بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
پیش‌بینی افزایش مبتلایان به کرونا در اهواز
دبیر شورای سلامت اهواز گفت: با توجه به اینکه همچنان دورهمی‌ها و نشست‌ها پابرجا است، برای روز‌های آتی و در پایان تعطیلات، روند افزایشی ابتلا را به صورت ملایم پیش‌بینی می‌کنیم.
کد خبر : ۲۳۸۱۳۹

خوانذن ٢دقیقه

 کرونا در اهواز+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مهران احمدی‌بلوطکی، دبیر شورای سلامت اهواز اظهار کرد:از ٢٧ اسفندماه تا سوم فروردین‌ماه روند مبتلایان در اهواز کاهشی بوده است، اما از سوم فروردین‌ماه تا امروز، این روند افزایش پیدا کرده که علت آن، دید بازدید‌ها و دورهمی‌ها است.

وی افزود: برآورد ما این بود که تا ٢٧ اسفندماه پیک کرونا را رد کرده‌ایم، اما متاسفانه بعد از سوم فروردین‌ماه، با یک شیب ملایم شاهد افزایش مبتلایان به کرونا هستیم. فعلا روند افزایش چند روز اخیر، از روند افزایش قبل از عید، کُندتر است.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: در روز‌های آتی بر اساس رفتارها، برخورد شهروندان با بیماری، مدیریت دید و بازدیدها، دورهمی‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مشخص می‌شود که چه وضعیتی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه همچنان دورهمی‌ها و نشست‌ها پابرجا است، برای روز‌های آتی و در پایان تعطیلات، روند افزایشی ابتلا را به صورت ملایم پیش‌بینی می‌کنیم.

احمدی‌بلوطکی افزود: دقیقا در روز ٢۶ اسفندماه، بار مراجعات سرپایی غرب اهواز تقریبا ٩٠٠ نفر بود و از ٢٧ اسفندماه با شیب خیلی خوب، روند مبتلایان کاهش داشت و به ۴٠٠ نفر رسیده بود و این روند تا دوم فروردین‌ماه ادامه داشت، اما از سوم فروردین‌ماه، بروز بیماری مجددا با شیب ملایم افزایش یافت که همچنان این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نتایج نمودار‌ها به رفتار مردم بستگی دارد، گفت: رفتار مردم، پیگیری‌های بهداشت و بیماریابی، باعث شده بود که بیماری تا ٢٧ اسفندماه کنترل شود، اما شروع تعطیلات و برگزاری دورهمی‌ها باعث افزایش مبتلایان شده است.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت : عادی‌انگاری وضعیت بیماری، هنوز هم بین مردم رایج است و در روز‌های تعطیل با بیماری با عادی‌انگاری برخورد می‌کنند که این موضوع باعث افزایش شیب ابتلا به کرونا می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر