بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
داستان طنز آلود این روزهای صف فروش؛

آیا باید پای لرز "کسرام" نشست!

آیا باید پای لرز
نگاهی به رکود پیش‌آمده در معاملات مسکن کشور در سال گذشته و همچنین عملکرد ضعیف و قابل پیش‌بینی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ و سال جاری از اصلی‌ترین دلایل زیان مجدد پارس سرام در سال گذشته بوده است.
کد خبر : ۲۳۹۰۹۱

خواندن ۲ دقیقه

شرکت پارس سرام+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که قیمت هر سهم "کسرام" در اوج قیمتی خود در مرداد ماه به بیش از ۱۸.۰۰۰ تومان و ارزش‌هایی بیش از ۱.۰۰۰ میلیارد تومان را برای این شرکت به ثبت رسانده بود، سهامداران می‌بایست به این روز‌ها و صف فروش‌های چند ماهه این نماد هم فکر می‌کردند.

گزارش عملکرد کسرام+بورس نیوز

داستان شرکت تولیدکننده سنگ‌های توالت که با تحقق زیانی ۵۶ میلیارد ریالی در ۶ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۰ این روز‌ها در ارزش‌های بیش از ۸.۱۷۳ میلیارد ریالی هیچ تقاضایی برای سرمایه‌گذاری ندارد و احتمالا با داستان طنزآلود این روز‌های بورس تا ماه‌های آتی هم هیچ تقاضایی نخواهد داشت.

ظاهرا عده‌ای از سهامداران عادت به عبرت گرفتن از ورود به سهام شرکت‌های بی‌کیفیت ندارند و ترجیح می‌دهند دفعاتی دیگر با زیان‌های سنگین مواجه شوند. چگونه ممکن است ارزش سهام شرکتی با تنها ۲۵ میلیارد تومان فروش و زیان خالصی ۵.۶ میلیارد تومانی به بیش از ۱.۰۰۰ میلیارد تومان برسد؟

نگاهی به رکود پیش‌آمده در معاملات مسکن کشور در سال گذشته و همچنین عملکرد ضعیف و قابل پیش‌بینی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ و سال جاری از اصلی‌ترین دلایل زیان مجدد پارس سرام در سال گذشته بوده است.

ظاهرا تنها محصول سودده، توالت‌های تولیدی شرکت بوده و انواع روشویی و پایه‌های فروخته شده شرکت به طرز عجیب و قابل توجهی زیانده هستند که در مجموع منجر به زیان ناخالص ۳۵.۸۴۱ میلیون ریالی شده است.

سود و زیان کسرام+بورس نیوز

در نهایت عدم رشد معقول درآمد‌های عملیاتی آن هم در سال تورمی ۱۳۹۹ و افزایش چشمگیر بهای تمام‌شده کالای فروخته شده منجر به تحقق و شناسایی زیانی ۵۶ میلیارد ریالی و ۵۸ ریالی به ازای هر سهم شده که این موضوع زیان‌انباشته‌ای ۱۷۷ میلیارد ریالی را برای سهامداران این شرکت به ارمغان آورده است.


بورس‌نیوز رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "کسرام"، آمادگی درج پاسخ "شرکت پارس سرام" را دارد.


  • بیشتر بخوانید:

دفتر مرکزی "کسرام" دیگر استیجاری نیست

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مشیری
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
سهام کسرام مدام دستکاری میشود و هیچکس هم نظاره گر و پاسخگو نیست