بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (هفته پایانی سال ۱۳۹۹)؛

خروج منابع مالی در هفته پایانی سال قطع شد

خروج منابع مالی در هفته پایانی سال قطع شد
ارزش صندوق‌های سهامی به بیش از ۳۲۷ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
کد خبر : ۲۳۷۶۸۶

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام+بورس نیوز

در گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته‌شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ به ۳۲۷ هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال رسید.

همچنین در هفته گذشته شاهد ورود منابع مالی به ارزش بیش از ۸۸۳ میلیارد ریال به صندوق‌ها توسط سرمایه‌گذاران بودیم. به‌این‌ترتیب پس از سه هفته خروج منابع مالی از صندوق‌های سهامی و با توجه به روند افزایشی قیمت‌ها در بازار سهام، شاهد تغییر روند و افزایش جذب نقدینگی توسط این صندوق‌ها هستیم.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب‌شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق‌ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام+بورس نیوز

 

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام+بورس نیوز

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام+بورس نیوز

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام+بورس نیوز

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه سال جاری به ۳۲۷ هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال رسیده است. متوسط ارزش صندوق‌های سهامی در ۶۸ صندوق موردبررسی به ۴ هزار و ۸۲۱ میلیارد ریال رسیده است.

متوسط بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی در هفته منتهی به ۲۶ اسفندماه سال جاری به ۶.۶ درصد رسیده است. بیشترین بازدهی در هفته گذشته مربوط به دو صندوق یکم آبان و قابل معامله هستی بخش آگاه به ترتیب با ۱۰.۵ و ۱۰.۱ درصد بازدهی است. کمترین بازدهی نیز در هفته‌ای که تمامی صندوق‌های سهامی بازدهی مثبت را ثبت کردند مربوط به دو صندوق بانک دی با ۱.۵ درصد و سینا با ۲.۶ درصد بازدهی مثبت است.

همچنین متوسط بازدهی یک‌ماهه این صندوق‌ها به ۲.۲ درصد بازدهی مثبت رسیده است. بهترین عملکرد یک ماه گذشته را صندوق قابل معامله هستی‌بخش آگاه با ۸.۲ درصد بازدهی مثبت داشته است و ضعیف‌ترین بازدهی را نیز صندوق گنجینه ارمغان الماس با ۷.۸ درصد بازدهی منفی داشته است.

در یک سال منتهی به ۲۶ اسفندماه سال جاری متوسط بازدهی صندوق‌های سهامی به ۱۵۵ درصد رسیده است. این بازدهی معادل و نزدیک به بازدهی متوسط بازار بر اساس دو معیار شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن است. ۶ صندوق بازدهی بیش از ۲۰۰ درصد را محقق نموده‌اند.

این در حالی است که در هفته قبل تنها ۲ صندوق بازدهی بیش از ۲۰۰ درصدی را محقق نمودند. همچنین ۶ صندوق نیز بازدهی کمتر از ۱۰۰ درصد را محقق نموده‌اند. بهترین بازدهی سالیانه مربوط به دو صندوق سرو سودمند مدبران با ۲۵۷ درصد بازدهی و پس‌ازآن مربوط به صندوق آسمان آرمانی سهام با ۲۳۸ درصد بازدهی است.

ضعیف‌ترین بازدهی نیز مربوط به دو صندوق گنجینه ارمغان الماس با ۹۱.۳ و پس‌ازآن مربوط به صندوق مشترک یکم سامان با ۹۴.۶ درصد بازدهی است.

در هفته قبل همان‌گونه که در ابتدای گزارش نیز ذکر شد شاهد جذب ۸۸۳ میلیارد ریال منابع مالی جدید در صندوق‌های سهامی بودیم.

بیشترین جذب منابع مالی در هفته قبل مربوط به دو صندوق نوین پایدار و امید توسعه به ترتیب با ۵۵۰ و ۴۴۸ میلیارد ریال بوده است. همچنین دو صندوق ثروت آفرین تمدن و مشترک بانک توسعه تعاون به ترتیب با ۲۰۲ و ۱۸۰ میلیارد ریال خروج منابع مالی، ضعیف‌ترین عملکرد را از این حیث داشته‌اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

در آستانه سقوط به کمتر از ۳۰ هزار میلیارد تومان

متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به ۸۹ درصد رسید
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط؛

متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به ۸۹ درصد رسید

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذار در سهام؛

دومین هفته پیاپی با کسب بازدهی‌های منفی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
میانگین این هفته پیش رو رو بگیرین انشاالله خروج پول صفر‌ در میاد و مشکل بورس حل میشه