بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
اعلام شرایط  ورود به محدوده طرح ترافیک در سال جدید
روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره شرایط ورود به محدوده طرح ترافیک در سال ۱۴۰۰ توضیح داد.
کد خبر : ۲۳۸۱۵۷

خواندن ۲دقیقه

محدوده طرح ترافیک در سال جدید+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، درباره شرایط ورود به محدوده طرح ترافیک در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد: تا پیش از این شهروندان می‌توانستند ابتدا به طرح وارد شوند و سپس به صورت خودکار عوارض طرح از حساب شهروندیشان در سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir کسر می‌شد. اما در شرایط جدید شهروندان باید پیش از ورود به طرح، روز مورد نظر خود را رزرو کنند. در غیر این‌صورت محاسبه عوارض تردد خودرو با بیشینه ضرایب و به‌ازای هر روز تردد با نرخ ۷۸۷ هزار و ۵۰۰ ریال مستقل از ساعت تردد و نوع معاینه فنی خودرو انجام خواهد شد.

شرایط اعلام شده از سوی شهرداری تهران برای رزرو طرح به‌شرح زیر است:

-امکان "رزرو مجوز روزانه طرح" از ظهر روز چهارشنبه هر هفته، برای هفتۀ آتی وجود خواهد شد. هم‏چنین امکان "رزرو مجوز روزانه طرح" برای روز‌های هفته‌‏ای که در آن قرار داریم، در صورت عدم تکمیل ظرفیت روزانه، وجود دارد.

-در صورتی‌که ظرفیت مجاز روزانۀ "رزرو مجوز روزانه طرح" به پایان برسد، امکان رزرو وجود نخواهد داشت و شما مجاز به تردد در محدودۀ طرح ترافیک نخواهید بود و در صورت تردد، بیشینۀ ضرایب برای محاسبۀ عوارض برای خودروی شما اعمال و مبلغ ۷۸۷.۵۰۰ ریال از کیف پول شهروندی شما کسر و یا به حساب بدهی شما منظور خواهد شد.

-خودرو‌هایی که بدون رزرو اقدام به ورود و تردد در محدودۀ طرح ترافیک کنند، غیرمجاز تلقی شده و محاسبۀ عوارض آن‏‌ها براساس بیشینۀ ضرایب برای محاسبۀ عوارض و به مبلغ ۷۸۷ هزار و ۵۰۰ ریال است.

-مبلغ پرداختی از بابت ثبت "رزرو مجوز روزانه طرح" برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، در حساب شهروندی شما مسدود خواهد شد.

-مبلغ مسدودی بابت ثبت "رزرو مجوز روزانه طرح" به ازای تردد خودروی شما به‌شرح ذیل است:

مبلغ ۶۳۰.۰۰۰ ریال به‌ازای خودروی دارای معاینه فنی عادی، مبلغ ۴۴۱.۰۰۰ ریال به‌ازای خودروی دارای معاینه فنی برتر و مبلغ ۷۰.۰۰۰ ریال به‌ازای خودروی برقی یا هیبریدی.

-مبلغ نهایی عوارض ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، پس از بررسی تردد‌های خودروی شما حداکثر ده روز پس از تاریخ آن، از مبلغ مسدود شده کسر و مابقی آن به حساب شما عودت داده خواهد شد و در صورتی‏‌که خودروی شما تردد نکند و یا توسط دوربین‏‌ها رویت نشود، به میزان ۷۰.۰۰۰ ریال از مبلغ مسدودی شما کسر و مابقی به حساب شما مسترد خواهد شد.

-امکان لغو "رزرو مجوز روزانه طرح" برای هر روز تا ساعت ۶ صبح همان‌روز امکان‌پذیر است.

-به منظور ثبت "رزرو مجوز روزانه طرح" برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، شما باید حتما یک خودروی تحت پوشش دارای معاینه فنی معتبر در حساب کاربری خود داشته باشید.

-درخواست‏‌های ثبت‏‌شده برای "‏رزرو مجوز روزانه طرح" شما منحصر به پلاک خودروی مشخص است و در صورتی‏‌که شما دارای چندین خودرو در حساب کاربری خود هستید، می‏‌بایست برای تردد هر یک جداگانه اقدام به ثبت رزرو کنید.

-امکان جابه‏‌جایی رزرو از یک خودرو به خودروی دیگر وجود ندارد و باید رزرو خودروی اول لغو و در صورت وجود ظرفیت برای خودروی دیگر ثبت رزرو انجام شود.

-برای ورود به محدودۀ کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) نیازی به رزرو نیست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر