بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
شعبده بازی در "بورس"؛

اما و اگرهای رشد شاخص

اما و اگرهای رشد شاخص
در حالی که شاخص امروز بیش از ۱۸ هزار واحد رشد کرده که ۴۱۶ نماد صف فروش بودند.
کد خبر : ۲۳۸۷۳۵

شعبده بازی در


به گزارش بورس نیوز، شاخص بورس تهران پس از مدت‌ها که با روند منفی همراه بود از صبح امروز با روند صعودی کار خود را آغاز کرد و تا پایان ساعت کاری با رشد حدود ۱۸ هزارو ۴۵۸ واحدی شاخص به عدد یک میلیون و ۲۴۵ هزار واحد رسید.

در نگاه اول هر سرمایه گذاری در بازار با دیدن رشد حدود ۱۹ هزار واحدی شاخص شاید به دلیل مثبت شدن شاخص لبخندی بر لبانش نقش بسته باشد، اما نگاه دقیق‌تر به آن خنده را بر دهانش می‌خشکاند

اینکه در بازاری نزدیک به ۲۸ نماد صف خرید باشند و حدود ۴۱۲ صف فروش و شاخص حدود ۱۹ هزار واحد رشد کند فقط از متولیان بورس ایران بر می‌آید.

بازار سرمایه مدت‌ها است از تحلیل خارج و غیر قابل پیش بینی شده است و متولیان این بازار هر ازگاهی با تزریق پول به برخی از نماد‌های بزرگ موجب مثبت شدن شاخص می‌شوند تا به نوعی خودی نشان دهند.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه، نکته اساسی این است تا زمانی که نقدینگی فقط به نماد‌های بزرگ معطوف شود و در نماد‌های کوچک و متوسط در برهوتی از نقدینگی قرار داشته باشند بازار توانایی بازگشت به روال عادی را نخواهد داشت.

گفتنی است در بازار امروز نماد‌های فولاد، شستا، فملی، تاپیکو، کچاد، فخوز و شپنا بیشترین تاثیر را در شاخص داشته اند.

رشد بادکنکی شاخص؛

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"بورس" در انتظار شفافیت نرخ "ارز" و "بهره"

معجزه‌ای برای بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

معجزه‌ای برای بازار سرمایه

مدیرعامل کارگزاری بهین‌پویا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دلیل سرکوب تقاضا در بازار چیست

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
به نظرم اشتباه چند ماه قبل در حال تکرار شدن هست!! تزریق مجدد پول فقط به شاخص سازها قطعا ناکامی گذشته را بدنبال خواهد داشت. آقای دکتر دهقان میتوانست با استفاده از موقعیت و پتانسیل جدید بنحو مطلوب تری بهره برداری کنه و بازار را به تعادل برسونه! ولی چی کار میشه کرد؟ ایشان از سر لجبازی با اهالی بازار در مسیر انتخاب نادرست افتاده اند و گزینه های انتخابی مشاوران ایشان راهی جز بن بست و خراب کردن بازار دست آوردی نخواهد داشت! قبلا شاهد اجرای قانون دامنه نامتقارن من درآوردی ایشان بودیم و تا به امروز بازار در مسیر کج راهه قرار دارد و هم اکنون با پمپاژ پول به هلدینگ ها شاهد تجربه تلخ دیگری در بازار سرمایه خواهیم بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
البته امروز بیشتر سهام های ارزشمند رشد کردند و این خیلی خوبه