بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
سهم بالای درآمد‌های ناشی از سود فروش سهام؛

سرمایه‌گذاری "وبوعلی" زیر ذره‌بین رفت

سرمایه‌گذاری
رشد محسوس سودآوری شرکت عمدتا به دلیل افزایش شدید سود ناشی از فروش سهام شرکت بوده است.
کد خبر : ۲۳۷۳۴۱

خواندن ۲دقیقه

شرکت سرمایه گذاری بوعلی+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری بوعلی در سال مالی منتهی به پایان آذرماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سودخالص ۶هزار و ۲۷۰ میلیارد ریالی شده و این سود که معادل ۲.۰۹۰ ریال به ازای هر سهم بوده نسبت به سال مالی قبل از آن افزایش قابل توجه ۴۷۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد محسوس سودآوری شرکت عمدتا به دلیل افزایش شدید سود ناشی از فروش سهام شرکت بوده است.

گزارش سود هر سهم وبوعلی+بورس نیوز

جمع کل درآمد‌های این شرکت سرمایه‌گذاری در سال مالی گذشته معادل ۶ هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال بوده که در حدود ۸۵درصد از این مبلغ مربوط به سود ناشی از فروش سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر بوده است.

بیشترین سود فروش از محل واگذاری سهام شرکت‌های پاک‌اندیشان امین، تولید برق دماوند، تامین سرمایه نوین بوده که بیش از دو سوم از کل سود فروش سهام را به خود اختصاص داده اند.

همچنین در سال گذشته مبلغ ۸۰۰میلیارد ریال سود ناشی از سود سهام دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر شناسایی شده که نسبت به سال قبل از آن بیش از ۱۱۵درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ بیشترین سود سهام از شرکت‌های سرمایه گذاری پاک اندیشان امین، تامین سرمایه نوین و فولاد مبارکه و سرمایه گذاری دارویی تامین تحقق یافته است.

بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در پایان آذرماه سال جاری به ۸ هزار و ۹۲۷ میلیارد ریال رسیده و این سرمایه گذاری‌ها که تماما در بخش سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت طبقه بندی شده عمدتا شامل ۱.۵ درصد سهام تولید برق دماوند، ۰.۱۴ درصد پالایش نفت اصفهان، ۰.۰۴ درصد ملی مس ایران، ۰.۰۸ درصد فولاد مبارکه اصفهان و ۰.۱ درصد صنعتی و معدنی چادرملو است.

با توجه به اینکه بخش مهمی از سودآوری این شرکت مربوط به درآمد‌های ناشی از واگذاری سهام بوده، انتظار تحقق این سود در سال ۱۴۰۰ نیز بسیار بعید به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

موافقت مجمع "وبوعلی" با افزایش سرمایه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر