بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
بیت کوین و بسیاری از آلت کوین‌ها دامپ کرده‌اند؛

آیا رمز ارز‌ها اصلاح قیمت کردند؟

آیا رمز ارز‌ها اصلاح قیمت کردند؟
طبق داده‌های سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، بیت کوین و آلت کوین‌های بزرگ دامپ کرده‌اند و این سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را به تعجب وا‌می‌دارد که آیا این تخلیه سرمایه‌ها یک اصلاح است یا نزول ارزهای دیجیتال آغاز شده است.
کد خبر : ۲۳۹۰۳۵

خواندن ۲دقیقه

بیت کوین +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، طبق داده‌های سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، بیت کوین و آلت کوین‌های بزرگ دامپ کرده‌اند و این سرمایه گذاران ارز‌های دیجیتال را به تعجب وا‌می‌دارد که آیا این تخلیه سرمایه‌ها یک اصلاح است یا نزول ارز‌های دیجیتال آغاز شده است. علاوه بر این، رنگ قرمز امروز صبح که بر بازار ارز دیجیتال تسلط داشت، ناشی از کاهش ارزش کل بازار در چند روز گذشته و رسیدن آن به زیر ۲/۰۵ تریلیون دلار است.

علاوه بر این، قیمت بیت کوین با بیش از ۱۸درصد افت از ۶۰۶۸۳ دلار به ۵۱۰۳۰ دلار کاهش یافته است. در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین روی ۵۶۹۳۱/۷۷ دلار و با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۸۶،۱۷۷،۶۵۹،۳۹۳ دلار معامله می‌شود.

دامپ آلت کوین‌های اصلی
همراه با بیت کوین، بسیاری از آلت کوین‌ها افت قیمت را نشان می‌دهند. علاوه بر این، اتریوم هم نزول کرده و با ۸/۵۵ درصد افت به ۲۲۲۶ دلار رسیده است.

همانطور که از نمودار‌ها برمی آید، ۱۰ ارز دیجیتال برتر قرمز هستند و ریپل با افت ۱۷/۴۹ درصد، بیشترین کاهش را در بین ۱۰ مورد بالای جدول دارد. علاوه بر این، بیت کوین کش (Bitcoin Cash) و لایت کوین (Litecoin) نیز امروز بیش از ۱۶ درصد ارزش خود را از دست داده اند و بقیه به طور میانگین با ۱۲ تا ۵ درصد ضرر مواجه هستند.

علاوه بر این، در پایین جدول ۲۰ ارز برتر، تنها سولانا (SOL) در حال حاضر سبز است که ۷/۳۱ درصد سود کسب کرده و به ۲۷/۸ دلار رسیده است.

با این وجود به نظر می‌رسد اکنون هیچ چیزی نمی‌تواند قدرت صعود مورد نیاز بازار را تقویت کند و هیچ خبر منفی تحریک کننده‌ای برای افت بیشتر وجود ندارد. با این حال، شایعات دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد این رویداد فقط یک سناریوی ساده پامپ و دامپ است.

علاوه بر این، فومو (FOMO) یکی از واکنش‌های رایج در این نوع اصلاح در دنیای رمزنگاری است. به همین دلیل، بسیاری از معامله گران گیج می‌شوند که آیا این سناریو فقط یک اصلاح است یا اینکه بازار نزولی شده است. با این حال، یک چیز مطمئناً وجود دارد و آن این است که بازار رمز ارز‌ها با وجود نوسانات موجود، قدرتمند و پایدار خواهد ماند.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر