بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

چالش‌های پیش روی بورس در ۱۴۰۰

چالش‌های پیش روی بورس در ۱۴۰۰
مدیرعامل کارگزاری امین سهم‌ گفت: انتخابات و اقتصاد سیاسی موضوعی است که می‌تواند بر بازار تاثیر بگذارد همچنین تحریم و موضوع برجام نیز وجود دارند که هیچکدام وضعیت مشخصی ندارند.
کد خبر : ۲۳۷۶۸۱

چالش‌های پیش روی بورس در ۱۴۰۰

امیر سیدی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: بازار پس از یک رونق سه ساله از سال ۹۶ وارد فاز اصلاحی شد و چون دوران صعود قبلی دوران طولانی بوده ممکن است دوران اصلاح طولانی شود زیاد است، اما به معنی عدم صعود در بازار نیست.

مدیرعامل کارگزاری امین سهم‌ افزود: به هر دلیلی از مردادماه تا اسفند اصلاح‌های خوبی صورت گرفت و خردادماه نیز که فصل مجامع است می‌تواند بهانه‌ای باشد برای اینکه بازار روند صعودی به خود بگیرد.

وی گفت: البته نمی‌توان انتظار داشت که بازار به سقف قبلی برسد، اما می‌توان بین کف و سقف شاخص روند صعودی و نزولی را شاهد باشیم.

سیدی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ دلایل برای رشد بازار وجود دارد: فشار فروش اسفند که در واقع به دلیل نیاز به نقدینگی افراد و نهاد‌های مختلف وجود داشت در فروردین ماه این وضعیت وجود نخواهد داشت و به نظر می‌رسد بازار یک روند مثبت و منطقی تا فصل مجامع خواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ انتخابات نیز پیش رو قرار دارد که همیشه در سال‌هایی که انتخابات مهم بوده و دولت به طور کامل تغییر می‌کرد تلاطم در تاریخ بازار وجود داشته به عنوان مثال در سال ۸۴ انتخابات اثرات زیادی بر بازار گذاشت.

وی تصریح کرد: به دلیل داشتن کسری بودجه، چشم انداز تورمی در کشور باقی خواهد ماند و برخی از صنایع تحت تاثیر نرخ فروش قیمت‌ها در اثر تورم مستعد یک صعود نسبی قیمتی هستند، اما ماهیت این موج اصلاحی و نوسانی خواهد بود و پس رشد مجدد فرود داشته باشد.

سیدی با اشاره به چالش‌های پیش روی بورس در سال ۱۴۰۰ افزود: انتخابات و اقتصاد سیاسی موضوعی است که می‌تواند بر بازار تاثیر بگذارد همچنین تحریم و موضوع برجام نیز وجود دارند که هیچکدام وضعیت مشخصی ندارند.


بیشتر بخوانید:

کاهش ریسک بازار با شفاف سازی ابهامات

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
از عرش تا فرش
بازار سرمایه در سالی که گذشت؛

از عرش تا فرش

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سیگنال صندوق‌های ثابت به «سهامداران بورس»

مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه ایران سهام:

متولیان بازار از تغییر مکرر قوانین و مقررات بپرهیزند

پالایشی‌ها در انتظار رشد کرک اسپرد
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

پالایشی‌ها در انتظار رشد کرک اسپرد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
گنیا
United States of America
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
در این وضعیت اقتصادی هیچ رویکرد قابل پیش‌بینی نیست ،منتها باید دید دلال ها واسطه ها که حجم نقدینگی کلان در دست شان است کدام بازار را هدف قرار می‌دهند با این اوضاع
فعلا فقط اینها بر همه چیز از جزئ ترین کالاها وحتی ارزاق مردم سیطره دارند با ورود به هر بازار ی اون دچار هیجان آشفتگی میکنند ،چون اقتصاد دلالی حاکم است ،،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
با توجه به شعار سال و حما یتهای سه قوه از بورس و پشینانی از تولید و بورس حرکت بورس در ۱۴۰۰ تضمینی و الزامی می باشد و تمام ارکان نظام از سران سه قوه تا رییس بورس همه متفق القول هستن و ربطی به رییس جمهور اینده ندارد چون بخواد و نخواهد باید دنبال رو شعار سال و حمایت از بورس باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱
من نمیدونم این کارشناسای ............ از کجا میارید خودشونم نمیدونم چطور میشه
حاج محمود
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
کارشناس های عزیز تا امروز هر چی گفتن بر عکس از اب در اومده..