بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
حدود پنج سال از واگذاری پلی اکریل ایران به هیات حمایت از صنایع وزارت صمت می گذرد اما علی رغم تعیین هیات مدیره جدید، هیات حمایت از واگذاری شرکت خودداری می کند.
کد خبر : ۲۳۸۵۵۲

شپلی

به گزارش بورس نیوز، روز چهارشنبه سهامداران شرکت پلی اکریل ایران مقابل وزارت صمت تجمع کردند. مهم ترین خواسته های سهامداران، تحویل کارخانه؛ توقف تضییع حقوق سهام داران؛ تقاضای پایان تخلفات و رسیدگی قضایی به تخلفات و شفافیت مالی شرکت بود.

اما ماجرای اعتراضات سهامداران "شپلی" چیست؟

دولت در سال ۱۳۸۳ تصمیم به واگذاری شرکت ها گرفت و در بحبوحه واگذاری های دهه ۸۰، پلی اکریل ایران هم همچون بسیاری از شرکت‌های بزرگ دیگر بدون اهلیت سنجی به نااهل سپرده شد و نتیجه دو مرحله واگذاری شرکت پلی اکریل ایران، نزدیکی این شرکت به مرز ورشکستگی بود.

برای درک بیشتر عدم صلاحیت مدیران این شرکت، کافیست بدانید در یکی از این واگذاری‌ها، پای یک سرمایه‌گذار اماراتی در میان بود که به خاطر ارتباط با یکی از اَبَر مفسدان اقتصادی کشور ( ب_ز) و همچنین تحریم از سوی خزانه داری آمریکا، جنجال آفرین شد.

در واگذاری‌های پلی اکریل به هیچکدام از اصل هایی که باید در واگذاری ها مورد توجه قرار گیرد توجه نشد، نه صلاحیت مدیران، نه قیمت کارشناسی شده و نه اهمیت این کارخانه مورد توجه قرار نگرفت، واگذاری پلی‌اکریل، نقطه شروع لابی‌گری هایی بود که در نهایت این غول نساجی را به چاله انداخت.

واگذاری سرآغاز سقوط 

واگذاری "شپلی" سرآغاز سقوط  این شرکت بزرگ بود و زیان دهی آن هم از همان دوران آغاز شد، از سال ۸۹ حرکت این شرکت به سمت ورشکستگی آغاز شد و اولین بار در سال ۹۵ اعلام ورشکستگی کرد، در آن مقطع با توجه به اهمیت این مجموعه، اداره پلی اکریل ایران به هیات اجرایی حمایت از صنایع وزارت صمت سپرده شد تا تولید مجددا از سر گرفته شود، پس از مدت زمانی با تسهیلات دولت و تلاش کارگران "شپلی"  استارت فعالیت مجدد زده شد؛ با این حال مشکلات کارگری و تعطیلی خطوط تولید، جزو مشکلات لاینفک این شرکت  طی این سال ها بوده است.

 پلی اکریل ایران تولید کننده انحصاری الیاف اکریلیک در غرب آسیا با ظرفیت سالیانه ۵۵ هزار تن الیاف اکریلیک است و بیش از ۴۰ درصد از نیاز صنایع پایین دستی نساجی کشور را تامین می کند، این شرکت همچنین با تولید سالیانه ۵۵ هزار تن انواع نخ و الیاف پلی استر مادر صنعت نساجی ایران به شمار می‌رود، اما واگذاری بدون ضابطه چندین سال است که آن را دچار بحران کرده است.

متاسفانه نام این شرکت در کنار سایر خصوصی‌سازی‌های ناموفق دهه هشتاد قرار گرفت و تنها یک سال از بهره برداری طرح توسعه خط اکریلیک ۲ که ظرفیت تولید سالیانه حدود ۴۰ هزار تن الیاف اکریلیک با فناوری روز دنیا در این کارخانه می گذشت که با مشکلات عدیده و پیچیده‌ای دست به گریبان شد.

عملکرد مالی غیرشفاف هیئت اجرایی

عملکرد مالی غیرشفاف هیئت اجرایی و زیان انباشته شرکت پلی اکریل طی چهار سال گذشته موجب شده تا هر گروه جدیدی که بخواهد کارخانه را تحویل بگیرد با مشکلات عدیده ای روبه ور باشد و نیازمند شفاف سازی در حوزه مالی و ضرورت حسابرسی ویژه در این زمینه  دارد.

 در فروش‌های محصولات شرکت دلالان به جای  مشتری‌های حقیقی جولان می دهند که باید فکر اساسی برای آن کرد تا به توان به وضعیت سرو سامان داد، عرضه و فروش  محصولات باید در بورس انجام شود تا محصولات به جای دلالان در اختیار خریداران واقعی قرار گیرد.

با توجه به مشکلاتی که طی سال های اخیر این شرکت با آن درگیر بود، بازسازی مناسبی صورت نگرفته و تامین قطعات و تجهیزات و ارتقای آنها انجم نشده و یکی از موانع پیش رو است که باید سریع در مورد آن اقدام و با توجه شرایط موجود در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

درخواست برای ورود قوه قضائیه

مجمع شرکت پلی اکریل ایران روز سوم دی ماه بالاخره برگزار شد؛ اما صورت‌های مالی "شپلی" در این مجمع پر حاشیه مورد تصویب قرار نگرفت! بند‌های متعدد حسابرسی و ابهامات فراوان در صورت‌های مالی این شرکت موجب شد صورت‌های مالی این شرکت حسابرسی مجدد شود.

پیرو این اتفاقات بیست و ششم دی ماه ۹۹ سهامداران شرکت پلی اکریل ایران در نامه‌ای به رییس قوه قضائیه، درخواست صدور دستور تسریع در ثبت تصمیمات این مجمع و انجام حسابرسی مجدد و تحویل کارخانجات شرکت به هیات مدیره منتخب مجمع کرده اند.

در مورد مجمع "شپلی" شپلی بیشتر بخوانید.

شپلی/// تکمیلتر باید شود

اول بهمن ماه شرکت پلی اکریل به بازار پایه نارنجی فرابورس انتقال یافت که انتقادات و اعتراضات سهامداران را به دنبال داشت، سهامداران طی نامه ای از مدیرعامل فرابورس خواهان تجدیدنظر در تصمیم کمیته درج فرابورس در ارتباط با انتقال شرکت پلی اکریل ایران به بازار نارنجی شدند.

 

شپلی/// تکمیلتر باید شود

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ هم مدیرعامل پلی اکریل تهیه نامه‌ای به رئیس هیئت حمایت از صنایع وزارت صمت درخواست تسریع تحمیل کارخانه های پلی اکریل و DMT را مطرح کرد. روز هفدهم فروردین‌ماه هم سهامداران "شپلی" در کارزاری با بیش از ۳ هزار امضای آنلاین از معاون وزارت صمت و رئیس هیات حمایت از صنایع خواستند که سریع تر در خصوص تحمیل کارخانه‌ها به هیات مدیره تصمیم‌گیری کنند.

متن کارزار به این شرح بود: 

"جناب آقای صادق نیارکی؛
 معاون محترم امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت پیرو نامه به شماره ثبت دبیرخانه ۲۸۶۲۶۶ مورخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ و دستور حضرتعالی به رئیس وقت هیئت حمایت از صنایع

جناب آقای دکتر نجفی

رئیس محترم هیئت حمایت از صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت

با سلام


احتراماً ضمن تبریک انتصاب حضرتعالی به عنوان رئیس هیئت حمایت از صنایع و با عنایت به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها که نشان‌دهنده تأکید ایشان نسبت به رفع و کاهش موانع و نواقص مسیر تولید است و البته تأکید رهبری بر رعایت و پیگیری حقوق عامه در سخنرانی مورخ ۹۹/۰۴/۰۷ در ارتباط تصویری با رئیس و مسئولان عالی قضائی و همچنین رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور و پیرو نامه قبلی سهامداران به جناب آقای رزم حسینی وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به شماره ۱/۶۵۲۶ مورخ ۹۹/۱۱/۲۵ به امضای آنلاین ۵۱۰۹ سهامدار و حامی صنعت نساجی که به شماره ۶۰/۲۸۶۲۶۶ مورخ ۹۹/۱۱/۲۶ در دبیرخانه وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت و دستور رسیدگی آن صادر شده است، به استحضار می‌رساند:


همانطورکه مطلع هستید هیئت مدیره قانونی شرکت طی مجمع عمومی ۳ دی‌ماه سال قبل انتخاب و به صورت رسمی و با دستور مقام محترم قضائی نیز ثبت شده‌اند و این هیئت در حال حاضر نماینده قانونی سهامداران شرکت پلی اکریل ایران است.

متأسفانه پس از انتخاب هیئت مدیره و علیرغم پیگیری‌های مکرر ایشان جهت تحویل کارخانه‌های شرکت پلی اکریل ایران، علی‌الظاهر تصمیم‌گیری در پروسه‌های اداری قرار گرفته که صرفاً موجب تعویق در اعلام نتیجه درخواست هیئت مدیره شرکت شده که متأسفانه نشان از عدم مساعدت و همکاری لازم هیئت حمایت از صنایع است.
چنانچه جلسه مورخ ۹۹/۱۱/۲۷ علیرغم اعلام کتبی خود هیئت حمایت مبنی بر برگزاری جلسه پس از درخواست هیئت مدیره شرکت، به دلیل عدم ارائه آگهی روزنامه رسمی مبنی بر ثبت اولین صورتجلسه هیئت مدیره لغو می‌شود، جلسه بعدی پس از دو هفته در تاریخ ۹۹/۱۲/۱۱ برگزار شد که بر اساس آن مقرر شد که هیئت مدیره شرکت درخواست رسمی آمادگی جهت تحویل کارخانه‌ها وفق شرایط مندرج در قانون حمایت صنعتی اعلام نماید که مدیرعامل شرکت نیز این اقدام را طی نامه شماره ۱۱۰/۱۳۹۹/۳۷۸ مورخ ۹۹/۱۲/۱۴ انجام می‌دهد و علیرغم آنکه در جلسه مذکور توسط هیئت حمایت از صنایع این موضوع اعلام شده بود که پس از دریافت نامه آمادگی تحویل کارخانه‌ها، هیئت حمایت از صنایع موضوع را در اولین جلسه اعضای هیئت حمایت مطرح و مصوبه لازم را اخذ و ابلاغ خواهد کرد و متأسفانه علی‌الظاهر علیرغم اعلام رئیس قبلی هیئت حمایت از صنایع مبنی بر اخذ مصوبه و صرفاً لزوم تأیید آن توسط وزیر محترم صنعت، این اقدام انجام نشده و موضوع به دستور وزیر منوط شده بود.

ذکر این نکته ضروری است که همانطورکه مستحضرید شرکت پلی اکریل ایران در راستای قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور در تابستان ۱۳۹۵ تحت حمایت و نظارت هیئت حمایت از صنایع قرار گرفته است و قانون حمایت از صنایع از جمله قوانین استثنائی است که علیرغم تعارض با قاعده فقهی تسلیط بر اساس قاعده الضرورات وضع شده و بنابراین محکوم به تفسیر مضیق و محدود به دوره ضرورت است.
بر همین اساس قانون‌گذار دوره ضرورت اولیه را به ۶ ماه محدود و تداوم تصدیع هیئت حمایت را منوط به رعایت مقرره ماده ۲۴ آیین‌نامه قانون مذکور است. با توجه به آنکه در حال حاضر با حمایت مسئولان قضائی و استانی شرایط مهیا شده و برنامه‌های هیئت مدیره رسماً اعلام و تضمین‌های لازم نیز جهت پرداخت طلب دولت مطابق قانون حمایت صنعتی اعلام به ارائه شده است، ادامه حضور هیئت حمایت از صنایع پس از گذشت بیش از ۴ سال و نیم در شرکت و البته افزایش زیان انباشته شرکت با هر توجیهی و عدم امکان تهیه ماده اولیه به میزان حتی یک‌چهارم تمام ظرفیت خطوط تولید محصول استراتژیک شرکت و البته کشور یعنی الیاف اکرلیک محل تأمل است و ضمن آنکه اگرچه در ماده ۲۴ آیین‌نامه اجرایی قانون هیئت حمایت صنعتی اشاره شده که از تاریخ شروع اداره موقت کارخانه هیئت موظف است گزارش جامعی از وضع اقتصادی مالی-فنی و امور اجتماعی کارخانه به وزیر صنعت، معدن و تجارت بدهد و ضمن آن مشخص کند که ادامه کار کارخانه با وضع فعلی یا با شرایطی که پیشنهاد می‌کند مقرون به مصلحت است یا خیر؟
این موضوع توسط هیئت اجرایی حمایت از صنایع اعلام می‌شود که رعایت شده، در گزارش‌های حسابرسی‌شده شرکت پلی اکریل در طی ۴ سال مالی درج شده که حسابرسان چنین گزارشی را دریافت نکرده‌اند و لذا سهامداران شرکت پلی اکریل در این خصوص و بسیاری از موضوعات دیگربه جهت عدم شفافیت با ابهام جدی مواجه هستند.
شایان توجه است بر اساس بند ۲ ماده ۱ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان مصوب ۸۴/۰۵/۰۳ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اصلاحات بعدی آن، شرکت پلی اکریل ملزم به رعایت مفاد این دستورالعمل است، اما از طرفی پس از استقرار مسئولین منصوبه آن هیئت محترم، هیئت مدیره شرکت بر اساس بند ۹ ماده ۱ دستورالعمل مذکور دارای کنترل یعنی توانایی راهبری سیاست‌های مالی و عملیاتی شرکت به منظور کسب منافع از فعالیت‌های آن به جهت دوگانگی در مدیریت شرکت نیست و همین موضوع موجب ورود زیان به سهامداران شرکت شده است که البته آقای شفیعی‌پور، رئیس هیئت اجرایی مستقر در شرکت نیز طی مصاحبه به تاریخ انتشار ۹۹/۰۵/۰۵ با خبرنگار صاحب‌نیوز اعلام کردند که هیئت اجرایی حمایت از صنایع دخالتی در بحث بورس ندارد.
همین موضوع نشان‌دهنده ضرورت یکپارچه شدن وضعیت مدیریتی شرکت پلی اکریل ایران را که یک شرکت بورسی است نشان می‌دهد. برای تببین بیشتر مسئله می‌توان به این موضوع اشاره کرد که متأسفانه سهامداران شرکت از مزایای افشای الف مربوط به افزایش نرخ محصولات به جهت آنکه این افزایش نرخ‌ها با هر علت و توجیهی با سازوکار و صلاحدید هیئت اجرایی صورت پذیرفته و در قالب یک مصوبه نبوده است محروم و البته متضرر شده‌اند و همچنین تغییر و تنزل نماد شرکت در بازار معاملاتی نتیجه همین عدم یکپارچه بودن مدیریت شرکت بوده است.
بنا به مراتب و به استناد ماده ۱۰ قانون حمایت صنعتی و با توجه به دستور وزیر محترم صنعت و معاونت امور صنایع در ذیل درخواست کتبی استاندار محترم استان اصفهان به وزیر محترم صمت و با توجه به نامه ۱۱۰/۱۴۰۰/۰۰۱ مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۷ مدیرعامل محترم شرکت پلی اکریل ایران به حضرتعالی و همچنین نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات که خود می‌تواند موجب زمانبرتر شدن انجام امور اداری شود، خواهشمند است با توجه به آنکه طولانی شدن روند بررسی موضوع توسط هیئت حمایت از صنایع موجب تضییع حقوق بیش از ۴۰۰۰۰ سهامدار و ورود زیان به ایشان به جهت بلاتکلیفی موضوع ایجاد مدیریت یکپارچه و عدم استقبال بازار سرمایه از نماد شرکت در بازار سرمایه می‌شود، موضوع در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گرفته و اتخاذ تصمیم شود."

البته این دومین کارزار شرکت پلی اکریل ایران بود و کارزار قبلی با ۵ هزار امضا در مدت پنج روز، بیست و ششم بهمن ماه ۱۳۹۹ خطاب به وزیر صمت ثبت شده بود.

در نهایت، هجدهم و نوزدهم فروردین ماه اعتراضات سهامداران مقابل وزارت صمت رقم خورد.

شپلی

انتقال کارخانه ها به هیات مدیره جدید، خواسته منطقی سهامداران این شرکت است و برای حفظ منافع سهامداران "شپلی" واگذاری هر چه سریع تر این کارخانه ها باید در دستور کار قرار بگیرد.

نجفی رییس هیات حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: هیات حمایت با توجه به قانون وارد این موضوع شد و هر گاه شرایطی که منجر به ورود هیات حمایت شده، برطرف گردد؛ در واگذاری شرکت به صاحبان سهام تعلل نخواهیم کرد.

وی گفت: طبق برنامه قرار نیست هیات حمایت در این شرکت باقی بماند و در نخستین فرصت که شرایط مهیا شود، کارخانه تحویل مراجع قانونی و ارکان قانونی شرکت خواهد شد.

رییس هیات حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: ذینفع اصلی در موضوع شرکت پلی اکریل ایران، سهامداران هستند.

هر روز تاخیر به ضرر سهامداران است

حدود پنج سال از واگذاری پلی اکریل ایران به هیات حمایت از صنایع وزارت صمت می گذرد و تحت مدیریت هیات اجرایی تعیین شده، پلی اکریل دوباره به مدار تولید بازگشته است؛ اما نمی توان مدیریت هیات نظارت را بی نقص خواند، بسیاری از ابهامات و مشکلات "شپلی" در همین ۵ سال اخیر بروز کرده است.

هر روز تاخیر در تحویل کارخانه ها به هیات مدیره منتخب سهامداران شرکت، به معنای تداوم تولید با نصف ظرفیت واقعی، محروم شدن سهامداران از میلیاردها تومان درآمدی که در صورت تولید با تمام ظرفیت امکان تحقق آن وجود دارد است؛ چرا که هیات اجرایی، فقط خود را مسوول تولید و فروش می داند و از آنجا که این هیات، تحت نظارت وزارت صمت، خود را مسوول پرونده های قضایی و بدهی های شرکت نمی داند، حجم بدهی های بانکی "شپلی" هر سال افزایش می یابد و اقدامی برای کاهش بدهی های شرکت صورت نمی گیرد. حال آنکه این شرکت در حال حاضر به لحاظ عملیاتی سودآور بوده و زیان دهی ناشی از بار هزینه های مالی است.

عرضه محصولات در بورس کالا

پویان مظفری ناظر هیات رئیسه مجمع شرکت پلی اکریل ایران(مجمعی که در سوم دی ماه ۹۹ تشکیل شد و اعضای هیات مدیره جدید این شرکت تعیین گردید) نیز در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد: این شرکت به سبب توقف فعالیت تولید در سال ۱۳۹۵، زیر نظر هیات حمایت از صنایع وزارت صنعت قرار گرفت تا تولید از سر گرفته شود و این اتفاق معمولا در مورد شرکت های بزرگی که تعداد پرسنل بالایی دارند، صورت می گیرد. ولی نکته اینجاست که مشکلاتی که موجب شده بود اداره شرکت پلی اکریل ایران به هیات حمایت سپرده شود، برطرف شده و حالا هم سهامداران و هم پرسنل فعال در شرکت پلی اکریل ایران درخواست تحویل کارخانه ها به هیات مدیره جدید را دارند.

وی افزود: شرکت به تولید رسیده و در اسفندماه ۱۶۸ میلیارد تومان فروش انجام شده است. البته در حال حاضر با نیمی از ظرفیت واقعی تولید انجام می شود؛ چون یکی از دو خط تولید پلی اکریل نیازمند اورهال است، هیات مدیره جدید، برنامه‌هایی برای افزایش تولید و استفاده از تمام ظرفیت های شرکت را دارد.

مظفری گفت: تولید با تمام ظرفیت نیازمند تعمیرات دوره ای خط دوم تولید پلی اکریل، آموزش پرسنل جدید و تامین مواد اولیه است که این فرایند ۳ ماه زمان می برد و انتظار می رود ۳ ماه بعد از تحویل کارخانه ها به هیات مدیره جدید، تولید با تمام ظرفیت انجام شده و درآمد فروش ماهانه شرکت به ۳۵۰ میلیارد تومان برسد.

ناظر هیات رئیسه مجمع شرکت پلی اکریل ایران بیان کرد: علا‌وه بر این، هیات مدیره جدید شرکت،  کد بورس کالا دریافت کرده و بعد از تحویل کارخانه ها به هیات مدیره جدید، محصولات پلی اکریل ایران در بورس کالا عرضه خواهد شد و حجم فروش و درآمدهای شرکت نیز شفاف خواهد شد، کارت بازرگانی نیز اخذ شده و این کارت موجب تسهیل صادرات و واردات خواهد شد، البته فعلا هیچ صادراتی در پلی اکریل ایران صورت نمی گیرد و حتی با فرض تولید با تمام ظرفیت، تقاضای بازار داخل بیش از حجم عرضه خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

اما و اگر‌های احیای "شپلی"

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
زینب
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
زندگی خیلی از سهامداران شرکت پلی اکریل ایران نابود شده است خیلی ها در این شرکت آسیب دیدند
پویا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
بخدا قسم در این شرکت سالها حق و حقوق سهامداران بارها و بارها تضییع شده و توجه لازم نگردیده است خدا را شکر امروز همه بفکر آسیب در این شرکت افتاده اند
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
سهامداران شرکت پلی اکریل ایران آیا به حقوق قانونی خود می رسند نماد شرکت را بارها در بازارهای خوب بورس بستند و به حقوق سهامداران بعضی ها آسیب زدند بایستی این افراد شناسایی شوند سرمایه سهامداران این شرکت بجای ارزش امروز بی ارزش شده است
داریانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
به لطف خدا و انسانهای خوب روند شرکت به حالت اولیه برگشت و ارزش سهم روشن است
باقری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
امروز آقایان عطرافشانی ها لاجوردی ها و.....با تمامی سهامداران هم قول و هم پیمان شده اند به کار درست حمایت از تولید و حمایت از حقوق سهامداران و.....امروز بایستی با سهامداران شرکت شفاف بود بایستی پول و حق مدیریت های زیر میزی و.....در شرکت قطع شود امروز همه سهامداران چشم شرکت هستند و اجازه نمی دهند تک خوری ها به وجود اید
امیری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
اگر کمی توجه شود خواهند دید سهام نورد لوله اهواز و مارگارین و بانک دی و سرمایه گذاری شاهد و رینگ مشهد و.......به رشد و قیمت های عالی و خوبی رسیدند ولی سهام پلی اکریل ایران طی مدتها یا بسته بود و یا منفی و.....سهامداران این شرکت بشدت آسیب دیده اند کارگران سهامدار شرکت مدتها حقوقشان تضییع شده است نیاز امروز توجه و رسیدگی است
نوری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
قیمت خودرو و مسکن و.....بشدت رشد قیمتی چندین برابری داشته است نیاز امروز حفظ ارزش سرمایه سهامداران شپلی است آنان بشدت آسیب دیده اند