بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
سود ۴.۵۸۹ ریالی هر سهم بموتو در دوره ۶ماهه سال مالی؛

رشد ۱۵۵ درصدی سودآوری "بموتو" / حاشیه سود عملیاتی "موتوژن" بی‌سابقه بود

رشد ۱۵۵ درصدی سودآوری
محصولات اصلی شرکت شامل الکتروموتور کولری و الکترو موتور صنعتی بوده که در حدود ۹۰ درصد از فروش شرکت را به خود اختصاص می‌دهند.
کد خبر : ۲۳۹۰۶۸

خواندن۲دقیقه

شرکت موتوژن+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت موتوژن در دوره ۶ماهه منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۹ موفق به کسب سود خالص قابل توجه ۴ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریالی شده که این سود نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش ۱۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد درآمد‌های عملیاتی شرکت ناشی از افزایش مقادیر و نرخ فروش محصولات شرکت را می‌توان عامل اصلی رشد سودآوری در کنار افزایش حاشیه سود عملیاتی آن عنوان کرد.

گزارش 6ماهه عملکرد موتوژن+بورس نیوز

محصولات اصلی شرکت شامل الکتروموتور کولری و الکترو موتور صنعتی بوده که در حدود ۹۰ درصد از فروش شرکت را به خود اختصاص می‌دهند.

مقادیر فروش انواع محصولات شرکت در این بازه زمانی معادل یک میلیون و ۱۲ هزار دستگاه بوده که شرکت برای نیمه دوم سال مالی فروش بیش از یک میلیون و ۶۸۰ هزار دستگاه انواع محصولات را برآورد کرده است.

حاشیه سود عملیاتی شرکت با توجه به رشد خوب نرخ‌های فروش به بیش از ۵۲ درصد رسیده که در تاریخ فعالیت شرکت به نوعی بی سابقه بوده و این نسبت مالی مهم در سال مالی قبل از آن کمتر از ۴۲ درصد بوده است.

هزینه‌های تولید شرکت در دوره ۶ماهه سپری‌شده به ۵هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال رسیده که شامل ۵.۰۰۰ میلیارد ریال هزینه‌های خرید و مصرف مواد اولیه است.

سیم مسی لاکدار، رول ورق فولادی، شمش آلومینیوم آلیاژی، مواد چدنی و ورق سیلیکون استیل از جمله مواد اولیه اصلی مصرفی شرکت است.

به این ترتیب مشاهده می‌شود که نوسان قیمت‌ها در بازار فلزات فولاد، مس و آلومینیوم تاثیر مهمی در هزینه‌های تولید شرکت موتوژن و سودآوری آن خواهد داشت.


  • بیشتر بخوانید:

افزایش نرخ ۱۷ درصدی دو محصول صنعتی "بموتو"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر