بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با بورس نیوز:

واکنش "بورس" و بازار دلار به مذاکرات برجامی

واکنش
کارشناس اقتصادی گفت: اگر اتفاقات مثبتی در مذاکرات صورت بگیرد برخی از گلوگاه‌های ارزی کشور برطرف می‌شود و می‌تواند به طور کوتاه مدت قیمت دلار را کاهش دهد.
کد خبر : ۲۳۸۲۷۱

واکنش بازار دلار و سرمایه به مذاکرات برجامی

حسین اسدی‌نیا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درباره تاثیر خبر مذاکرات برجام بر نرخ دلار و تاثیر آن بر بازار سرمایه اظهارکرد: قطعا اگر اتفاقات مثبتی در مذاکرات صورت بگیرد برخی از گلوگاه‌های ارزی کشور برطرف می‌شود و می‌تواند به طور کوتاه مدت قیمت دلار را کاهش دهد.

کارشناس اقتصادی افزود: به اعتقاد برخی از تکنیکالیست‌ها نرخ ۲۱ هزار و ۲۳ هزار تومان مقاومت محکمی برای نرخ دلار است اما؛ اگر واقعا دولت به دنبال کاهش قیمت دلار به زیر ۲۰ هزار تومان باشد برای بازار سرمایه اتفاق خوبی نخواهد بود.

وی گفت: اگر دولت قیمت دلار را به زیر ۲۰ هزار تومان برساند با توجه به تورم ۳۵ درصدی که امسال خواهیم داشت بعید است این نرخ دوام داشته باشد اما؛ همین ریزش کوتامدت نرخ دلار برای بورس خوشایند نخواهد بود.

اسدی نیا بیان کرد: در حال حاضر معاملات بازار سرمایه بر اساس دلار ۲۳ هزار تومانی در حال معامله شدن است بنابراین اگر دلار به زیر ۲۰ هزار تومان برسد شاید بازار سرمایه تا ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته باشد.

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با توجه که کسی نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند سهامداران سعی می‌کنند در شرایط فعلی در صف فروش قرار بگیرند تا صف فروش و این موضوع به راحتی در حجم معاملات قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: حجم معاملات تا چند ماه قبل روزانه حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر به حدود ۳ هزار میلیارد تومان رسیده بنابراین عملا به دلیل مشخص نبودن وضعیت آینده پول جدید وارد نمی‌شود که می‌توان در این باره سهامداران را محق دانست.

اسدی نیا با بیان اینکه جو کلی در حال حاضر مبنی بر کاهش نرخ دلار است افزود: با این شرایط در تمام بازار‌ها اعم از طلا، سکه، خودرو و سهام همه به دنبال فروش سریعت‌تر هستند تا مدیریت ریسک کرده و کمتر دچار زیان شوند.


  • بیشتر بخوانید:

پاتک سیاست به "بورس"

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
پاتک سیاست به
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

پاتک سیاست به "بورس"

موج‌سازی یا موج‌سواری ...
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

موج‌سازی یا موج‌سواری ...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
اقدس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
خود دولت باید جوابگو باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
تمام این عملکردهای سنجیده شده و آگاهانه برای راکد و بی تکلیف ماندن اقتصاد صورت میگیرد و هرگز شیطانی مثل آمریکا و بوله هایی مثل اروپاییها هرگز نخواهند گذاشت تا مشکلات ایران حل شود و ارزش پول ملی رشد کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
بابا شما خیلی خوبید ادرس معدن طلاتون رو که هنوز ثبش نکردید به همه می دید!!!؟؟؟؟؟×!!!!!!؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
ای بابا 10ماه پیش بورس نابود شد شما دیگه وب کنید دیگه توهین به شعور ملت بسه به خدا