بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
سود ۳۶۴ ریالی هر سهم در سال ۱۳۹۹؛

انتظار سهامداران برای افزایش سودآوری " آریان "

انتظار سهامداران برای افزایش سودآوری
در بخش سود فروش، بیشترین درآمد از محل واگذاری بخشی از سهام شرکت‌های بانک پاسارگاد و میدکو محقق شده است.
کد خبر : ۲۳۸۶۹۲

خواندن ۲دقیقه

شرکت سرمایه گذاری پارس آریان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۹ و بر اساس گزارش حسابرسی نشده، موفق به کسب سود خالص ۷ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریالی شده که نسبت به سال ۹۸ افزایش ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

گزارش حسابرسی نشده آریان+بورس نیوز

مبلغ درآمد‌های شرکت در این سال به بیش از ۱۰هزار و ۹۰میلیارد ریال رسیده که شامل ۹.۳۹۸ میلیارد ریال سود فروش سهام (با ۲۳۵ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۸)، ۱۳۶ میلیارد ریال سود سهام (با کاهش ۹۵ درصدی نسبت به سال گذشته) و ۵۶۳ میلیارد ریال سود تضمین‌شده است.

لازم به ذکر است، در خصوص سود سهام دریافتی، با توجه به عدم برگزاری مجامع عادی سالیانه برخی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود سهام این شرکت‌ها در گزارش حسابرسی شده به مبلغ درآمد‌های شرکت در این سرفصل افزوده خواهد شد و بر این اساس، انتظار رشد سودآوری شرکت را در گزارش حسابرسی شده خواهیم داشت.

در بخش سود فروش، بیشترین درآمد از محل واگذاری بخشی از سهام شرکت‌های بانک پاسارگاد و میدکو محقق شده است.

همچنین، در سال مالی گذشته هزینه‌های مالی شرکت رشد سنگینی داشته و به بیش از ۱.۵۱۸ میلیارد ریال رسیده که ۳۰۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

همچنین در بخش سایر هزینه‌های عملیاتی، مبلغ ۱.۲۷۲ میلیارد ریال هزینه شناسایی‌شده که با توجه به عدم ارائه ریز صورت‌های مالی و یادداشت‌های توضیحی، ماهیت این هزینه مشخص نشده است.

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در پایان سال گذشته که شامل دو بخش سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بوده که به ۴۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

ازجمله زیرمجموعه‌های بورسی این شرکت می‌توان به مالکیت ۹.۴ درصد میدکو، ۶.۷ درصد بانک پاسارگاد اشاره کرد.

همچنین در پرتفوی غیر بورسی این شرکت، ۲۲ درصد سهام شرکت مبنای خاورمیانه، ۱۶درصد سهام شرکت انرژی گستر پاسارگاد و ۹۹.۵ درصد از سهام شرکت توسعه مدیریت حافظ ازجمله زیرمجموعه‌های اصلی این شرکت محسوب می‌شوند.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عدم تقسیم سود‌های فروش اصلی‌ترین چالش سهامداران؛

"وخارزم " و شناسایی سود‌های ناشی از فروش

تکرار روند "فروش زیر مجموعه ها" و شناسایی سود‌های غیر قابل تقسیم؛

"وخارزم" و سودی که قیمت سهم را توجیه نمی‌کند

ارسال نظر