بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
کارشناس بازار سرمایه:

دولت املاک مازاد زیادی دارد

دولت املاک مازاد زیادی دارد
کارشناس بازار سرمایه گفت:دولت املاک مازاد زیادی دارد و این املاک بالای ۵ میلیون میلیارد تومان بوده که در قالب زمین، ساختمان، تجهیزات و وسایل نقلیه است.
کد خبر : ۲۳۸۸۹۹

خواندن ۲ دقیقه

املاک مازاد+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، عباسعلی حقانی‌نسب، کارشناس بازار سرمایه درخصوص میزان املاک مازاد دولت اظهارکرد: دولت املاک مازاد زیادی دارد و این املاک بالای ۵ میلیون میلیارد تومان بوده که در قالب زمین، ساختمان، تجهیزات و وسایل نقلیه است.

وی افزود: زمانی وزارت اقتصاد، دارایی‌های دولت را بررسی کرد و ارزش آن را اعلام می کرد که در آن زمان براساس برآورد حاصل شده دولت نزدیک به ۵ میلیون میلیارد تومان دارایی و املاک مازاد داشت که می‌توانست این املاک را به فروش برساند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: متاسفانه از آنجایی که دولت‌ها برای تبدیل دارایی‌های خود به اوراق بهادار برنامه‌ریزی نداشتند، بنابراین به طور دقیق مشخص نیست که دولت چه میزان دارایی دارد.

حقانی‌نسب خاطرنشان کرد: موضوعی که ما همواره آن را بیان می‌کنیم، این است که بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها در عمل باعث افزایش شفافیت شده و این موضوع برای دولت نیز صادق است.

وی بیان کرد: در گام اول دولت باید املاک خود را افشا و مشخص کند. یکی از بهترین روش‌های تامین کسری بودجه که تورم زا نیست و تورم را به شکل قابل قبولی می‌تواند کنترل کند، عرضه املاک دولتی است. دولت بعد از آن برای جبران کسری بودجه می‌تواند اوراق به فروش برساند و اقداماتی از این قبیل انجام دهد.

حقانی نسب گفت: متاسفانه بعضی از زمان‌ها دولت و بانک‌ها و نهاد‌ها رقیب مردم شده‌اند و با اقداماتی باعث افزایش قیمت‌ها و سوداگری شده‌اند، در حالی که اگر دولت املاک خود را در بورس کالا عرضه کند، تورم کنترل و عرضه زیاد خواهد شد و عملا شرایطی ایجاد می‌شود که به نفع همه افراد است.


  • بیشتر بخوانید:

تضاد منافعی که به کل بازار آسیب زد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عرضه یک باب واحد تجاری در حال ساخت در بورس کالا
براساس اطلاعیه عرضه بازار املاک و مستغلات بورس کالا؛

عرضه یک باب واحد تجاری در حال ساخت در بورس کالا

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

۲ مزیت مهم عرضه املاک مازاد ارگان‌های بزرگ از طریق بورس کالا

ارسال نظر