بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
وزیر جهاد کشاورزی از برنامه این وزارتخانه برای برگزاری نشست‌های بیشتر با تولیدکنندگان به منظور شناسایی و رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر : ۲۳۷۸۴۰

به گزارش بورس نیوز، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: امروز از دو واحد تولیدی که نمادی از تولید پروتئین هستند بازدید کردیم که یکی از آن‌ها واحد مرغ تخم‌گذاری است که از آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کند و به صورت پیوسته تولید تخم‌مرغ خوبی دارد.

وی با بیان این که این واحد تولید تخم‌مرغ در زمان افرایش قیمت به تنظیم بازار استان تهران کمک بسیاری کرد، افزود: در این واحد تولیدی، ۱۵۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در یک سالن قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با بازدید از واحد تولید شیر و گوشت احسان گفت: این واحد تولیدی دستگاه مجهز و بسیار بزرگی را برای شیردوشی طراحی و نصب کرده و گاو‌ها بدون استرس در دستگاه قرار می‌گیرند که این کار باعث می‌شود حداکثر بهره‌برداری از تولید شیر را داشته باشند.

وی افزود: این گاوداری به طور میانگین، به ازای هر گاو ۴۰ تا ۴۵ کیلوگرم در روز تولید دارد که رکورد بسیار بالایی است و در بسیاری از کشور‌ها و به خصوص اتحادیه اروپا این عدد به ۳۰ تا ۳۵ کیلو گرم می‌رسد.

خاوازی ادامه داد: این واحد گاوداری از واحد‌های بسیار پیشرفته کشور است که نزدیک به ۴ هزار رأس دام در آن نگهداری می‌شود و مقرر شد در سال ۱۴۰۰، ما در وزارت جهاد کشاورزی با تولیدکنندگان نشست‌های بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم موانع در مسیر تولید را شناسایی کرده و رفع کنیم و از بخش تولید حمایت کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر