بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

خروج "بورس" از وضعیت منطقی

خروج
کارشناس بازار سرمایه گفت: شرایط به گونه‌ای است که باید همه چیز را به زمان سپرد تا وضعیت به روال عادی برگردد در حال حاضر بازار از وضعیت منطقی خارج شده است.
کد خبر : ۲۳۸۶۶۶

خروج

حامد ستاک در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهار کرد: وضعیت بازار به‌گونه‌ای شده که تحلیل و خبر هیچ اثری در آن ندارد و ترس بر آن حاکم شده و پاردایم غالب بر بازار این است با هر قیمتی بفروشند یعنی در بالاترین قیمت فروختند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: تکرار در اتفاقی موجب نتیجه‌گیری می‌شود و این پارادایم زمانی شکل گرفت که بار‌ها تکرار شد یعنی صف‌های فروش جمع شد، اما بازار برنگشت و قیمت‌ها اُفت کرد و مجدداً صف تشکیل شد و این تکرار موجب این اتفاق شده است.

وی گفت: با شرایط فعلی سرمایه‌گذاران هیچ توجهی به ارزندگی، سودهی و p/E شرکت‌ها ندارند و فقط به دنبال فروش هستند.

ستاک بیان کرد: برای این تغییر روند در ابتدا باید جلوی این حرکت را گرفت که نیاز به انرژی زیاد است و باید همه همدل و هم‌جهت شوند تا مشکلات را کنار بگذارند تا بازار بتواند برگردد در غیر این صورت هر اتفاقی که می‌افتد سرمایه‌گذاران آن را فرصت خروج می‌بینند.

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین با اشاره به مصوبه جدید سازمان بورس درباره فروش اوراق برای تأمین مالی هلدینگ ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به‌منظور تأمین نقدینگی و خرید سهام از بورس بیان کرد: مصوبه خوبی است، اما در کوتاه‌مدت بعید به نظر می‌رسد که کارایی برای بازار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط به‌گونه‌ای است که باید همه‌چیز را به زمان سپرد تا وضعیت به روال عادی برگردد در حال حاضر بازار از وضعیت منطقی خارج‌شده است.


بیشتر بخوانید:

روزهای حسرت بار "بورس"

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
روزهای حسرت بار
امیدی که ناامید شد؛

روزهای حسرت بار "بورس"

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ایست "متولیان اقتصاد" به کاهش نرخ سود ...

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

گره انتخاباتی بر "بورس"

مزایای مثبت برجام برای بورس
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

مزایای مثبت برجام برای بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
واقعا الان خیلی از سهم‌ها ارزنده اند و ای کاش نقدینگی بود تا خرید می کردیم.ملت تو قله خریدکردند و تو کف دارند می فروشند.برای شستا تو ۶۰۰۰تومان صف چند صد میلیونی بود و الان تو ۱۱۰۰ملت فقط میفروشند. واقعا نشان میدهد چقدر سهامدار تازه وارد و غیرمنطقی تو بورس وجوددارد