بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط ۶۷.۳ درصد؛

صندوق‌های مختلط به ۲۴ هزار میلیارد ریال شد

صندوق‌های مختلط به ۲۴ هزار میلیارد ریال شد
ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز ۲۴ فروردین‌ماه سال جاری به ۲۴ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۳۸۸۴۱

 

ارزش صندوق‌های مختلط به ۲۴ هزار میلیارد ریال رسید

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط پرداخته‌شده است.

اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید. ازجمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه، فصلی و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره نمود. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه‌شده است.

• پس از ارائه جدول، موارد اصلی به‌صورت جداگانه توضیح داده‌شده است:

ارزش صندوق‌های مختلط به ۲۴ هزار میلیارد ریال رسید

• ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز ۲۴ فروردین‌ماه سال جاری به ۲۴ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال رسیده است. به‌این‌ترتیب، متوسط ارزش هر صندوق مختلط و در ۱۶ صندوق موردبررسی به ۱ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال رسیده است.

• در هفته گذشته متوسط بازدهی صندوق‌های مختلط به ۰.۵۶ درصد بازدهی منفی رسیده است. از ۱۶ صندوق موردبررسی تنها ۱ صندوق با بازدهی مثبت مواجه بوده است و بازدهی ۱۵ صندوق منفی بوده است.

• بهترین عملکرد هفتگی را دو صندوق مشترک پارس با ۰.۲ درصد بازدهی مثبت و قابل معامله اندیشه نوین با ۰.۲ درصد بازدهی منفی داشته‌اند. ضعیف‌ترین عملکرد را نیز دو صندوق ارمغان یکم ملل و ثروت آفرین پارسیان با ۰.۹ و ۱ درصد بازدهی منفی داشته‌اند.

• متوسط بازدهی یک‌ماهه و سه‌ماهه این صندوق‌ها به ترتیب معادل ۰.۴ مثبت و ۰.۴ درصد منفی بوده است.
• در یک سال منتهی به ۲۴ فروردین‌ماه سال جاری، متوسط بازدهی صندوق‌های مختلط به ۶۷.۳ درصد مثبت رسیده است. بهترین عملکرد سالیانه را دو صندوق قابل معامله سپهر اندیشه نوین و توسعه ممتاز به ترتیب با ۱۱۲ و ۸۵ درصد بازدهی داشته‌اند. از سوی دیگر، ضعیف‌ترین عملکرد را دو صندوق ثروت آفرین پارسیان و مشترک کوثر به ترتیب با ۳۴ و ۴۱ درصد محقق نموده‌اند.

• در هفته گذشته شاهد خروج ۳۱۳ میلیارد ریال منابع مالی از صندوق‌های مختلط بودیم. این مبلغ معادل ۱.۴ درصد از ارزش این صندوق‌ها است. از ۱۶ صندوق موردبررسی، ۱۴ صندوق با خروج سرمایه و تنها ۲ صندوق با ورود سرمایه مواجه بودند. دو صندوق تجربه ایرانیان و گوهر نفیس تمدن به ترتیب با ۱۹۰ و ۳۸ میلیارد ریال، بیشترین خروج سرمایه را در هفته گذشته داشتند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازدهی ۳۵.۲ درصدی این صندوق بادرآمد ثابت در سال گذشته
نگاهی به عملکرد صندوق سرمایه گذاری نگین رفاه

بازدهی ۳۵.۲ درصدی این صندوق بادرآمد ثابت در سال گذشته

بازدهی ۱۷۴ درصدی این صندوق در سال گذشته
نگاهی به عملکرد صندوق سرمایه گذاری مشترک نقش جهان؛

بازدهی ۱۷۴ درصدی این صندوق در سال گذشته

بازدهی ۵۲.۸ درصدی این صندوق مختلط در سال گذشته
نگاهی به عملکرد صندوق سرمایه گذاری مشترک کوثر؛

بازدهی ۵۲.۸ درصدی این صندوق مختلط در سال گذشته

ارسال نظر