندل Pin Bar یا Engulfing یا هر دو آن‌ها یعنی آماده خرید شوید. به محض اینکه کندل بعدی رشد قیمتی بالاتر از این دو کندل داشت وارد پوزیشن خرید Buy شوید میزان ضرر SL خود را زیر کندل Pin Bar یا Engulfing قرار دهید و حاشیه سود خود را دو برابر حاشیه ضرر انتخاب کنید.

سیگنال فروش SELL

قیمت نزدیک خط مقاومت شما در حرکت است. پس از مشاهده دو کندل جادویی Pin Bar یا Engulfing یعنی زنگ آماده باش نواخته شده است پس به محض اینکه کندل بعدی پایین‌تر از این دو کندل قرار گرفت وارد پوزیشن فروش Sell شوید. مقدار ضرر SL شما بالای کندل Pin Bar یا Engulfing قرار دهید و حاشیه سود دو برابر مقدار ضرر تعیین کنید.

استراتژی پرایس اکشن

استراتژی پرایس اکشن


در یادداشت بعدی " نکات مهم در مورد بروکر در بازار فارکس" در بازار فارکس می‌پردازیم.

کاری از علی حیدری _ کارشناس اقتصادی 

برای مطالعه قسمت دهم این گزارش، اینجا کلیک کنید.

 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
زمان معاملات در فارکس
فارکس به زبان ساده (۹)؛

زمان معاملات در فارکس

فارکس به زبان ساده (۶)؛

ارز پایه و ارز مظنه در فارکس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سامان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
طی تجربه خودم عرض می کنم که واقعاً متد پرایس اکشن یکی از بهترین سبک های معاملاتی در بازارهای مالی هست که بدون درنظر گرفتن تایم فریم خاصی می توان با آن معامله کرد. اگر دوستان در گوگل هم سرچ کنند آموزش های رایگان خوب زیادی هم در این زمینه پیدا می کنند که پیشنهاد من دوره پرایس اکشن دکتر اناری هست که در سایت آکادمی تری مارکتز به صورت رایگان ارائه شده است.
اینم آدرسش هست: https://threemarkets.com/course/price-action-training/
ممنون از سایت خوب بورس نیوز