بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
شناسایی سود خالص ۱.۶۱۱ ریالی هر سهم این سیمانی؛

"سقاین" و افزایش سودی که عمده‌اش غیرعملیاتی بود

شناسایی درآمد ۵۳۲ میلیارد ریالی ناشی از فروش دفتر مرکزی تهران (۲.۱۲۸ ریال به ازای هر سهم) و ۲۰۸ میلیارد ریال سود سهام از اصلی‌ترین دلایل تعدیل مثبت چشمگیر این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ بوده است.
کد خبر : ۲۳۸۷۱۰

خواندن ۲ دقیقه

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از شناسایی سود خالص ۱.۶۱۱ ریالی به ازای هر سهم در پایان سال مالی ۱۳۹۸ از شرکت سیمان قاین، اکنون صورت‌های مالی حسابرسی سال ۱۳۹۹ این شرکت نیز حاکی از شناسایی سود خالص ۵.۳۵۰ ریالی و ثبت عملکردی مطلوب بوده، اما با این حال بخش عمده‌ای از سود شناسایی شده این شرکت مربوط به سود ناشی از سود سهام و درآمد غیرعملیاتی ناشی از فروش ساختمان مرکزی بوده که ماهیتی غیرعملیاتی دارد.

گزارش حسابرسی نشده سقاین+بورس نیوز

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی سالانه منتشر شده این شرکت در مقایسه با عملکرد سال مالی ۱۳۹۸، افزایش در حدود ۳۲۳.۰۰۰ تنی مجموع انواع محصولات تولیدی بوده که بخش عمده‌ای از آن به دلیل افزایش محسوس فروش سیمان داخلی و همچنین رشد بیش از ۶۶۳ میلیارد ریال جمع کل درآمد‌های فروش است.

بر این اساس، در حالی که شرکت سیمان قاین در سال مالی ۱۳۹۸ موفق به فروش بیش از ۵۰۸.۰۰۰ تن انواع محصولات سیمان داخلی و صادراتی شده بود، در سال ۱۳۹۹ نیز موفق به فروش بیش از ۸۳۱.۰۰۰ تن از انواع محصول داخلی و سیمان صادراتی شده است.

همانگونه که در ابتدای گزارش نیز اشاره شد، شناسایی درآمد ۵۳۲ میلیارد ریالی ناشی از فروش دفتر مرکزی تهران (۲.۱۲۸ ریال به ازای هر سهم) و ۲۰۸ میلیارد ریال سود سهام از اصلی‌ترین دلایل تعدیل مثبت چشمگیر این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ بوده که با توجه به غیرقابل تکرار بودن این درآمد‌ها در سال آینده، صف فروش سنگین سهام این شرکت در قیمت‌های بیش از ۷۰.۰۰۰ ریال دارای توجیهی منطقی است.

بیشتر بخوانید:

مجمع "سقاین" در نیمه ماه آینده

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزن کیسه‌های صادراتی این سیمان‌فروش جذاب شد؛

۱۴درصد افزایش درآمد "سقاین"/ رشد ۴۷درصدی فروش صادراتی

افزایش ۸۰ درصدی فروش ۶ ماهه نسبت به سال گذشته ثبت شد؛

رشد ۳۰ درصدی نرخ فروش سیمان صادراتی "سقاین"

سیمان داخلی، پرچمدار فروش محصولات تولیدی در مردادماه؛

وزن کیسه‌های "سقاین" ۸۵درصد سنگین‌ شد

ارسال نظر