بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
حمایت عالیجناب و دوستان از جوجه های پشت ویترین
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به حمایت عالیجناب و دوستان از جوجه های پشت ویترین و....
کد خبر : ۲۳۸۷۴۹

بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، اهالی ملاصدرا این روزها مثل مرغ سر کنده به در و دیوار می زنند تا تب بازار فروکش کند. دیروز هم از طرح جدید صدور مجوز برای انتشار اوراق اجاره سهام رونمایی کردند و به لطف این طرح، شاخص سازها امروز مثبت شدند. البته خبر رسیده هلدینگ ها به محض اعلام خبر صف کشیده اند تا مجوز بگیرند و عالیجناب هم دنبال مجوز انتشار ۲ همتی بوده، ولی گفته اند ۱ همت بیشتر به شما نمی دهیم! ولی دغدغه هایی هم وجود دارد؛ مثلا اینکه باز ویترین سبز می شود و نمادهای کوچک ته مغازه بازار، مثل طفلی سرراهی مورد بی مهری قرار می گیرند! ولی هر چه هم که باشد، این اوراق بعضی نمادها را بالا می‌برد. مراقب باشید چه می فروشید و چه می خرید. چون با این اوراق از جوجه هایشان حمایت خواهند کرد.

 

سرمایه گذاری بانک ۳ دلاری پودر شد


تحریم ها، خیلی از سرمایه گذاری های خارجی ما را هم پودر کرد. مثلا بانک ۳ دلاری در کشور همسایه سرمایه گذاری کرده و بانک زده بود؛ ولی این سرمایه گذاری یا شاید بهتر باشد بگوئیم ۱۷۳ میلیون دلار از دارایی های این بانک، توسط دولت همسایه بلوکه شد و آخر هم از ما طلب جریمه کردند! بهانه شان هم تجارت غیر قانونی و دور زدن تحریم ها بوده است. خلاصه که سرمایه گذاری سنگین مان به باد رفت....

 

پیوند حافظه ماهی به سیاست گذاران کشور  


بعضی آقایان هم کم حافظه هستند و آنچه را خودشان گفته اند زود از یاد می برند. مثلا بزرگواری اواسط پارسال فرموده بود ۳۲۰ همت از بورس تامین مالی کرده ایم؛ بعد اواخر سال گفتند کمتر از ۳۰ همت تامین مالی کرده ایم؛ الان هم کلا زده زیر میز و گفته از بورس هیچ سواستفاده ای نکردیم. دوست شان هم که گفته اند ما مظلوم بورس هستیم و ضمنا بابت ثبات نرخ ارز برای خودشان نوشابه باز کرده اند! فکر کنم سهامداران بدهکار شده اند. البته بعضی دوستان بهارستان هم کلا عادت دارند از سر شکم سیری حرف بزنند. آخرین پیشنهادشان هم این بوده که بنزین ما زیاد ارزان است؛ بنزین باید ۳۰ هزار میلیارد تومان شود‌.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نابود باد حکومت دزدا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
تنها راه نجات اعدام مسببین سقوط بورس است انهم بفوریت تمام.