بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

کاهش نرخ دلار و فرصت سودسازی آلومینیومی‌ها

کاهش نرخ دلار و فرصت سودسازی آلومینیومی‌ها
دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: با کاهش نرخ دلار هر چه مواد اولیه ارزان‌تر خریداری شود نرخ محصول نهایی ارزان‌تر می‌شود و زیاد روی سود شرکت‌ها تاثیرگذار نیست مگر اینکه بتوان صادرات انجام داد.
کد خبر : ۲۳۹۲۷۲

تاثیر کاهش نرخ ارز بر سودآوری صنایع آلومینیومی

آریا صادق نیت حقیقی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: تحریم‌ها موجب رونق در تولید و صنایع داخلی و دولتمردان را ناچار کرد تا نگاه به داخل داشته باشند.

دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران افزود: امیدواریم برجام موجب گشایش‌های اقتصادی شود و در روابط مالی و بانکی گشایش‌هایی ایجاد شود تا تبادلات با دنیا به راحتی صورت گیرد که برای صنعت آلومینیوم بسیار مناسب است هر چند گشایش های اقتصادی نباید منجر به این شود که مجددا دولت نگاه به خارج را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به پیش بینی‌ها مبنی بر کاهش نرخ ارز گفت: تمام مواد اولیه صنعت هر چند داخلی است، اما بر اساس نرخ دلار قیمت گذاری می‌شود و کاهش نرخ دلار می‌تواند به پایین آمدن نرخ مواد اولیه کمک کند و موجب تقویت شرکت‌ها شود.

صادق نیت حقیقی بیان کرد: هرچند افزایش قیمت و تورم به نفع شرکت‌ها بود، اما از طرفی سرمایه در گردش شرکت‌ها را با مشکل مواجه و آن‌ها را نیازمند دریافت تسهیلات از نظام بانکی کرد که با توجه به نرخ بالای این تسهیلات، تولیدکنندگان در رقابت با رقبا با مشکلاتی مواجه شدند.

دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم کاهش نرخ ارز موجب افزایش توان مصرف کنندگان و رونق بازار و کسب و کار صنایع داخلی شود.

وی درباره تاثیر برجام و نرخ دلار بر سودآوری شرکت‌ها تصریح کرد: این موضوع تفاوت زیادی بر سود نخواهد داشت هر چه مواد اولیه ارزان‌تر خریداری شود نرخ محصول نهایی ارزان‌تر می‌شود و زیاد روی سود شرکت ها تاثیرگذار نیست مگر اینکه بتوان صادرات انجام داد.

دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: قیمت دلار هر زیانی که برای کشور داشت در بخش صادرات موجب رشد شد و شاهدجهش صادرات کالا‌های ایرانی در این بخش بودیم که به لطف دولت و سنگ اندازی‌های صورت گرفته این بخش نیز به مشکل برخورد کرد و فقط زیان‌های رشد دلار به کشور تحمیل شد.

صادق نیت حقیقی تاکید کرد: کاهش نرخ دلار موجب خواهد شد شرکت‌ها از لحاظ سرمایه در گردش با مشکل کمتری مواجه شده و با ظرفیت بیشتری مشغول به فعالیت شوند در حالی که در حال حاضر بسیاری از واحد‌ها با ظرفیت ناقص در حال تولید هستند.

دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران افزود: به دلیل برگشت خطوط تولید المهدی و هرمزال و وارد مدار شدن آلومینیوم جاجرم و جنوب در سال گذشته ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور به ۴۰۰ هزار تن رسید و برای سال ۱۴۰۰ نیز پیش بینی تولید ۶۰۰ هزار تن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه چه برجام به نتیجه برسد یا به نتیجه نرسد دولت نباید این روز‌ها را فراموش کند، گفت: نگاه به داخل و صنایع داخلی هم می‌تواند مشکل اشتغال را حل کند و هم صنعت را رونق ببخشد بنابراین باید به تقویت و پشتیبانی از صنایع ادامه دهد.


بیشتر بخوانید:

پیش بینی تداوم رشد آلومینیوم جهانی تا محدوده ۲۲۰۰ دلاری

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بورس کالا میزبان ۳۰ هزار تن گندله سنگ آهن
در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا رقم خورد؛

بورس کالا میزبان ۳۰ هزار تن گندله سنگ آهن

کاهش سوددهی فولاد‌ها با مصوبه مجلس/ افزایش ۴ درصدی هزینه‌های مستقیم
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت‌وگو با بورس نیوز:

کاهش سوددهی فولاد‌ها با مصوبه مجلس/ افزایش ۴ درصدی هزینه‌های مستقیم

میزان تاثیر افزایش نرخ برق بر پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها
مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر در گفت‌وگو با بورس نیوز پاسخ داد:

میزان تاثیر افزایش نرخ برق بر پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها

ارسال نظر