بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تداوم رشد تولید و فروش تایرسازان در قرن جدید

تداوم رشد تولید و فروش تایرسازان در قرن جدید
مشکلاتی که امسال در بازار تایر وجود داشت، ناشی از کمبود تولید تایر نبود و ریشه این مشکل را باید در نابسامانی اقتصاد کلان کشور جست.
کد خبر : ۲۳۷۶۱۶

تداوم رشد تولید و فروش تایرسازان در قرن جدید

به گزارش بورس نیوز، گروه تایر هم از جمله گروه های بازار است که با وجود چند مرحله افزایش قیمت، امسال از گزند ریزش بورس در امان نمانده و نمادهای این گروه در چند ماه اخیر افت قابل توجهی داشته اند.

 

مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت این صنعت در سال آینده بیان کرد: صنعت تایر در ۱۱ماهه سال ۹۹، حدود ۲۷۸ هزار و ۱۱۳ تن تولید داشته که معادل بیش از ۴۶ میلیون و ۷۷۷ هزار حلقه تایر بوده است. این حجم از تولید به لحاظ وزنی ۱۹ درصد و به لحاظ حلقه ای ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رشد داشته است.

 

وی افزود: بیشترین افزایش ظرفیت در بخش تایرهای سواری بوده که ۲۲ درصد بیش از تعداد تولید مدت مشابه سال قبل بوده است. در تولید خودروهای وانتی و اتوبوسی، موتور و دوچرخه و حتی تیوپ هم رشد تولید داشته ایم. افزایش تولید و فروش کارخانجات به لحاظ حجمی در سال آینده هم انجام خواهد شد. بنابراین باید گفت اگرچه سال ۹۹، رشد درآمد فروش شرکت ها تا حد زیادی ناشی از چند مرحله افزایش نرخ محصولات بود؛ ولی رشد حجم تولید و فروش هم در رشد درآمد شرکت ها بی تاثیر نبوده است.

 

تنها تصریح کرد: مهم ترین نقطه قوت این صنعت در سال آینده این است که به رغم تمامی مشکلات اقتصادی و محدودیت ها و... عملکرد خوبی داشته و روند تولید در این صنعت شیب صعودی داشته است. سال آینده هم اگر اتفاق ناگوار و خاصی رخ ندهد و همین وضعیت تداوم یابد، هم افزایش حجم تولید و هم تولید محصولات جدید خواهیم داشت. صنعت تایر، بر مدار توسعه می چرخد و با وجود وابستگی به واردات برخی مواد اولیه و ماشین الات، این صنعت در بدترین شرایط اقتصادی هم پویا بوده است.

 

این فعال صنعت تایر با اشاره به مشکلاتی که امسال در برخی مقاطع در بازار تایر وجود داشت، گفت: مشکلاتی که امسال در بازار تایر وجود داشت، ناشی از کمبود تولید تایر نبود و ریشه این مشکل را باید در نابسامانی اقتصاد کلان کشور جست. بازار تایر هم مانند بسیاری از بازارهای کالایی کشور، امسال در مقاطعی کمبودهایی داشت؛ ولی در صورت برقراری ثبات و آرامش در اوضاع سیاسی، ما هیچ کمبودی در زمینه تولید و عرضه تایر خودروهای سواری نداریم و فقط در بخش تایر باری رادیال و برخی ماشین آلات راهسازی و معدن کاوی، کمبودهایی وجوددارد که باید از طریق واردات، تامین گردد. البته واردات تایر چندان هم مدیریت شده نیست و امسال حتی در مورد محصولاتی که تولیدات داخلی جوابگوی نیاز بازار داخل هست، واردات انجام شده است.

 

بیشتر بخوانید:

پالایشی ها در انتظار رشد کرک اسپرد 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر