بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
فروش ۳.۲۳۶ میلیارد ریالی در سال مالی ۱۳۹۹ ثبت شد؛

تعدیل منفی ۴۲درصدی و صف‌ سنگین فروش "فلوله"/ کاهش چشمگیر نرخ‌های فروش

تعدیل منفی ۴۲درصدی و صف‌ سنگین فروش
کاهش مشهود نرخ‌های فروش لوله‌های نشکن در ابتدای سال مالی نسبت به اسفندماه از اصلی‌ترین نکات گزارش عملکرد این شرکت است.
کد خبر : ۲۳۹۵۹۱

لوله و مشاین‌سازی ایران+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، سالی که نکوست از بهارش پیداست و درحالی‌که این روز‌ها تشکیل صف‌های فروش سنگین در نماد‌های کوچک و البته حباب گونه به یکی از اجزای تغییرناپذیر بازار بورس کشور مبدل گردیده، فلوله نیز از این قاعده مستثنا نیست که البته با اعلام سود خالص ۷ ریالی و تعدیل منفی ۴۲ درصدی در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ این صف فروش سنگین نیز کاملاً توجیه‌پذیر است.

شرکت لوله و ماشین سازی ایران که در سال مالی ۱۳۹۹ موفق به ثبت فروشی ۳.۲۳۶ میلیارد ریالی گردیده بود در فروردین‌ماه سال جاری، با فروش ۱۲۰ میلیارد ریالی محصولات خود، عملکرد ضعیفی را به ثبت رسانده است.

عملکرد ماهانه فلوله+بورس نیوز

همان‌گونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌گردد کاهش مشهود نرخ‌های فروش لوله‌های نشکن در فرودین ماه در مقایسه با اسفندماه از اصلی‌ترین نکات گزارش عملکرد این شرکت هست بااین‌حال نمی‌توان از کاهش چشمگیر مقادیر فروش محصولات داخلی به‌راحتی گذشت.


  • بیشتر بخوانید:

بیش از ۵ میلیارد ریال سود خالص "فلوله"

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
لوله رو نقدی فروختن برا همین نرخ کمتر از اسفنده که اعتباری فروختن.

شرکت در سال 99 با 320 میلیارد فروش حدود 80 میلیارد تومان عملیاتی سود ساخته ! هزینه مالی و تنزیل اوراق در حدود 60 میلیارد تومان از سود را خورده اگر فقط یک دهم ملک چهاردانگه را بفروشند این هزینه مالی صفر خواهد بود بعد سود دیدن داره

نکته بزرگتر که به ذهن جوجه تحلیل گر های تازه به دوران رسیده هیچ وقت نخواهد رسید / نرخ های فروش این شرکت به علت ماهیت فروش مناقصه ای به سازمان های دولتی از تورم به شدت جا مونده بود و اسفند ماه با رو شدن قرارداد های جدید دیدم که نرخ فروش 60 درصد نسبت به میانگین رفت بالا !

سال 1400 با همین نرخ بفروشه چون قیمت مواد اولیه (اهن قراضه) ثابته فقط150 میلیارد تومان سود خالص خواهیم داشت!! متوجه هستید ؟ً!

بماند که ابر پروژه های انتقال اب در کشور شروع شده و لوله ماشین سازی با مدیر عامل گل گهر ( رهبر پروژه ) نشست داشته برای این پروژه ها -

فلوله با فروش 18 هزار تن لوله با این نرخ های داغون و تورم شدید مواد اولیه بازم سود عملیاتی ساخته - وای به روزی که با این نرخ های جدید فروش بزنه و ظرفیتا تولید بره بالای 100 هزار تن - تازه ظرفیت کارخانه 140 هزار تن محصول هست!

در مخلیه کسی نخواهد گنجید رشد لوله ماشین سازی حالا همین سایت و باقی امسال ایستاده برای سود سازیش دست میزنند

زمان قاضی خوب خواهد بود